Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Lomista... Työkaveri piti viime vuonna viikon 8

Vierailija
04.01.2013 |

lomaa (=koulujen hiihtolomaviikko) ja ilmoitti että minä voin pitää viikon 8 lomaa tänä vuonna.

No nyt kun lomia mietittiin niin työkaveri kysyikin että "ai sä haluat pitää viikon 8. No minä voin joustaa." Ja istui naama nyrpeänä. Ja kehtasi vielä kysyä että haluanko pitää KOKO viikon 8 lomaa.

Mitä joustamista häneltä siihen muka vaaditaan jos hän piti viime vuonna ko. viikon lomaa ja sovittiin että minä pidän tänä vuonna!??

Kyseinen työkaveri piti juuri mm. joulun välipäivät lomaa. Itse en ole ikinä pitänyt välipäivinä lomaa, ja viimeksi lomailin viikon 8 vuonna 2009.

Joten olisi siis todella kiva lomailla kerrankin koululaiseni kanssa muulloinkin kuin vain kesällä.

Varmaan voisi sitten sanoa että minä olen viime vuosina joustanut ja pitänyt suurimman osan lomastani kesäkuussa että työkaverini on saanut pitää heinäkuussa kun hänen lapsellaan on harrastuksesta aina vain heinäkuun kaksi keskimmäistä viikkoa lomaa... Syyttömiähän me muut siihen ollaan jos hänen lapsellaan sellainen harrastus on!

Plääh, johan taas helpotti kun sai kirjoittaa ja valittaa tänne.

Tuskin maltan odottaa kun kesälomalistat taas alkaa kiertämään..

Kommentit (15)

Vierailija
1/15 |
04.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

minä olen tänä vuonna. Jos se ei ole reilua ja jos koet, että joudut joustamaan, niin voidaan miettiä, jouduinko minä joustamaan viime vuonna vai olitko niin itsekäs, että et edes miettinyt sitä.

Vierailija
2/15 |
04.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan fiksusti olisit voinut siitä sanoa. Ei jäisi niin paljon kaivelemaan. Etenkin jos oli muitakin kuulijoita, jäi heille nyt tilanteesta varmaan hieman totuudenvastainen kuva, jos et avannut suutasi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/15 |
04.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

työelämän realiteetteja eli että kaikki ei pyöri hänen ympärillään.

Muista itsekin tästä lähtien joka kerta huomauttaa joustamisestasi ym. Ja huokaise oikein syvään.

Toivottavasti moisia työilmapiirin myrkyttäjiä ei enää osu omalle kohdalle.

Vierailija
4/15 |
04.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

että meikä on tänä vuonna viikon 8 lomalla. Senpä takia se nyrpeä naama varmaan ilmeistyikin... :) Ei vissiin ajatellut että mainitsisin asiasta.

Ja ajattelin maanantaina sanoa että itse asiassa haluan pitää KOKO viikon, että tuntuu että on lomalla edes ollut.

Vierailija
5/15 |
04.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Teepä ihan selkeät listat. Laitat ylös, kuka on pitänyt viimeiset kolme vuotta milloinkin lomaa.

Sitten vain otat listan mukaan, kirjoitat 2013 ja näytät työkaverillesi listaa ja toteat, että kun olet viimeiset kaksi vuotta pitänyt lomasi heinäkuussa, on minun mielestäni minun vuoroni. Ihan siis näin. Ei sen kummempaa. Jos alkaa valitus lapsen harrastuksesta, toteat siihen, että voit sinäkin hankkia lapsillesi harrastuksen, joka rajoittaa vanhempien työkavereiden lomaoikeutta mutta et todellakaan kuvittele, että muiden pitäisi joustaa noin itsekkäistä syistä vuodesta toiseen.

Ja sitten kirjaatte samaan listaan, kuka piti lomat mitenkin vuonna 2013, joten ensi vuosi on taas helpompi neuvotella hyvässä hengessä.

Vierailija
6/15 |
04.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikset ano koululaiselle viikon lomaa jonakin toisena ajahkohtana?! Matkat yms on halvempia.

Vierailija
7/15 |
04.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikset ano koululaiselle viikon lomaa jonakin toisena ajahkohtana?! Matkat yms on halvempia.

Vierailija
8/15 |
04.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan perussettii työpaikoilla. Siksi olen esimiehenä ottanut vastuun. X päivään mennessä ilmoitetaan toiveet. Vko 8 kierrätetään kolmen koululaisvanhempien kesken.

Vierailija
9/15 |
04.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan perussettii työpaikoilla. Siksi olen esimiehenä ottanut vastuun. X päivään mennessä ilmoitetaan toiveet. Vko 8 kierrätetään kolmen koululaisvanhempien kesken.

Kuulostaa epäreilulta.

Vierailija
10/15 |
04.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kukaan ei saa pitää lomaa samana ajankohtana kahta vuotta peräkkäin.

Esimies muutenkin päättää lomista, toiveita saa toki esittää.

Vierailija
11/15 |
04.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapsettomatko ei saa ollenkaan lomaa vk 8?

Kuulostaa epäreilulta.

Mutta muut loma-ajat kuten heinäkuu ja joulun välipäivät ois mun mielestä syytä vuorotella. Meillä itse pidin aina lasten eskari-ikään asti ihan vapaaehtoisesti lomani ei-hiihtoloma- ja ei-syysloma-aikaan.

Vierailija
12/15 |
04.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuulostaa epäreilulta.

Kuten sainoi toiveet x päivään mennessä, jos lapsettomat vko 8 toivoisivat he olisivat kierrossa mukana, mutta eipä sitä kukaan sitä viikkoa vapaaksi toivonut.

Vierailija
13/15 |
04.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuulostaa epäreilulta.

Toki kaikki lapsettomat haluaa lomailla viikolla 8, kun joka paikassa on kalliimpaa ja lomakohteet lapsiperheitä pullollaan.

No ehkä lapseton haluaa lomailla tuom viikon vain siitä ilosta, että saa ksotaa lapsettomuutensa jollekin, jolle niitä lapsia on siunaantunut.

Vierailija
14/15 |
04.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

isoäidit haluavat viikkoa 8 vapaaksi kun hoitavat lapsenlapsiaan.

Vierailija
15/15 |
04.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

isoäidit haluavat viikkoa 8 vapaaksi kun hoitavat lapsenlapsiaan.

Meillä mies oli viime vuonna, nyt on mun vuoro olla sillon.