Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko mitään mahdollisuuksia päästä eroon 70kg:n ylipainosta ilman lihavuusleikkausta?

Vierailija
30.12.2012 |

Kommentit (41)

Vierailija
1/41 |
31.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset
Vierailija
2/41 |
30.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikö hän laihduttanut Antti Heikkilän ohjeilla? Tutustupa aiheeseen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/41 |
31.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Perustuu siis VLCD-valmisteisiin, joita ostetaan sieltä. Ainoa ero siihen että ostat halvemmalla vaikka Nutrilettit lähi-Prismasta, on että siellä sulla on henkilökohtainen valmentaja, jota ei kyllä VLCD:llä oikeastaan tarvi edes. Ketoosissa kkun on äärimmäisen helppo pysyä dieetillä ilman mitään "tukea".

Ja jos sitä tukea tarvii, niin merkittävästi ylipainoisen kannattaa selvittää mahdollisuus päästä terveydenhoitopiirin VLCD-laihdutusryhmään - niitäkin nimittäin on!

Vierailija
4/41 |
31.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuolta voit kattoa lisätietoja!

Ite laihdutin 20 kiloa reilu 3:ssa kuukaudessa Cambridge ohjelman avulla. Vielä ois melkeen saman verran tiputettavaa, mut joudun pitämään taukoa kun tulin raskaaksi! Jatkuu sit loppuun myöhemmin.

Nyt ei oo puolessa vuodessa tullut kun 2 kiloa takaisin ja nekin johtuu tästä raskaudesta :)

Voin kyllä kertoa ohjelmasta tarkemminkin jos kiinnostaa :)

Vierailija
5/41 |
31.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Perustuu siis VLCD-valmisteisiin, joita ostetaan sieltä. Ainoa ero siihen että ostat halvemmalla vaikka Nutrilettit lähi-Prismasta, on että siellä sulla on henkilökohtainen valmentaja, jota ei kyllä VLCD:llä oikeastaan tarvi edes. Ketoosissa kkun on äärimmäisen helppo pysyä dieetillä ilman mitään "tukea".

Ja jos sitä tukea tarvii, niin merkittävästi ylipainoisen kannattaa selvittää mahdollisuus päästä terveydenhoitopiirin VLCD-laihdutusryhmään - niitäkin nimittäin on!

Cambridge ruoat maistuu paljon paremmalta ja se valmentaja maksu on mulla hurjat 10e kahdesti kuussa. Ja enemmän mulla on mennyt rahaa ruokaan ja herkkuihin kuin Cambridge ruokiin kuurin aikana.

Ja mulla ei ainakaan motivaatio riittäis kuukausi tolkulla elää pelkästää VLCD ruoilla ilman tukea.

Mut joo sulla ei tainnut riittää tähän rahkeet ;)

Vierailija
6/41 |
30.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

painoa 140kg ja pituutta 169cm. Mielenterveysongelmat estävät leikkaukset ja kiva kun neuroleptejakin syöttävät.

Jotta saat ohjeet oikeaan ruokailuun. Näin maallikkona ja +100 kiloisena itsekin sanoisin, että laihtuminen ON mahdollista, mutta vaatii määrätietoisuutta ja sitoutumista pitkäksi aikaa ja on opittava uudenlainen ruokailu. Mässyt ja mössöt pois, kasviksia niin paljon kuin sielu sietää, runsaasti protskuja ja Useita Pieniä annoksia päivässä. Paljon vettä, ei viinaa. Liikuntaa, pitkiä kävelylenkkejä päivittäin ja myös lihaskuntoa kohottavaa jumppaa.

Juu. Teoria hallussa...

Vierailija
7/41 |
31.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mielenterveysongelmat ovat este VLCD-kuureille.

Vierailija
8/41 |
30.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen lihonut 30 kg mitä olin mennessä naimisiin.

Vierailija
9/41 |
30.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Terveellistä ruokaa, pieniä annoksia...

