oxiklorin käyttökokemuksia?
Pitäisi aloittaa reumalääkkeenä.
Toivon kokemuksia lähinnä pelkästään Oxiklorinia käyttäviltä. Tuliko sivuoireita, miten käyttö vaikuttaa jne.
Tiedän että sitä käytetään myös toisena lääkkeenä jonkun muun reumalääkkeen kanssa.
Olisin erittäin kiitollinen jos kerrot, osaisin vähän varautua. Kolme lääkettä kokeilleena alan olla melkoisen skeptinen noita reumalääkkeitä kohtaan. :/
Kommentit (8)
Pitäisi aloittaa reumalääkkeenä. Toivon kokemuksia lähinnä pelkästään Oxiklorinia käyttäviltä. Tuliko sivuoireita, miten käyttö vaikuttaa jne. Tiedän että sitä käytetään myös toisena lääkkeenä jonkun muun reumalääkkeen kanssa. Olisin erittäin kiitollinen jos kerrot, osaisin vähän varautua. Kolme lääkettä kokeilleena alan olla melkoisen skeptinen noita reumalääkkeitä kohtaan. :/
Tsemppiä lääkekokeiluun. Älä luovuta, itse olen kokeillut lääkkeitä kymmeniä.. kyllä joku sitten tehoaa. Oxiklorinia söin vuosia sitten jonkun toisen reumalääkkeen kanssa, en muista minkä. Kuten oot varmaan kuullut, se herkistää auringonvalolle, eli suojaa itsesi. Mulle se aiheutti painajaisia, mutta muuten ei tullut sivuvaikutuksia joskaan en tiedä tehosiko se millään lailla. Yritähän jaksaa!
Söin useita vuosia, joista muutaman pelkästään sitä. Ei tullut koskaan mitään haittavaikutuksia ja lääke teki tehtävänsä. :)
Söin n 2 kuukautta, mutta piti lopettaa koska maksa arvot nousi ja veren valkosolujen määrä lasku niin paljon ... Mulla on todettu siis n.3 kk sitten sidekudossairaus ja oin 16 v...
Mulle aiheutti painajaisia ja päänsärkyä, tehosta en osaa sanoa kun piti lopettaa aika pian.
Mulle myös painajaisia! Ihan niiden takia jouduttiin lopettamaan, kävelin nimittäin öisin unissani ja touhusin kaikkea vaarallista. Esim. kerran yritin hypätä neljännestä kerroksesta ikkunasta, olin jo avannut ison ikkunan, mutta onneksi mies heräsi siihen kolinaan. Näin unta, että se huone alkoi "sulkeutua" ja ainoa pakoreitti oli ikkunasta ulos. Järkky tunne. Aikaa siitä on jo kohta 20 vuotta, mutta mä muistan vieläkin sen unen hyvin, oli niin todentuntuinen. Sitten lopetettiin kun eka lapsi syntyi (raskausajan tietty ilman lääkettä), kun mies oli reissutöissä, enkä olisi halunnut niiden painajaisten takia jäädä lapsen kanssa yksin. Synnytyksen jälkeen mulle alotettiinkin sitten Trexan ja se sitten vastaavasti "tuhosi" mun keuhkoja :(
Olen muistaakseni kuullut, että Salazopyrinin kanssa käytettäisiin joskus yhdessä...mulla tais olla kortisoni rinnalla, Salazopyrinistä tuli mulle verihiutaleiden laskua ja muuta oiretta.
Mä en ole huomannut mitään sivuoireita. Tosin en tiedä tehostakaan... ei siitä haittaakaan ole ollut. Toistakymmentä vuotta olen syönyt, eikä ole ollut edes taukoja, toisin kuin nykyään ilmeisesti suositellaan. Silmänpohjiinhan siitä ilmeisesti voi tulla jotain kertymiä, joten kannattaa silmiä tarkistuttaa.
Sairastatko nivelreumaa? Itse olen syönyt Oxiklorinia yli kolme vuotta, mutta minun sairauteni on MCTD eli sekamuotoinen sidekudostauti. Lääkityksenä on pelkkä Oxiklorin, ja se on tepsinyt oikein hyvin, sairaus on pysynyt aisoissa eikä sivuvaikutuksia ole ollut. Muutin kyllä myös ruokavaliota, mutta lääkkeellä lienee kuitenkin suurempi vaikutus tässä tapauksessa.