työhakemus, apuja, kiitos
Hei,
olen nelikymppinen äiti-ihminen ja v aihtamassa alaa täydellisesti, totaalisesti.
Aion hakea oppisopimuskoulutukseen havittelemalleni alalle, koska en pysty taloudellisesti alkamaan päätoimiseksi opiskelijaksi.
Nyt sitten sattui silmiini, omalla paikkakunnallani, työpaikkailmoitus, jossa haetaan nimenomaan oppisopiksella koulutettavaksi hakijaa!
Jeejee, olen todella innoissani, olin jo miettinyt mistä voisin oppisopimuspaikkaa alkaa kyselemään, ja miten se käytännössä järjestyy yms.
Opiskelun lopputulos on lähihoitaja, ja aionkin nyt laittaa tuohon paikkaan hakemuksen koulutukseen, mutta apuja, mitä siihen hakemukseen kannattaa kirjoittaa?
Olen ollut kymmenkunta vuotta samalla työnantajalla, ja ei hajuakaan, kuinka töitä haetaan...?
Kommentit (5)
2, kiitos,
olisin kuitenkin kaivannut joitakin aivan konkreettisempia, vinkkejä, mitä hakemukseen kannattaa kirjoittaa.
Kuten alussa kerroin, olen ollut kymmenisen vuotta saman työnantajan palveluksessa, jo silloin aikanaan, nykyiseen työpaikkaani haettiin sellaisella valmiilla lomakkeella.
Joten en todellakaan tiedä, mitä hakemukseen kannattaa kirjoittaa?
ap
Viite (missä on hakemus silmiin sattunut)
1. kappale, kerrot itsestäsi. "Olen parhaassa työiässä oleva nainen, joka on päättänyt tehdä lopun työuraansa hommia, joilla on merkitystä!" jne. Tai vastaavaa. Älä nyt mainitse äitiyttä, kotieläimiä tai miehen ammattia. Muuten kerro jotain reipasta itsestäsi.
2. kappale / osio, jossa ilmaiset kiinnostuksesi ja sopivuutesi. "Olen ollut viimeisen vuosikymmenen saman työnantajan palveluksessa ja ilmoituksenne tarjoaisi minulle mahdollisuuden päästä haaveilemalleni alalle... näen tämän nimenomaan mahdollisuutena..." ja voit sanoa ihan suoraan senkin, että talous ei kestä täyspäiväistä opiskelua, koska mulle tuli vähän sellainen olo että palkka tulee tippumaan. Korosta vielä motivaatiota ja kykyjä "on kiinnnostusta, kokemusta, harrastuksen kautta tullut kokemusta"
3. lopetus: tulen mielelläni tapaamiseen, liitteenä cv, palkkapyyntö, yhteystiedot.
Muista nimi ja allekirjoitus! Sekä yläreunaan päivämäärä.
Sitten liiteeksi ansioluettelo, joka siis pitäisi olla jokaisella takataskussa suunnilleen ajantasalla. Jos ei kuitenkaan ole, niin etsi netistä joku valmis pohja ja ala miettiä mitä osaat ja mitä olet tehnyt.
Tsemppiä!
Todennäköisesti on vielä tässä tapauksessa aivan turhaa, koska joku on jo tarkkaan laskenut, mitä siitä maksetaan opiisopimuksella olevalle. Työnantajahan saa tästä tukea.
Muuten edellisellä oli erittäin hyviä ohjeita. Googlaa myös "työhakemus".
hyviä vinkkejä, jos jollakulla on vielä jotakin, niin otan mielelläni vastaan :)
Uskon, että jos pääsen haastatteluun, niin pärjään hyvin, tämä hakemusasia on se vaikeampi minulle.
ap
Ja sitten kirjoitat, että miksi olisit mielestäsi siihen työhön hyvä. Kun kyseessä on oppisopimuspaikka, kannattaa ehkä kirjoittaa pari lausetta myös siitä, miksi ko työ ja oppisopimus sinua kiinnostaa.