Vierailija
10/41 |
30.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Syöt pieniä annoksia ja usein. Rasvan opettelet käyttämään uusiksi - ihminen tarvitsee rasvaa noin teelusikallisen per päivä eli todella vähän. Kasvisrasvaa juoksevaa.

sokerista olisi hyvä hankkiutua eroon kokonaan pariksi kolmeksi viikoksi, että saa riippuvuuden katki. Jos jatkat sokein kanssa, niin enalta suunnittele koska syöt ja mitä esim suklaapatukka lauantaina.

juhlissa juhlit, mutta maltin kanssa. Känni kurkistaa pienemmästäkin määrästä.

jos tulee krapulapäivä, niin varaa etukäteen salaattitarpeita jotain herkullista keittoa..

pakota itsesi edes pieneen vartin lenkkiin joka toinen päivä, käy uimassa tms mikä ny vaann on sun juttus.

pari viikkoa tulee olemaan pahimmat, mutta mä uskon sun onnistuvan.

itse aloitin laihduttamisen 2010 tammikuussa edellä mainituille. Ekana vuonna sain suht sievästi 30 kiloa pois ja nyt on 2012 loppu.

sain 20 kiloa lisää pois lisäämällä liikuntaa ja lopetin alkon käytön kokonaan.

vielä olisi vika rutistus, eli saada ensi vuoden aikana pudottaa loput 10 - 20 kiloa.

mä olen läpeeni laiska tyyppi ja onnistumiseni on kärsivällisyydestä kiinni. Perheen kannustuksella. Eivät purnanneet uusien kokkauksien edessä, vaan mielellään söivät linssi ja papupatojani. :)

Tsemppiä sulle ja muille. Voimia ja kärsivällisyyttä. :)

Vierailija
11/41 |
30.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Söin kyllä paljon kasviksia, mutta myös kunnolla rasvaa, voita, kermaa ja oliiviöljyä, rasvaisia kaloja ja lihoja. Ja kolme isoa ateriaa päivässä eikä mitään muuta.

Vierailija
12/41 |
30.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä se pelkkä ruokavalion remontoiminen auttaa pitkälle. Jos on paljon painoa, niin ei pysty liikkumaan (sattuu, tulee vammoja, vanha ruokavalio laiskistaa). Ensin ruokavalio kuntoon ja sitten liikuntaa mukaan, kun alkaa uusi ulkomuoto miellyttämään. Olo oikeasti kevenee ja tekee mieli liikkua. Ei kaikkea tarvitse tehdä kerralla!

Jätä pois vehnä, ohra, kaura, sokeri, alkoholi, maissi, peruna, hedelmät omenaa lukuunottamatta, jopa ruis ja juurekset (aluksi eli 4 vk). Lihat, kalat, kananmunat, juustot, rasvainen jogurtti, vihreät vihannekset, marjat, sipuli, kaali, paprika, tomaatti kohtuudella, voi, kerma, öljyt, pähkinät, siemenet, oliivit ok muutamia mainitakseni.

Lainaa/osta kirja 6 kiloa 6 viikossa (U. Davidsson ja O. Lauritzson). Sillä itse pudotin 8 kg 6 viikossa ja yhteensä jo 11 kg pois. Nyt jouluna herkuttelen "vanhoilla hyvillä ruuilla" ja suklaalla, mutta eipä maistu! Tulee vaan turvotuksia ja vatsanväänteitä.

Väsynyt ja saamaton olo lähtee tuon ruokavalion myötä ja ihan pursuaa energiaa ja myös nauttii ruuasta! Kolmas päivä on hyvähiilihydraattisella ruokavaliolla vaikein, kun elimistön sokerivarastot ovat tyhjät, mutta sittenhän se rasva alkaa palamaan. Myös kannattaa käydä lääkärillä mittauttamassa veriarvot ja pyytää vaikka terveydenhoitajaa tsekkaamaan miten edistystä on tapahtunut parin viikon välein. Ilmeisesti leikkausta miettiessäsi olet jo käynyt lääkärillä, joten apua saat, kun esität suunnitelmasi.

