Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Yle-verosta

Vierailija
01.01.2013 |

En ymmärrä miksi se pitää periä erikseen. Suora budjettirahoitus laatuun olisi paljon halvempi ratkaisu.

Pienihän se tosin on, televisiomainoksista maksamme korotetuissa tuotteiden hinnoissa varovastikin arvioiden ainakin tuplasti.

Kommentit (11)

Vierailija
1/11 |
01.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

se nyt lasketaan esim. toiminimiyrittäjällä?

Vierailija
2/11 |
01.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

se nyt lasketaan esim. toiminimiyrittäjällä?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/11 |
01.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Varmaankin samasta syystä miksi sen yläraja on säädetty noin 20 000 euron tulojen kohdalle. Rikkaat olisivat joutuneet muuten maksamaan enemmän kuin vanha tv-maksu oli. On tämä kuitenkin huomattavasti parempi kuin tv-lupa. Pienituloinenkin voi nyt katsoa kohtuullisella summalla televisiota.

Vierailija
4/11 |
01.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jyrki kyykyttää taas taviksia, ettei vaan rikkailta menis ;-)

Vierailija
5/11 |
01.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

rahastusta kohta kritisoidaan. Aliarvioivat lähetyksillään koko kansamme. Taitavat ohjelmat olla niin huonoja, että niitä ei voi lähettää ulkomaillekaan katsottavaksi - eikös siitä saisi jotain rahastusta?

Yle on kuollut ja hautajaisia vain odotetaan. Kumman pitkä ja vaivalloinen tämä kuolemankamppailu näyttää olevan. Odoton viimeistä ohjelmaa "Ylen hautajaiset".

Vierailija
6/11 |
01.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

YLE-vero on pelkkää suurta rahan imemistä kansalaisilta. Valtion kirstuun menee SATOJA MILJOONIA EUROJA VUODESSA sen veron ansiosta. Minkään televisio- tai radioyhtiön pyörittämiseen ei voi mennä sellaisia määriä rahaa. Joku vetää rahaa välistä ja lujaa. Sitä en tiedä onko se itse YLE vai lypsääkö jokin kansainvälinen lafka YLEä ja Suomea mutta tuon veron määrä on hevonpaskaa. Minä vaadin nähdä kustannuslaskelmat; mitä mistäkin ja kenellekin maksetaan ja kuinka paljon!

Jos joku epäilee "satoja miljoonia euroja", laskekaa itse: Suomessa on 2 miljoonaa kotitaloutta, joista oletettavasti vähintään puolet, miljoona kotitaloutta, maksaa täydet 140e YLE-veroa vuodessa. Siinä yksin on jo 140 miljoonaa euroa!

Meinaan vaan että sillä rahalla saisi esim. pari lääkäriä tähän maahan...

Vierailija
7/11 |
01.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

YLE-vero on pelkkää suurta rahan imemistä kansalaisilta. Valtion kirstuun menee SATOJA MILJOONIA EUROJA VUODESSA sen veron ansiosta. Minkään televisio- tai radioyhtiön pyörittämiseen ei voi mennä sellaisia määriä rahaa. Joku vetää rahaa välistä ja lujaa. Sitä en tiedä onko se itse YLE vai lypsääkö jokin kansainvälinen lafka YLEä ja Suomea mutta tuon veron määrä on hevonpaskaa. Minä vaadin nähdä kustannuslaskelmat; mitä mistäkin ja kenellekin maksetaan ja kuinka paljon!

Jos joku epäilee "satoja miljoonia euroja", laskekaa itse: Suomessa on 2 miljoonaa kotitaloutta, joista oletettavasti vähintään puolet, miljoona kotitaloutta, maksaa täydet 140e YLE-veroa vuodessa. Siinä yksin on jo 140 miljoonaa euroa!

Meinaan vaan että sillä rahalla saisi esim. pari lääkäriä tähän maahan...

aina 2 maksaa sen 140 e

Vierailija
8/11 |
01.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tiedä mitään YLE-veron koukeroista. Onko YLE-vero lärvikohtainen vai kotitalouskohtainen vero?

Vierailija
9/11 |
01.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

vero on henkilökohtainen, jokainen yli 18-vuotias maksaa tuloihinsa perustuen. Yläraja on 140€.

Vero peritään ennakkoveron yhteydessä.

Vierailija
10/11 |
01.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

vero on henkilökohtainen, jokainen yli 18-vuotias maksaa tuloihinsa perustuen. Yläraja on 140€.

Vero peritään ennakkoveron yhteydessä.

Jumalauta... :(

Vierailija
11/11 |
01.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

On ollut todella ärsyttävää maksaa yli 200 euroa yksinään vuodessa tv-lupaa, kun samaan aikaan suurin osa tuttavanaisista ei ole maksanut yhtään mitään vaan on antanut miehensä maksaa ko. summan. Isoimpia vapaamatkustajia tv-lupasysteemissä on tähän asti olleet nämä DINK-pariskunnat, joille Suomen laki on antanut siihen mahdollisuuden. (double income, no kids)

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan yksi yksi