Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Apua, pitäiskö käydä näyttämässä tätä haavaa hoitajalle? ov

Vierailija
01.01.2013 |

Multa leikattiin polvi melkein 3 viikkoa sitten. Polveen ja sääreen laitettiin yhteensä 30 hakasta, jotka otettiin pois 21. päivä.

Polven päällä oleva haava on lähtenyt paranemaan hyvin, mutta n. 10 sentin kohta sääressä ei suostu umpeutumaan.

Se on siis lähes koko ajan vuotanut verta. Olen antanut ilmakylpyjä (mulla on jalassa saranaortoosi, joka pitäisi olla koko ajan jalassa, suihkussa tietty saa ottaa pois) ja ottanut ortoosin pois, olen suihkutellut haavaa ja antanut sen kuivua rauhassa, en ole taputellut sitä kuivaksi.

Ja olen laittanut siihen laastarin, joka aika äkkiä tulee veriseksi. Olen myös pitänyt tuota paljaana, ilman laastaria, mutta sitten puntti on veressä mikä ei ole kiva juttu.

Haava ei punoita, haavan kohta ei turvonnut, ainoastaan polven sivu on edelleen turvoksissa (ollut leikkauksesta asti). Ja haavaa ei jomota.

Kommentit (3)

Vierailija
1/3 |
01.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

kun olin sairaalassa töissä ja hoidin aika paljon haavoja. Oletko saanut minkäänlaisia hoitotuotteita haavan hoitoon? Kyllä minä itse kävisin näyttämässä. Jos kaikki on kunnossa, niin saat ainakin mielenrauhan. Sen kyllä muistan, että nuo haavat saattavat vuotaa kudosnestettä hyvinkin pajon. Erään potilaan lakanat oivat aina aivan litimärät nimenomaan säärestä vuotaneen nesteen vuoksi.

Vierailija
2/3 |
01.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pitkään olet odotellut jo jos haava ei ole umpeutunut!?!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/3 |
01.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pitkään olet odotellut jo jos haava ei ole umpeutunut!?!

joulun vietossa. Enkä ole muutenkaan sitä sorttia, joka säntää heti pienemmästäkin vaivasta terkka-asemalle (vastaanoton täti on aina niin pirun hapan, on se asia sitten mikä tahansa (esim. niinkin yksinkertainen kuin uusittavan reseptin vieminen tiskille) ettei sinne turhaan viitsi mennä kuuntelmaan sen äksyilyä).

Ja ei tuo ole kipeä, ainoastaan polvea välillä juilii ja se on normaalia, kun kuitenkin isompi operaatio oli kyseessä.

Hakasten aikaan tuo sama kohta vuoti ekat pari päivää ja sitten tyrehtyi, mutta vuoto alkoi uudestaan, kun hakaset poistettiin. Ja tuosta tulee siis verta, ei sitä kellertävää kudosnestettä.

Täytyypä vissiin huomenna käydä näyttämässä tuota haavaa.

ap

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kolme neljä