Miehelle tuli sitten tänään eteisvärinäkohtaus ja on vasta hiukan yli 30V
Kohta tehdään sähköinen rytminsiirto kun lääkkeet ei ole auttaneet ja minä odotan lasten kanssa kotona. Tiedän kyllä ettei kyseessä ole mikään hirmuisen vaarallinen toimenpide, mutta väkisin silti vähän huolettaa kun toinen nukutetaan ja isketään sähköisku sydämeen :(
Eikö tuollainen eteisvärinä ole harvinainen noin nuorella? Erittäin terve ja hyväkuntoinen on ollut aina, ei edes alkoholia käytä jonka jostain luin mahdollisesti altistavan kohtauksille.
Mahdetaanko tuollaista ottaa johonkin lisätutkimuksiin tämän jälkeen vai jäädäänkö vain odottamaan että uusiiko?
Toivottavasti saan yöllä käydä sitten hakemassa hänet kotiin, että kaikki olisi mennyt hyvin.
Kommentit (25)
Eli mulla oli todetusti magnesiumin puute ja sen syöminen auttoi. Myös B-vitamiinien puute voi aiheuttaa erilaisia rytmihäiriöitä.
Miksikähän aina ollaan lykkäämässä lääkkeitä vaikka voisi kokeilla jotain luonnollisempaakin? Jotain joka poistasi syyn eikä vain oiretta.
Mutta tunnen aika monta flimmerin läpikäynyttä ja kenellekään ei ole tulppaa tullut. Joten eiköhän asiaa voi katsoa kuitenkin positiivisesti ja elää sen kanssa. Jos haluaa elää koko ajan niin, että voi voi kun se ja tämä on vaarallista ja se saattaa aiheuttaa sitä ja tätä, kannattaako sitä oikeastaan eläkään.
Jokaiselle ihmisellä on sairauksia tai geeniperimää, mikä aiheuttaa kuolemaa pahimmassa tapauksessa.
Aiheuttaa = saattaa aiheuttaa = saattaa aiheuttaa välillisesti
;) valitkaa sopiva
Beetasalpaajat eivät auttaneet, vaikka konta kertaa kokeiltiin. Sähköiseen rytminsiirtoon oltiin sitten menossa ja lähdin käymään vessassa ennen sitä. Pieni ponnistelu yllättäen naksautti rytmin paikalleen ihan itsestään, eikä rytminsiirtoa tarvinnut tehdä. Ei ole uusinut sen jälkeen, vaikka krapulakin on jonkun kerran ollut.
Mulla tulee joskus alkoholin käytön jälkeisenä päivänä, pari kertaa muutenkin.
Aina beetasalpaaja on auttanut, joskus en tarvitse sitäkään.
Tsemppiä.Flimmereitä ei tarvii pelätä, mutta tietysti hoitoon täytyy mennä lääkärien antamien ohjeiden mukaan.
Nyt vain opettelet elämään asian kanssa, etkä ala pelkäämään. Helpommin toki sanottu kuin tehty.
Hyvää uutta vuotta teille.
t.9