Onnistunut ulkokäännös?
Kaipaisin kovasti nyt vertaistukea,
Olin aamulla vauvan ulkokäännöksessä, joka onnistui. Vauva on ollut perätilassa koko raskausajan, ja nyt raskaus on viikolla 36+3. Onko teillä kokemuksia, miten vauva on pysynyt raivotarjonnassa onnistuneen käännöksen jälkeen? Kohtu on supistellut epämiellyttävästi käännöksen jälkeen, vaikka en niitä muuten ole juurikaan tuntenut. Lisäksi on käännöksen jälkeen tuntunut pari isoa muljahdusta, tuntuu että vaavi on jo nyt poikittain siellä... Helpottaisi kuulla toisten kokemuksia asiasta!!
Kommentit (3)
...eli eilen asia tutkittiin uudestaan ultrassa, ja vauvelin pää oli ihan oikein päin lähtökuopissaan. Nyt on vaavikin jo niin iso, ettei varmaankaan enää itsenäisesti kääntyilemään ala. Ainoa asia mikä tässä nyt vielä hermostuttaa, on se, että se pitäisi vielä ihan oikeasti synnyttääkkin...LA 30.12...
minulle tehtiin ulkokäännös, joka kans onnistui. Tosin synnytys käynnistettiin sitten samana päivänä, koska käännös onnistui lääkärin mielestä liian helposti ja lääkäri sanoi että jos vauva on kerran mieltynyt istumaan niin voi olla jo illalla takaisin istumassa. Viikkoja minulla oli kyllä jo silloin 38+5, perätila on huomattu 2 päivää aikaisemmin, vaikka itse olen varma ettei vauva ollut missään vaiheessa raivotarjonnassa ollutkaan.
Synnytin esikoisen -05. Tehtiin ulkokäännös onnistuneesti samoihin aikoihin kuin sinulla. Vauveli ei sitten kääntyillyt enää, vaan oli raivotarjonnassa ja syntyi vasta rv 42. Onnistunut ja normaali synnytys! Iso vauva, mutta selvisin ilman tikkejä tms kipuja.
Onneksi olkoon, hyvä että käänös onnistui sinullakin. Toivotaan, että muutenkin kaikki menee hyvin.
Käyt varmaan tässä vaiheessa neuvolassa viikoittain? Pyydä että varmistavat tarjonnan, varmasti ottavat sinut vastaanotolle vaikka ylimääräisen kerran, jos vaan on aikoja ja jos olet huolestunut!