Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi pelkäätte rasistiksi nimittelyä?

Vierailija
30.12.2012 |

Joku tältä palstalta osaa varmaan vastata että miksi kukaan ei suostu myöntämään olevansa rasisti?

Minä tunnen rehellistä epäluuloa sekä tuttavia että vieraita kohtaan, sitä enemmän mitä vieraampia ovat.

En tunne yhtäkään aikuista todella tummaihoista ihmistä.

Olen itse rasisti monissa tilanteissa: kommentoin esimerkiksi tuttavan somalinkielenopiskelua että hänhän voi sitten alkaa poliisin asiointitulkiksi. Ei tullut mieleenikään että somalinkieltä voisi tarvita muissa kuin poliisiin liittyvissä yhteyksissä, vaikka tuttavaa saattaakin kiinnostaa esimerkiksi somalikulttuuri ylipäätään.

Valtaosa huonoista kokemuksista ihmisten seurassa ylipäätään on luokkakavereista ja muista etäisemmistä tuttavista. Epäluuloni tummaihoisia kohtaan ei pohjaudu omiin huonoihin kokemuksiin tai faktatietoihin, joten se on rasismia.

Mikä siinä nyt niin kauheata on että tunnustaa itsellään olevan irrationaalisia uskomuksia?

Kommentit (3)

Vierailija
1/3 |
30.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen ollut kuljettajana julkisessa liikenteessä, ja muutaman kerran ihmettelin tiettyjen työtovereiden suu vaahdossa pitämiä rasistisia puheita.

Omalla kohdallani eniten ongelmia aiheutui:

1: suomalaisista rapajuopoista

2: suomalaisista viikonloppukänniläisistä

3: suomalaisista hulluista

Tässä maassa ei ole niin paljoa ulkomaalaisia että he aiheuttaisivat merkittävää haittaa ainakaan julkisessa liikenteessä. Vaikka siis tunnustan ja tunnistan rasistiset tunteet itsessäni, en ymmättä miksi ulkomaalaisista tai muuten erilaisista ihmisitä täytyy niin kovasti vouhkata vaikka heitä ei elämässään juuri kohtaisikaan.

Vierailija
2/3 |
30.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta koska en tunne ennakkoluuloja mitään ihmisryhmää kohtaan, en voi olla rasistinen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/3 |
30.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

VIHAAN SOMALEITA!!!

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kuusi kaksi