1,5v tyttö painaa 12,5kg. Onko painava?
Kesäkuussa 2011 syntynyt tyttö, pituutta 84cm ja painoa 12,5kg.
Neuvolantäti tokaisi, että onpa tuhti tyttö.
Kommentit (15)
oli 2,5v neuvolakäynnillä 94 cm pitkä ja painoi tasan 15 kiloa.
Tyttö oli 1,5 v neuvolassa 86,5 cm ja 12,4 kg. Ihan sopusuhtaiseksi terkka muistaakseni sanoi.
synt heinäkuus 2011 ja 82cm 11,8kg et kyl su tyttös vähä pläski o ku meiäki poja posket aikas pyöreet kuiteki o
Neuvolatädin tokaisu oli varmaan hyväntahtoinen, eikä tarkoittanut sanoa lihavaksi.
Meillä jo 1-v. neuvolassa 11,8kg ja 81cm. Terkka totesi, että vauvojen kuuluukin olla kuin koiranpennut, pulleita ja pyöreitä. Eikä kuulemma ennusta mitään myöhemmästä painonkehityksestä. Sopusuhtaisia ja terveitä aikuisia kasvaa pienenä pullukoista olleita. Toki varmaan nyt sitten vähän myöhemmin koko perheen ruokavaliolla ja liikuntatottumuksilla on vaikutusta.
tarkoittanut tässä kohdassa positiivista virkeää, jäntevää ja tervettä lasta? Joissakin murteissa tuhti tarkoittaa tällästä pontevaa kaikin tavoin.
Lapsesi painokäyrä taitaa olla ihan normaali.
ja sielä mitattiin 88cm ja 11,8kg. Ja voihan se olla et teijänki tyttö viel tosta hoikistuu.
Meillä poika samanikäisenä oli 87 cm ja 14 kiloa. Mielestäni poika on sopusuhtainen pikkutaapero. Iso ikäisekseen, mutta ihan omalla käyrällään kasvaa neuvolankin mukaan.
mun tyttö oli 1,5v kovin tuhti, mutta nyt 2,3v vartalo muuttunut hoikaksi. En olisi huolissaan tuon ikäisen painosta.
Mutta tiedänkin sen olevan hoikka.
Mut ehkä vähän lapsenpyöreyttä lapseltasi löytyy muttei hän läski varmana ole..
tyttö oli 1,5 vuotisneuvolassa 10,1kg ja pituutta 81cm. Paino menee vähän miinuksen puolella, vaikka tyttö syö kun hevonen...