Mies uhkaili ensimmäisen kerran
Mies sai renault merkkisen konjakki pullon lahjaksi. Yleensä ei juo kirkkaita/väkeviä.ja nyt on juonut 1/2 pullosta. Tilanne alkoi siitä kun istuttiin ja juteltiin,pelattiin monopolia. Mies lopetti pelaamisen ja ilmoitti menevänsä sänkyyn. Kerroin että itse valvon vielä hetken. Mies meni sänkyyn. Nousi ylös,hermostui: puhui mm. Että kun en kerta sänkyyn tullut, aikoo juoda kaikki talosta löytyvät viinat ja ampua kuulan kalloonsa. Sanoin miehelle tiukasti että heittää moiset höpöttämiset pois,ei ikinä ole ketään uhkaillut,tapellut. Kotonamme on kyllä aseita koska harrastamme. Mies sanoi että jättää kyllä minut ja lapset rauhaan. Sanailumme oli aika kiivasta. Olen tiukka järki ihminen kuitenkin.. Esikoinen heräsi(7v.) ja meni sänkyymme nukkumaan,tyttö 4v. Nukkuu omassa huoneessa. Menin itse esikoisen viereen .
Kommentit (15)
En pelkää että oikeasti tekisi jotain pahaa. Ahistaa vain että pitää kiskoa jotain konjakkia!! Sitte uhkailla itsensä tappamisella! Kun ei normistikkaan juo kuin sauna oluet,pari krt vuodessa känniin kaljasta. Voi veen kusipää!!!
vastaa... Huomasin tämän miehestäni jo seurusteluaikana. Haastaa riitaa, muttei sen vakavamapaa. On juonut siitä lähtien pyynnöstäni vain miedompia ja silloin ei ongelmaa. Mutta aina joskus unohtaa ja sitten haastaa riitaa. Kaksi vuotta sitten yllytti itsensä kauheaan raivoon. Silloin ensimmäistä kertaa elämässäni pelkäsin häntä. Aamulla ilmoitin, että jos joudun vielä kerran pelkäämään, niin sitten erotaan. Yhdessä on oltu jo 20 vuotta.
Pitäiskö teidän kuitenkin luopua niistä aseista, jos mies näin arvaamaton?
tai vaikka poliisin paikalle. Mun mielestä ei kannata hyväksyä tuollaista käytöstä puolisolta ollenkaan. Poliisin puhe voisi tehota sen verran, että seuraavaa kertaa ei tule. Miehesi meni nyt turvallisuuden rajan yli, koska teillä on kotona aseita - ja lapsia.
nyt ensin kaikki viinat viemäristä alas, ettei äijä enempää juo. Sitten tallennat äijästä ääntä ja/tai kuvaa, ja näytät hänelle aamulla kuinka kiva mies sinulla ja isä lapsilla onkaan!
Se on kumma kun toisille ei tuo viina sovi. Tuntuu, että jokaisessa miehisessä kaveri- tai työporukassa on vähintään yksi, joka:
-sekoilee kännissä
-alkaa agressiiviseksi
Paha ongelma tulee jos tuo henkilö on myös kova poika ottamaan.
Itse voin sanoa, että sekoilla saa, mutta jos rupeaa agressiiviseksi niin menettää lopullisesti luottamukseni. Kerta riittää. Viinalla saa esiin ihmisen "pimeän puolen".
m33
Melko törkeää käytöstä ryypätä itsensä tuohon kuntoon jos on lapset kotona. Puoli pulloa (0.5l?) viina on paljon amatöörille. Konjakki on hyvää, mutta kyllä saa hyvä maha olla jos tuollaisen määrän kiskoo.
Ei enää viiniä väkevämpää tuollaiselle.
m33
Selvität että onko sillä taipumusta juoppohulluuteen, masentaako sitä tms. Kerrot myös neuvolassa tuosta. Eihän tuommonen nyt normaalia ole. Sovitte sitten, että ryyppyiltoina asekaapin avain tulee sitten sinun käteen. Nukut yösi paremmin.
Ukko pihalle ennemmin.
Mies sai renault merkkisen konjakki pullon lahjaksi. Yleensä ei juo kirkkaita/väkeviä.ja nyt on juonut 1/2 pullosta. Tilanne alkoi siitä kun istuttiin ja juteltiin,pelattiin monopolia. Mies lopetti pelaamisen ja ilmoitti menevänsä sänkyyn. Kerroin että itse valvon vielä hetken. Mies meni sänkyyn. Nousi ylös,hermostui: puhui mm. Että kun en kerta sänkyyn tullut, aikoo juoda kaikki talosta löytyvät viinat ja ampua kuulan kalloonsa. Sanoin miehelle tiukasti että heittää moiset höpöttämiset pois,ei ikinä ole ketään uhkaillut,tapellut. Kotonamme on kyllä aseita koska harrastamme. Mies sanoi että jättää kyllä minut ja lapset rauhaan. Sanailumme oli aika kiivasta. Olen tiukka järki ihminen kuitenkin.. Esikoinen heräsi(7v.) ja meni sänkyymme nukkumaan,tyttö 4v. Nukkuu omassa huoneessa. Menin itse esikoisen viereen .
Miehesi ei välttämättä ole aggressiivinen tai vaarallinen, vaikka täällä moni niin tuntuu väittävän.
Ennemminkin voisin uskoa, että miehelläsi on itsetuhoisia ajatuksia tai sitten hän esim. saattaa alitajuisesti kokea, että ei ole saanut sinulta riittävästi huomiota. Kerran tein itse hiukan samalla tavoin: uhkasin kovassa humalassa hypätä asuntomme parvekkeelta. Järkytyin seuraavana päivänä tuota itsekin, mutta kerroin vaimolleni, että minulla tosiaan oli ollut vaikeaa ja itsetuhoiset ajatukset kävivät mielessä. Onneksi kuitenkin hän antoi anteeksi ja auttoi keskustelemalla pahaa oloani. Tuon jälkeen eivät ajatukset ole palanneet takaisin, ja olemme sopineet, että en enää tee humalassa typeryyksiä: sopimus on pitänyt jo 10 vuotta, enkä enää käytä alkoholia humalahakuisesti.
Miehesi tietenkään ollut järkevä, kun meni perheensä edessä juomaan väkeviä noin suuren määrän. Kyllä hän tosin varmaankin muistaa oman käytöksensä myöhemmin, ja katuu sitä kovasti.
Kehottaisin kertomaan hänelle, että ymmärtäisi ensi kerralla joko jättää väkevät juomatta, tai vähintäänkin lähteä juomaan esim. kavereidensa kanssa metsästysmajalle, jos kerran väkeviä on joskus harvoin pakko saada. Muistuta, että jättäisi tuolloin myös kännykän kotiin.
Ukko pihalle ennemmin.
Mä en käsitä, minkä ihmeen takia pitäisi luopua harrastuksesta tai heittää ketään pihalle? Kyllä se mun mielestä on niin, että jos viina ei sovi, sitä ei juoda, eikä niin että muu elämä muutetaan sellaiseksi että vahingot känniriehumisen sattuessa minimoidaan. Jos juomista ei pysty lopettamaan tuollaisessa tilanteessa, on alkoholisti ja tarvitsee apua.
Minunkin mieheni saattaa tulla aggressiiviseksi kun juo väkeviä. Haastaa riitaa ihan itsekseen. Anna sen juoda lisää, että sammuu???