Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

En ymmärrä ollenkaan vanhempia, joiden mielestä

Vierailija
01.01.2013 |

13-16 vuotiaat saavat tulla milloin lystäävät kotiin esim. uuden vuoden bileistä.

Lapseni kavereilla ei tunnu olevan minkäänlaisia kotiintuloaikoja, vaikka ihan hyvällä alueella asutaan.

Olenko aivan liian nipo, jos vaadin 14 veen kotiin klo 1:00 uudenvuoden yönä? (hain hänet jopa autolla kotiin...).

Tunnen olevani NIIN yksin mielipiteeni kanssa...

Kommentit (23)

Vierailija
1/23 |
01.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

itse en saanut olla edes 18-vuotiaana (kotona vielä asuvana) yötä uudenvuodenbileissä, vanhemmat haki yhdeltä kotiin.

Vierailija
2/23 |
01.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

14v saa olla kotipihassa klo 12 asti, sitten kotiin. Muualle ei saa lähteä ollenkaan. Onneksi viihtyvät kavereineen tuossa pihassa, kerrostalossa kun asutaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/23 |
01.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuinka aiot toimia omien lastesi kanssa? ap

itse en saanut olla edes 18-vuotiaana (kotona vielä asuvana) yötä uudenvuodenbileissä, vanhemmat haki yhdeltä kotiin.

Vierailija
4/23 |
01.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

14v saa olla kotipihassa klo 12 asti, sitten kotiin. Muualle ei saa lähteä ollenkaan. Onneksi viihtyvät kavereineen tuossa pihassa, kerrostalossa kun asutaan.

Vierailija
5/23 |
01.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun ei ole koskaan tarvinnut tyttärelle sanoa juuri mitään kotiintuloajoista, joskus olen toki soittanut yöllä kännykkään kun olen pelännyt että jotain on sattunut. Kun pojat tulee siihen ikään, voi olla että on tarvetta laittaa jotain rajoja.

Tytär kun on liikkunut vain seurakuntanuorien kanssa jotka ei ryyppää ja rellestä kaupungilla ollessaan, ja yleensä ovatkin sisätiloissa, ei ole tarvinnut siitä huolehtia että kännipäissään jotain tekisi tai altistuisi rikoksille.

Vierailija
6/23 |
01.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisko ollut 22:n paikkeilla

Vierailija
7/23 |
01.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taidat olla se sama, joka eilen naurahti, kun joku kertoi 14 teininsä olevan menossa nukkumaan. Olisko ollut 22:n paikkeilla

*korjaa*

Vierailija
8/23 |
01.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

20-vuotiaana kotona asuvana en saanut mennä yhtään mihinkään. Kerran tulin harrastuksestani klo 22.30 kotiin (normaalisti klo 21), jo oli armoton mekkala päällä ja olivat jo soittaneet terveyskeskukseenkin! josko minut olisi tuotu ratona sinne. Minut, joka olin täydellisen kiltti kotityttä, joka istui kaikki illat kotona ja katsoin mm. yhdessä Dallasta joka perjantai-ilta.

Jospa tietäisitte, missä olin tuolloin, kun olin myöhässä klo 22.30 kotona.

Vierailija
9/23 |
01.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Anteeksi, mutta oletko tosissasi vai provoiletko?

Vierailija
10/23 |
01.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

kotiin klo 01.

Vierailija
11/23 |
01.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

He olisivat voineet koittaa puhua kanssani asioista, joista olivat huolissaan. He mm. pelkäsivät, että saan jonkun huoran maineen vaikka olin neitsyt jne. En oikein osannut kuitenkaan kauheasti surra noita kotiintuloaikoja, kun olin masentunut muutenkin.

Vaikea sanoa mitä omien lasten kanssa teen. Varmaan johonkin 15-vuotiaaksi asti voisin kuvitella hakevani kotiin sovittuun aikaan, muttei lapsia ihan loputtomiin voi suojella jos heillä kuitenkin on ihan "normaalit" kaverit eikä ole erityistä syytä epäillä että tapahtuisi jotain kauheuksia. Luulen, että lapsen kuuntelemisella ja puhumisella voisi päästä aika pitkälle, ellei sitten ole huono säkä ja lapsi valehtele ja kieroile. En kyllä usko että siihenkään rajoittaminen on mikään lääke.

Vierailija
12/23 |
01.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt lapset 17 ja 18 vuotiaita. Toinen vietti uuden vuoden 14 v kaverinsa luona, jossa kotiintuloaika oli klo 22.

Vierailija
13/23 |
01.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eilenkin oli nätisti meidän kanssa kotona, katseltiin leffaa, ammuttiin raketteja ja valvottiin myöhään.

MIKSI pitäis mennä just tälläisenä yönä kaupungille, kun siellä täysi rähinä päällä, känniset ammuskelee raketteja ja hölmöilee muuten. 14v:n paikka ei ole siellä.

Vierailija
14/23 |
01.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija
15/23 |
01.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

14 ja 15 v ei ole kotiintulo aikoja, luottoa riittää että osaavat tulla ihmisten aikoihin. Ovat myös aika näppäriä kännykän käyttäjiä, ilmoittelevat itsestään.

Vierailija
16/23 |
01.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

täällä on varmaan eri pelisännöt kuin jos asuisimme isomman kaupungin keskustassa. ap

Vierailija
17/23 |
01.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

taisi olla mun teini joka meni nukkumaan yhdentoista pintaan. Oltiin ammuttu jo omat raketit eikä se jaksanut valvoa pitempään.

Ei olisi saanut olla yhteen asti ulkona jossain paikassa x, mutta eipä tuo ole vielä halunnut minnekään hengailemaan.

Ja olen se sama äiti jonka teiniltä menee koneet kiinni arkisin klo 20 ja on sängyssä viimeistään klo 22. Ikää lapsella on hippasen vaille 15v.

Vierailija
18/23 |
01.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Apuva,

taisi olla mun teini joka meni nukkumaan yhdentoista pintaan. Oltiin ammuttu jo omat raketit eikä se jaksanut valvoa pitempään.

Ei olisi saanut olla yhteen asti ulkona jossain paikassa x, mutta eipä tuo ole vielä halunnut minnekään hengailemaan.

Ja olen se sama äiti jonka teiniltä menee koneet kiinni arkisin klo 20 ja on sängyssä viimeistään klo 22. Ikää lapsella on hippasen vaille 15v.

Meillä on suht samat säännöt ollu aina. Enemmän mua pisti silmään se, joka naurahti tuolle.

Vierailija
19/23 |
01.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun mielestä uusi vuosi on ihan normaali pvä muiden joukossa ja ilman erillistä sopimusta ei tartte sen kauemmin heilua kuin muulloinkaan.Kotiintuloaika meillä on klo:21.00 arkisin ja viikonloppuisin sama ellei toisin sovita.

Vierailija
20/23 |
01.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aikanaan tuntui epäreilulta kun jäi vähän porukasta ulos. Muut tuli kaupungille kun itse teki lähtöä kotiin..

Näin aikuisena pidän äitini linjausta hyvänä, ei siitä mitään haittaa ollut vaikka siloin ketuttikin aika lailla.

Meillä ei sallittu barrikadeille nousua, joten ei voinut kuin tyytyä kohtaloon.