Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Uusin säästö/laihdutuskonstini

Vierailija
04.01.2013 |

lopetin aamiaisen syömisen.

Helpottaa myös aamun kiirettä kummasti.

Näin 3pv:n kokemuksella voin sanoa, että hyvin sujuu.

Kommentit (6)

Vierailija
1/6 |
04.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

en osta karkkia, suklaata, sipsejä tms. herkkuja.

Joo, toki joskus, mutta paljon harvemmin kuin ennen.

Ja kauppaan pyrin menemään kävellen, en autolla.

Molemmilla tavoilla rahaa säästyy ja laihdutus helpottuu :)

Vierailija
2/6 |
04.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

aamiaisen pois jättäminen lihottaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/6 |
04.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luin juuri tutkimuksesta, jossa selvitettiin, mitä yhteistä on niillä ihmisillä, jotka ovat onnistuneet laihduttamisessa eivätkä ole lihoneet takaisin. Laihduttaminenhan on helppoa, mutta vain noin 5-20 % laihduttajista pysyy saavuttamassaan painossa. Nämä seikat ennustivat onnistumista:

- runsas aamiainen

- säännöllinen ja runsas liikunta

- säännöllinen punnitus

- läheisten ihmisten tuki

Vierailija
4/6 |
04.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

vaan normaalipainoinen, siellä ylärajalla.

Syön jo nyt todella kevyesti, tyyliin kanasalaatti. EI juurikaan hiilareita, ei mitään herkkuja. Näillä keinoin ole pystynyt pitämään painoni, mutta kun haluan vähän pois, pitää vetää syömiset todella niukille. Vedän lisäksi kahvakuulatreenin joka toinen päivä, ennen vain kerran viikossa.

ap.

Vierailija
5/6 |
04.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

aamiaisen pois jättäminen lihottaa.

on kans semmonen käsitys että aamupala on päivän tärkein ateria, pistää aineenvaihdunnan liikkeelle. Eli mieluummin kannattas vaikka iltapala jättää pois jos jonku haluaa karsia.

Vierailija
6/6 |
04.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tässäkin pitää kuunnella omaa kehoaan. Minä tungin vuosikymmenen väkisin sisääni tukevan aamiaisen, vaikka minua kuvotti syödä aamulla ja syömisestä tuli tunneiksi inhottava olo. Mutta kun joka paikassa toitotettiin että "aamiainen on päivän tärkein ateria" ja että laihduttajallekin on välttämätöntä syödä aamulal tai muuten illalla on huutava nälkä ja sortuu napostelemaan jne.

No, jossain vaiheessa elämääni päätin kokeilla aamiaisen pois jättämistä, kun luin että suuressa osassa eteläisempiä maita ei aamulla ihmiset syö mitään, juovat vain kahvin. Eikä se sielläkään mitään haittoja ihmisille aiheuta. No, yllätys yllätys, mun olo parani PALJON kun jätin pakolla syödyn aamiaisen väliin :) Se myös laihdutti, koska jäi turhia kaloreita pois. Muutin muutenkin päivärytmini myös syömisen suhteen iltapainotteiseksi, kun kerran aamu-uninen ja iltavirkku olen. Aamulla en syö, lounaalla vain kevyesti, ja klo 20-21 tukevan päivällisen. Ei välipaloja. Tällä reseptillä laihduin ihan itsestään ja olen voinut erittäin hyvin. Ei mitään näläntunteita, ei pahoja oloja syömisen jälkeen, ei iltapäiväunetusta töissä tukevan lounaan jälkeen.

Mutta riippuu ihan ihmisen kehon luonnollisista rytmeistä kenelle sopii aamiaisen pois jättö ja kellä ei. Aamuvirkuille varmaan harvemmin sopii. Mutta kyllä sitä kokeilla kannattaa, eikä sokeasti vaan syödä vaikka väkisin sitä aamiaista siksi että jotkut väestön keskiarvoihin perustuvat tutkimukset sanoo että kannattaa syödä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme viisi kuusi