Siis mies väittää etten saa ajaa kun otin kolmiolääkkeen!
Eikös se nyt lähinnä ole suositus että ajoa pitää välttää. Eikä maailma nyt siihen kaadu jos haen lähikaupasta ruokaa autolla. Aion ottaa pari saunaolutta illalla, siitähän se varmaan riemu repeää.
Se on vain lääke, ei mikään hurja huumausaine!
Kommentit (22)
Sanoo lääkärimies tuolta sohvalta. Lukee vaikka lääkkeen mukana tulevasta ohjeesta.
että saa ajaa, jos kykenee. Mutta ei pidä lähteä rattiin jos on vähänkin epävarma olo.
Että päättele nyt sitten siitä. :)
Ehkä ajamisesi on hakusessa myös silloin kun et ole lääkkeiden vaikutuksen alaisena?
Toivottavasti et aja kenenkään ihmisen päälle tällä lyhyellä matkalla.
positiivista. Sen takia niiden ottamisen jälkeen EI saisi ajaa, EIKÄ myöskään ottaa alkoholia. Testasin tämän itse kerran puolivahingossa. Unohdin ottaneeni aikaisemmin päivällä kolmio yskänlääkettä, menin sitten kesälomanpäättäjäispippaloihin kaverin luokse. Join 2 lonkeroa ja illasta lähti muisti... Näin minulle vaikutti siis tuo kolmiolääke.
Se on suositus mutta jos lääke vaikuttaa ajokykyysi, ajaminen lääkkeen vaikutuksen alaisena on rankaistavaa.
Miksi sinne kauppaan pitää päästä? Miksi mies ei mene?
Se on suositus mutta jos lääke vaikuttaa ajokykyysi, ajaminen lääkkeen vaikutuksen alaisena on rankaistavaa.
Miksi sinne kauppaan pitää päästä? Miksi mies ei mene?
miksei sitä voi lukea? Varmaan löytyy tietoa autolla ajamisestakin.
positiivista. Sen takia niiden ottamisen jälkeen EI saisi ajaa, EIKÄ myöskään ottaa alkoholia. Testasin tämän itse kerran puolivahingossa. Unohdin ottaneeni aikaisemmin päivällä kolmio yskänlääkettä, menin sitten kesälomanpäättäjäispippaloihin kaverin luokse. Join 2 lonkeroa ja illasta lähti muisti... Näin minulle vaikutti siis tuo kolmiolääke.
näyttää mitä näyttää mutta jos reseptillä lääkkeen on saanut JA on ajokykyinen, ei tule mitään seuraamuksia. Jos onnettomuuden aiheuttaa, voi olla toinen juttu.
Jos olet väsynyt/tarkkaamaton ja ajat kolarin, varmaankin otetaan huomioon ko. lääkeaine ja se varoituskolmio. Mutta eihän se mikään ehdoton kielto tai määräys ole.
kolmiolääkkeen otettuasi!
vai kunnon puoskarillako olen käynyt?
Ison annoksen. Ei se muhun mitenkään vaikuta.
Kolmiolääkkeet näyttää poliisien huumetesteissä positiivista. Sen takia niiden ottamisen jälkeen EI saisi ajaa
Väärin (tai osittain väärin) ja väärin.
Kolmiolääkkeitä on erilaisia. Esim. yleisistä kolmiolääkkeistä Sirdalud (titsanidiinihydrokloridi) ei näy huumetesteissä, mutta Panacod (kodeiini) näyttää positiivista. Ei siitä silti häkki heilu, potkut tule töistä ja kortti lähde, jos Panacodia reseptillä syö. ;)
Kolmiolääke viittaa lääkkeeseen, joka heikentää reaktiokykyä ja näin tarkkaavaisuutta ja huolellisuutta liikenteessä. Jotkut vuosia Panacodia syöneet voivat hyvin olla tottuneita lääkkeeseen ja ajaa sujuvasti Panacodeissa, siinä missä ensikertalainen ajaisi ojaan.
Kyllä sun miehes on nyt vain oikeassa. Älä anna suonissasi virtaavan estrogeenin hämätä.
Oikeasti, alkoholi, olutkin on sellaista, ei sovi yhteen kolmiolääkkeen kanssa. Olet siis niin olutta vailla, että pakko päästä kauppaan. Halveksin.
Länsi-Suomen läänin oikeuslääkärin Hannu Laaksosen mukaan sekakäyttö on jostakin syystä nimenomaan suomalainen ilmiö.
Punaisilla kolmioilla varustetuista lääkkeistä varsinkin keskushermostoon vaikuttavat kipulääkkeet ja väkevät nukahtamislääkkeet alentavat kuljettajan ajokykyä huomattavasti.
Yleensä lääkärit ja apteekkihenkilöstö neuvovat tällaisten lääkkeiden käyttäjiä olemaan lääkkeenoton jälkeen pois auton ratista yhdestä kolmeen tuntiin. Käytännön kokemuksen perusteella ohjeita kuitenkin saa vasta sitten, kun niitä keksii erikseen kysyä. Toisaalta etenkin keskushermostovaikutteiset lääkkeet vaikuttavat eri ihmisiin hyvin eri tavoin. Kolmiolääkkeiden ja alkoholin yhdistelmä voi liikenteessä olla jopa tappavan vaarallinen.
–?Monien lääkkeiden kanssa ei pitäisi nauttia pisaraakaan alkoholia, muistuttaa yleislääketieteen erikoislääkäri Mikael Nyström.
ts.fi
Kolmio vain varoittaa, että lääke SAATTAA vaikuttaa kykyyn kuljettaa ajoneuvoa, joten on erityisesti tarkkailtava vointiaan ja noudatettava varovaisuutta liikenteeseen lähtiessä. Tämä koskee erityisesti lääkkeen uusia käyttäjiä, joilla ei ole vielä kokemusta mitä lääke juuri heihin vaikuttaa.
Itse olen syönyt viimeiset 10 vuotta kolmiolääkettä unettomuuteen. Lääke on sellainen joka näkyisi poliisin huumetestissä jos sellainen tehtäisiin. Psykiatri on kuitenkin minulle vakuuttanut, että koska minulla on asiallinen resepti tästä lääkkeestä oikeaan diagnosoituun sairauteen, niin vaikka "narahtaisin" testissä, minulle ei tulisi mitään seuraamuksia kun esittäisin tämän reseptin. On se nyt hittoa jos minäkään en olisi saanut viimeiseen 10 vuoteen ajaa autoa kun tarvin pienen annoksen bentsoa että voin nukkua... TAi ottaa alkoholia, ihan normaalisti otan siinä missä muutkin.
jos lääke nousee kesken ajon päähän?
http://www.uku.fi/laakekasvatus/laake-haittavaikutukset_liikenne.shtml
10 vuoden käyttö ei ole sama viivalla kuin ihminen, joka ei ole käyttänyt aiemmin tai vain lyhyen aikaa. Sinulla on lääkkeelle toleranssia, ja oikeastaan ei 10 vuoden jälkeen selviä ilman lääkettä.
Minä olen samaa mieltä kuin asiantuntija edellä olevassa viestissä.
sulla varmaan kokemusta aiemminkin, kun uskallat bissetkin tempasta?