Itse olen lipsunut sen verran, että kahviin menee edelleen maitoa, mutta vain tilkka. Ja jogurtti on vaihtelun vuoksi myös soijapohjaista tai kevyempää kuin turkkilainen. Aidot kermatkin olen ajatellut vaihtaa pikkuhiljaa soijapohjaisiin, jos "kovia" rasvoja pitää pelätä. Järkeilin asian niin, että 6 viikkoa voin syödä pekonia, kermaa ja voita tavanomaista enemmän, jos sitten palkintona lähtee 10 kiloa. Hyödyt ja haitat menevät siis yksiin terveyden kannalta, mutta housut mahtuvat paremmin päälle :)

Kirjassa on valmiit ohjeet päivän ruokailuihin. Pitää vaan käydä kaupassa ja siivota kaapista kielletyt ruuat ja roskat pois. Kaappien siivous on oikeasti tärkeää, koska sitten ei VOI syödä vääriä ruokia. Enkä minä ainakaan laiskana lähde kaupasta sipsejä hakemaan, vaan otan sitten mieluummin muutaman oliivin, palan juustoa ja pähkinöitä. Ne eivät nosta verensokeria, jolloin ei tule verensokerin laskua, joka saa ihmisen hakeutumaan kaapille etsimään lisää kivaa hiilihydraattihumalaa. Riippuvuus se on sokerikin, mutta siitä pääsee aika helposti eroon!

Vierailija
13/41 |
30.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

ihan ruokapäiväkirjaa pitämällä. Pidin vain kalorimääristä huolen. Joku päivä meni pelkällä jäätelöllä, joku sipseillä, mutta kalorimäärät ei ylittyneet.

Silloin lähtöpaino oli 118kg ja pääsin 70:een. Siitä ei enää mennyt alas millään. Tosin olin silloin jo raskaana ja hirveä nälkä. Tein nopeassa tahdissa 3 lasta ja kilot tulivat takaisin.

Nyt painoa 140kg. Nyt ei auta edes ruokapäiväkirja. Nimittäin elämästä puuttuu oleellinen asia, joka edelliskerralla auttoi pitämään makeanhimon loitolla. Nimittäin seksi. Olen kyllä saanut 10kg pois, mutta sitten repsahdan taas herkutteluun, kun ei ole mitään palkkiota luvassa.

Vierailija
14/41 |
31.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset
Vierailija
15/41 |
31.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Söin kyllä paljon kasviksia, mutta myös kunnolla rasvaa, voita, kermaa ja oliiviöljyä, rasvaisia kaloja ja lihoja. Ja kolme isoa ateriaa päivässä eikä mitään muuta.

Laihdutin Välimeren ruokavaliolla jossa idea juuri että välipalat pois, ruokaa suuhun vain 3 kertaa päivässä, ja rasvaa, varsinkaan oliiviöljyä, ei vältellä. Ja kaikki juustot, voit tms täysrasvaisina.

Vierailija
16/41 |
31.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset
Vierailija
17/41 |
31.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta se vaatii elämäntaparemonttia.

Olet saanut jo hyviä ohjeita, lisään vielä omani.

Laihduin n. 30 kg ja olen jo vuosia pysynyt samoissa mitoissa seuraamalla Elämäsi kuntoon-systeemiä (Fit for Life). Se muistuttaa Montaignac-dieettiä.

Kaikki sokeri pois, karkit, pullat yms yms. Ei mitään herkkupäiviä. Ruuassa on itsessään se sokeri, jota elimistösi tarvitsee. Hyvää, kunnolla tehtyä ruokaa kolme kertaa päivässä, ei mitään napostelua tai välipaloja.

Enemmän vihanneksia, juureksia, hedelmiä, marjoja, sieniä kuin lihaa, jauhoja (pasta, leipä).

Syö kun on nälkä, lopeta syöminen kun olet kylläinen.

Mieti miksi syöt liikaa, koita päästä syiden perille ja käsittele niitä.

Ulkoilu tekee hyvää aivoille ja mielelle. Jos vain jaksat, koita ottaa päivittäin pieni happihyppely. Jos vaikka kuljet julkisilla työpaikalle, niin kävele seuraavalle pysäkille, älä käytä lähintä.

Elämäntaparemontti automatisoituu aika lyhyessä ajassa, ensin pitää vain opetella systeemit. Samaahan tekevät esim. allergikot, kun opettelevat välttämään allergisoivia aineita.

Sokerista (karkista yms) luopuminen voi aiheuttaa vieroitusoireita, mutta pure hammasta. Ne hellittävät ajan kanssa.

