Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mikä tässä ruokavaliossa on vikana, osaisiko joku sanoa?

Vierailija
04.01.2013 |

Minulla oli vatsakipuja, ja sain vinkin jättää viljat pois. Korvasin viljat kasviksilla ja vatsa on parantunut. Kuitenkin olo on jotenkin kehno, joten toivoisin että joku voisi kertoa, mitä teen väärin. Mielestäni kun syön terveellisesti.

Tässä tämän päivän ruuat (suurinpiirtein samat joka päivä)

-aamulla kasvismunakas (150g kasviksia, 2 munaa) kahvia

-lounaaksi 200g kasviksia ja pala possupaistia. Sama päivälliseksi.

-välipala 2dl turkkilaista jogurttia, purkki ananasta, appelsiini, kahvia

-iltapalaksi 2 dl jogurttia sekä banaani.

Lisäksi olen syönyt päivän aikana suklaapatukan ja pähkinöitä.

Voiko olla, että nälkä on vaan jotenkin psyykkistä, koska nyt kun opettelen elämää ilman leipää ajattelen ruokaa koko ajan? Vai onko viljoissa oikeasti jotain jota ihminen tarvitsee ja jota nyt en saa? Ensimmäiset kolme-neljä viikkoa voin oikein hyvin, mut nykyään on jotenkin kutvelo olo. Kiitos jos joku tajuaa ravitsemuksesta jotain ja voi neuvoa, mitä tässä voisi tehdä toisin.

Kommentit (22)

Vierailija
1/22 |
04.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

saatko kuituja tarpeeksi ja muistathan juoda vähintään 2 litraa vettä päivässä.

Vierailija
2/22 |
04.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

ruokavaliosi lisäksi, niin teen minäkin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/22 |
04.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ne kun voi olla mitä vain.

Vierailija
4/22 |
04.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käy mittauttamassa hb. Jospa et saa tarpeeksi rautaa?

Vierailija
5/22 |
04.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta tuo kuulostaa melko hyvältä. Et karppaa, mutta syöt reilusti kasviksia. Äkkiseltään näyttäisi, että kaloreita tulee riittävästi. Miten paino, onko heitellyt?

Äkkiseltään sanoisin, että psyykkistä, itsellä ainakin olo, että kaipaan niin paljon viljoja että ei ole tottakaan, ihan kuin mahassa asuisi nälkä, jonka voi tyynnyttää vain viljatuotteilla. En tiedä mistä se kertoo mutta itse pidän sitä psyykkisenä.

Yksi pointti tuossa sun syömisessä: Syömiset näyttää muuttuvan hiilaripainotteisemmiksi iltaa kohden. Onko se tarkoituksellista vai kokeilisitko vielä jakaa hiilarit tasaisemmin päivän mittaan, esim aamulla jugurtti, illalla munakas? Ihan vain ajatuksena, en tiedä onko silla väliä.

Vierailija
6/22 |
04.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

tai toki riippuu possupaistipalan koosta

Vierailija
7/22 |
04.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

tarpeeksi, vatsakin toimii ihan hyvin. Pitääkö vettä tosiaan juoda noin paljon? Voin toki kokeilla.

Kolmonen; oliko sulla siis samanlainen olo, ja auttoiko siihen tuo leivän syöminen?

En viitsisi lääkäriin asti mennä jos saisin avun täältä av:ltä paljon näppärämmin. ;)

ap.

Vierailija
8/22 |
04.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

En nyt viitsi olla ilkeä, mutta se kun voi olla vaikka syöpää tai sitten ei. Mutta näppärämmin saat varmaan kuitenkin avun lääkäristä.

Oikeesti epämääräiset vatsakivut kannattaa kyllä selvittää.

Vierailija
9/22 |
04.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei ole tarkoitus laihduttaa. Tänäkin päivänä olen syönyt vähintäänkin sen minkä olen kuluttanut, olen laskenut noin summamutikassa kalorit tuotetiedoista.

ap.

Vierailija
10/22 |
04.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin, kun ajattelet ruokaa koko ajan - onko sinulla nälkä?

Lisää hieman rasvaa ruokavalioosi kun olet jättänyt viljat pois. Se pitää nälän tunteen poissa!

Vierailija
11/22 |
04.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

jogurtti on hiilari-sokeripommi, samoin banaanissa on melkoisesti energiaa ja sokeria, joskin myös hivenaineita esim kaliumia. ota illalla jotain muuta!!

Vierailija
12/22 |
04.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

ihan kuin mahassa asuisi nälkä, jonka voi tyynnyttää vain viljatuotteilla. En tiedä mistä se kertoo mutta itse pidän sitä psyykkisenä.

Viljat on koukuttavia. Pala leipää ja menee kauan ennen kuin viljan himo taas talttuu.

Vierailija
13/22 |
04.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

jogurtti on hiilari-sokeripommi, samoin banaanissa on melkoisesti energiaa ja sokeria, joskin myös hivenaineita esim kaliumia. ota illalla jotain muuta!!

Turkkilainen jogurtti vai? =) Älä nyt viitsi, pilaa minkä? Kyllä se banaanin perkeles sinne ihan hyvin sopii.

Vierailija
14/22 |
04.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kokeilen näitä vinkkejä mitä olette antaneet.

Minun vatsakipuni ovat siis sellaisia, että nopeasti viljojen syömisen jälkeen saan voimakasta närästystä ja vatsa alkaa turpoamaan. Parin tunnin jälkeen on pakko alkaa juosta vessassa ja sitä saakin sitten jatkaa koko päivän, vatsa on koko ajan löysällä ja kipeä, jotenkin kramppaa. Tuskin tämä oli mitenkään vakavaa, käsittääkseni esimerkiksi keliaakikot on olleet ennen diagnoosia aivan tosi sairaita, mitä minä en ole ollut.

ap.

Vierailija
15/22 |
04.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Söit mm. yökhurttia ja suklaata.

Vierailija
16/22 |
04.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja jos ei auta niin hetki ilman maitotuotteita.

Vierailija
17/22 |
04.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

syöthän D-vitamiinia, kalaöljyjä ja C-vitamiinia?

Vierailija
18/22 |
04.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

syöthän D-vitamiinia, kalaöljyjä ja C-vitamiinia?

Vierailija
19/22 |
04.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[i Tuskin tämä oli mitenkään vakavaa, käsittääkseni esimerkiksi keliaakikot on olleet ennen diagnoosia aivan tosi sairaita, mitä minä en ole ollut.

ap.

[/quote]

Minusta kuulostaa täysin mahdolliselta, että sinulla voi olla keliakia.

Jos olosi on jotenkin voimaton ja tämä alkoi vasta selvästi dieetin aloittamisen jälkeen, niin epäilen kyllä jonkin ravintoaineen puutetta. Jos kysymys olisi vain tottumuksesta viljojen syöntiin, niin kaiken järjen mukaan alkanut lähes heti viljojen lopettamisen jälkeen ja helpottanut vähitellen. Sinulle on kuitenkin käynyt päinvastoin, mikä viittaa enemmin johonkin puutostilaan.

Suosittelen kyllä, että käyt vähintään terveydenhoitajan juttusilla. Hemoglobiini kannattaa ainakin mitata.

Vierailija
20/22 |
04.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi tuo olla keliakiakin, ja se olisi kyllä hyvä tietää. Muuten voit tietämättäsi aiheuttaa hallaa suolistolle vaikka oireita ei olisi.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kahdeksan kolme