Talokaupat exän uuden kanssa, en ole nähnyt tyyppiä vielä
Tilanne on se, että exän uusi on lunastamassa mun puolikasta exän ja mun yhteisestä kodista. Exän uutta en ole vielä tavannut eli ensikohtaaminen tulee tapahtumaan kaupantekotilaisuudessa. Lapset asuvat exällä. Exän uusi kirjoitti Nähdään maanantaina, mukava tutustua tyttöjen äitiin"
Mun on hirveän vaikea suhtautua tuohon exän uuteen mitenkään fiksusti ja kaupantekotilaisuus ahdistaa. En mä halua tutustua siihen, enkä mä halua että se nuolee mun persettä. Menenkö viileän asiallisesti vai ylitsevuotavan ystävällisesti sinne kaupantekoon? Kolmas vaihtoehto on sitten että nyyhkin sen läpi. Hirveen hienoo...
En mä tiedä tuliko tässä edes mitään kysymyksiä teille, mutta tsemppiä ehkä eniten haen nyt teiltä.
Sori, sekava vuodatus.
Kommentit (35)
eikä mulle auennut että miksi kutsut exän uutta Vosuksi?
Ja sitten miksi oletkaan niin vihamielinen exääsi kohtaan,sen muuton alun tunteettomuuden takiako vai miksi?
Oliko sillä sitten kuitenkin säpinää tuossa välissä vai miksi se luovutti niin helpolla?
17 tarkoitat tolla Tähkä kommentilla? Onks ap Tähkän exä vai? Ikä ja lasten määrä & sukupuolet ainakin täsmäis..hmmmm....mielenkiintoista..
Et ole hylännyt lapsiasi, jos ne jäävät isälle. Sitä se eroaminen on. Etävanhemmasta on itsestään kiinni, jatkuuko vanhemmuus ja asenteesi on tosi hyvä, kyllä se jatkuu.
Hyvää jatkoa sinulle! Älä anna ikävien kommenttien lannistaa!!!
paljoakaan. Mutta jos se mua helpotti niin onko siinä jotain pahaa :). Minusta ei kyllä ole. Moniko teistä kritisoijista on eronnut? Itsekin olin joskus parikymppisenä aika mustavalkoinen ja naiivi, mutta kyllä vuosien ja elämänkokemuksen myötä mielipiteet on muuttunut ja olen tullut sallivammaksi myös omille tunteilleni :)
ap
Eikä mulla ole yhtään mitään exän nyxää vastaan, päinvastoin. soitellaan ja ollaan väleissä, halataan kun nähdään.
en kyllä ikinä lunastaisi kumppanini exän osuutta talosta, ts. muuttaisi edellisen paikalle. Kumma ajatus.
Kyllä mäkin ymmärrän ap:n tunteita. Lisäksi hän kuulostaa fiksulta äidiltä, joka on laittanut lastensa elämän ja tarpeet etusijalle.
Kannatan myös ystävällistä suhtautumista, mutta ei toki tarvitse jutella turhia, jos ei haluta. Mutta hyvä jos voit olla asiallinen.
Jos sattuisi käymään niin, että alkaisi itkettää, niin ei sekään maailmaa kaada, olethan ihminen ja vaikeassa tilanteessa voi itkettääkin.
Muista myös, että olet joka tapauksessa lastesi ainoa äiti, se rakas, paras ja tarpeellinen. Sen merkitystä ei mikään vähennä, vaikka lapset asuisivatkin pääsäntöisesti ex:säsi luona entisessä kodissaan.
Tsemppiä!
Kyllä mä ymmärrän ap:n tunteita, ei ole varmastikkaan helppo tilanne. Mäkin kannataisin ystävällistä suhtautumista kaupantekotilanteessa ja jälkeen päin saa vaikka karjua ym. Eiköhän aika auta asiaa. Tsemiä ap!!
[/quote]
...että lapsille on vain yksi oikea äiti. Sitä uuden naisen tilannetta minäkin kauhistelen. Olisi kamalaa olla siinä, lapset ei ole omia ja miehen exän puolikasta lunastamassa.
Ap, oletko varma, että lasten on hyvä olla tuollaisessa? Ei se laihuus ja hyvätuoloisuus ihmisestä fiksua tee. Eikä hyvää kasvattajaa. Pidä ainakin lapset mahdollisimman paljon itselläsi myös, jotta saavat rakkautta.
Kirjoitatko blogia? Olen lukenut juuri tuollaisessa tilanteessa olevan naisen blogia. Ajattelin vaan kysyä kun tuli mieleen.
Jos kerran ajatellaan lasten parasta, niin sehän ON Oras ratkaisu, ettei lasten tarvitse muuttaa?
Mielestäni nyxä tekee todella ison myönnytyksenbja toimii( toivottavasti) sekä järjellä, mutta myös tunteella asian suhteen.
Ap: kaikkea hyvää sulle ja lämmin halaus täältä jostain:)
Raha ei ratkaise mitään, jos on kaurapuuroa vielä laittaa pöytään.
Ei se nyksänkään elämä herkkua ole. Äitipuolena talossa, jossa on teidän historianne ja sun sisustus. En suostuisi siihenkään.
Kirjoitatko blogia? Olen lukenut juuri tuollaisessa tilanteessa olevan naisen blogia. Ajattelin vaan kysyä kun tuli mieleen.
http://puolinaisenero.blogspot.fi/
paljaita ja rehellisiä tunteita, vaikeita ja rumiakin.
ap
Jotkut ihmiset, kuten ap, kuvitteleva että normaali ystävällisyys olisi mielistelyä. Ei se ole. SE helpottaa kanssakäymistä ja omaakin elämää. Mene siis talokauppoihin asiallisena ja ystävällisenä, kerro että on kiva tavata, ka hoida asia. Ei sinun tarvitse hänen kanssaan sydänystäväksi ruveta mutta normaali kohteliaisuus on hyvä juttu.