Tsemppiä!

Vierailija
18/41 |
31.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikä pelkästään sen takia, että kilot olisi hyvä pudottaa hitaasti. Kehonkuva muuttuu ihmiselle hyvin hitaanlaisesti, siksi on psyykeelle parempi hoitaa homma pikkuhiljaa ja ilman stressiä. Valitsit sitten minkä tahansa ruokavalion (sillä se laihtuminen tapahtuu, liikunta on hyvä tuki mutta ei välttämätön), älä ryhdy mihinkään mikä ei tunnu hyvältä tai ns. omalta. Muuten tulee vaan surkea mieli ja lipsahduksia. Jälkimmäisiä tosin tulee väistämättä muutenkin, kannattaa totutella ajatukseen.

Minulla on n. 50kg ylipainoa, aikoinaan oli 65kg. En laihduta tällä hetkellä, mutta uskon laihtumisen olevan mahdollista heti niin halutessani. Itse karppasin ja koin sen hyväksi, mutta tiedän ihmisiä joille se ei sopinut ollenkaan. Yksilöllistä.

Vierailija
19/41 |
31.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta se vaatii elämäntaparemonttia.

Olet saanut jo hyviä ohjeita, lisään vielä omani.

Laihduin n. 30 kg ja olen jo vuosia pysynyt samoissa mitoissa seuraamalla Elämäsi kuntoon-systeemiä (Fit for Life). Se muistuttaa Montaignac-dieettiä.

Kaikki sokeri pois, karkit, pullat yms yms. Ei mitään herkkupäiviä. Ruuassa on itsessään se sokeri, jota elimistösi tarvitsee. Hyvää, kunnolla tehtyä ruokaa kolme kertaa päivässä, ei mitään napostelua tai välipaloja.

Enemmän vihanneksia, juureksia, hedelmiä, marjoja, sieniä kuin lihaa, jauhoja (pasta, leipä).

Syö kun on nälkä, lopeta syöminen kun olet kylläinen.

Mieti miksi syöt liikaa, koita päästä syiden perille ja käsittele niitä.

Ulkoilu tekee hyvää aivoille ja mielelle. Jos vain jaksat, koita ottaa päivittäin pieni happihyppely. Jos vaikka kuljet julkisilla työpaikalle, niin kävele seuraavalle pysäkille, älä käytä lähintä.

Elämäntaparemontti automatisoituu aika lyhyessä ajassa, ensin pitää vain opetella systeemit. Samaahan tekevät esim. allergikot, kun opettelevat välttämään allergisoivia aineita.

Sokerista (karkista yms) luopuminen voi aiheuttaa vieroitusoireita, mutta pure hammasta. Ne hellittävät ajan kanssa.

Tsemppiä!

siis jos oikeasti vaikeasti ylipainoisesta on kyse eikä jostain muutaman kilon normipainoisesta tiputtajasta.

Lähinnä siis viittaan tuohon KAIKKI sokeri pois, karkit, pullat ja että ei herkkupäiviä. Mulla tän viimeisen dieetin erotti muista epäonnistuneista juuri se, että tällä kertaa sallin herkut :) Söin makean jälkiruoan päivittäin, join lasin viiniä päivittäin. Olin paljon tyytytväisempi kuin ennen elämääni, kun mistään ei tarvinnut luopua, ei taistella vastaan vaikka suklaata vaan sain syödä suklaata kun halusin (tukevan päivällisen jälkiruokana, jolloin ei tee mieli levyllistä ahmia).

Kyllä yli satakiloinen laihduttaja varmasti laihtuu vaikka herkuttelisikin silloin tällöin. Pääasia on, että tekee muutoksia siihen nykyiseen edes jonkin verran, siitä se paino lähtee laskemaan.

t. 23

Vierailija
20/41 |
31.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

aikaa siinä meni puolitoistavuotta, vasta sitten kun oli muutama kymmenen kiloa lähtenyt alkoi liikkua vähän enemmän. Karppauksella ainakin aloitti.

Lääkkeistä en tiedä mitä vaikuttaa, eikö niitä määrännyt lääkäri kertonut mitään vaikutuksista painonhallintaan?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän seitsemän neljä