Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Tsempatkaa, tänään tulossa hienopieru kylään meidän boheemiin kotiin...

Vierailija
27.12.2012 |

Harvoin mua vaivaa tää biologin boheemius, joka myös näkyy asunnossani, vaatteissani ja lapsen leluissa. Nyt vaan vähän arveluttaa, kun lapsen tarhakaveri on tulossa äitinsä kanssa leikkimään ja heillä on _HIENOA_. Sisustus viimeisen päälle ja kaikki on niin söpöä ja nättiä ja siistiä. Talo uusi ja autot uudet ja vaatteet siistit.

Nyt iski jostain tällainen alemmuuskompleksi, miten selviän tästä? :D Pannarilla?

Kommentit (19)

Vierailija
1/19 |
27.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Todennäköisesti hän on fiksu ja mukava ihminen, joka itse tykkää yhdenlaisesta tyylistä, mutta ymmärtää ja arvostaa, että joku muu tykkää toisenlaisesta. Ei kannata ajatella toisesta ensisijaisesti pahaa.

Vierailija
2/19 |
27.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos "boheemius" on kauniimpi ilmaisu laiskuudelle ja teillä on likaista ja sotkuista, likaiset ja tahmaiset lattiat, koska et välitä siivota, ja tavarat hujan hajan, ikkunoiden pesusta on pari vuotta, koti haisee kissanpissalle, niin:

Ehkä harkitset tapaamispaikkaa uudelleen, ehkä vaihdat sen paikalliseen kivaan kahvilaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/19 |
27.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos "boheemius" on kauniimpi ilmaisu laiskuudelle ja teillä on likaista ja sotkuista, likaiset ja tahmaiset lattiat, koska et välitä siivota, ja tavarat hujan hajan, ikkunoiden pesusta on pari vuotta, koti haisee kissanpissalle, niin:

Ehkä harkitset tapaamispaikkaa uudelleen, ehkä vaihdat sen paikalliseen kivaan kahvilaan.

Ap tuskin on mikään kültürelli boheemi sielu, vaan laiska ja saamaton netissä roikkuva mamma, jolle juuri tuli alemmuuskompleksi, kun tämä toinen mamma on siisti ja fiksu :D Ai niin ja täysi vastakohta kuin Ap.

Vierailija
4/19 |
27.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se on sinun kotisi ja jos joku sitä arvostelee, ei tarvitse kutsua uudelleen. Itsevarmuus boheeminkin kodin kaunistaa :)

Vierailija
5/19 |
27.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pahinta on just nää saamattomat uusavuttomat laiskat, jotka voivat jättää kaikentekemättä kun "ollaan niin boheemeita".

Boheemeita, juu *reps*.

Vierailija
6/19 |
27.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

tuollaisia katkeruuden tunteita, miksi turhaan monimutkaistaisit elämääsi?

On inhottavaa haukkua vierastasi "hienopieruksi". Voisi siihen boheemiuteen liittää jotain suvaitsevaisuuttakin.

Vierailija
7/19 |
27.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap on varmasti oikeasti boheemi. Miksi se olisi mahdotonta?

itsellänikin on boheemeja ystäviä, on värikkäitä villasukkia, tavaroille keksitty hauskoja paikkoja ja yksityiskohtia, on värikästä ja tunnelmallista.

Kaikki tyylisuunnat suloisessa sekamelskassa. EI kuitenkaan epäsiistiä vaikka sen vaikutelman voikin saada kun juo teetä kulahtaneelta räsymatolta olohuoneen laittialla :)

Itse tykkään boheemeistä kodeista, paljon kirjoja, vinyylilevyjä ja niitä värejä. Ole ylpeä kodistasi ap! Minä ainakin viihdyn kun ei tarvitse pönöttää. Katsot vaan että on siistiä.

Vierailija
8/19 |
27.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pahinta on just nää saamattomat uusavuttomat laiskat, jotka voivat jättää kaikentekemättä kun "ollaan niin boheemeita". Boheemeita, juu *reps*.

Mutta se tarkoittaa vain sitä, että en sisusta normien mukaan tai seuraa mitään muoteja, keksin luovia ratkaisuja ongelmiin, ajattelen erilailla kuin suurin osa ihmisistä, teen siivoamisesta helppoa, nautin elämästäni, oikaisen siitä kohtaa kun on tarvetta. Se ei siis tarkoita kuitenkaan että olisi sotkuinen tai saamaton, se on pikemminkin elämäntapa ajatella kuin muuta.

Vierailija
9/19 |
27.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap on varmasti oikeasti boheemi. Miksi se olisi mahdotonta? itsellänikin on boheemeja ystäviä, on värikkäitä villasukkia, tavaroille keksitty hauskoja paikkoja ja yksityiskohtia, on värikästä ja tunnelmallista. Kaikki tyylisuunnat suloisessa sekamelskassa. EI kuitenkaan epäsiistiä vaikka sen vaikutelman voikin saada kun juo teetä kulahtaneelta räsymatolta olohuoneen laittialla :) Itse tykkään boheemeistä kodeista, paljon kirjoja, vinyylilevyjä ja niitä värejä. Ole ylpeä kodistasi ap! Minä ainakin viihdyn kun ei tarvitse pönöttää. Katsot vaan että on siistiä.

erilaisia ihmisiä noin rumasti. Siksi tuntuu, että vika on tällä kertaa ap:n päässä, eikä vieraassa.

Vierailija
10/19 |
27.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap on varmasti oikeasti boheemi. Miksi se olisi mahdotonta?

itsellänikin on boheemeja ystäviä, on värikkäitä villasukkia, tavaroille keksitty hauskoja paikkoja ja yksityiskohtia, on värikästä ja tunnelmallista.

Kaikki tyylisuunnat suloisessa sekamelskassa. EI kuitenkaan epäsiistiä vaikka sen vaikutelman voikin saada kun juo teetä kulahtaneelta räsymatolta olohuoneen laittialla :)

Itse tykkään boheemeistä kodeista, paljon kirjoja, vinyylilevyjä ja niitä värejä. Ole ylpeä kodistasi ap! Minä ainakin viihdyn kun ei tarvitse pönöttää. Katsot vaan että on siistiä.

Ei boheemissa kodissa pitäisi automaattisesti pönöttää? Ihmisillä on ihan aikuisten oikeasti oikeus tykätä eri asioista. Nätti "sisustuslehti" koti ei tarkoita pönöttämistä

Vierailija
11/19 |
27.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

lähimmäisistään ajatella pahaa.

Ja ap.lle. Kyllä iskee minullekin alemmuskompleksi joskus siskoni kanssa. Olemme niin eri puusta veistettyjä. Siskoni on osannut takoa rahaa ja osaa sisustaa ja tehdä käsitöitä ja leipoa ja on hyvä kaikessa, mihin alkaa. Hänellä on rikas mies ja iso omakotitalo, missä on sisustussuunnitelija sisustanut kaiken yms.

Minä olen jotenkin sössinyt kaiken ja olen alisuoriutuja ja tavallinen hoitsu, joka ei osaa edes vetoketjua ommella ja ei tippaakaan värisilmää ja sisutus on vähän sitä sun tätä anttilan verhoineen. Kaupan pullaakin joutuu siskoni syömään kun meillä käy.

Mutta onneksi siskoni on fiksu ja kiva ihminen ja tykkää minusta tällaisena kuin olen.

Ap tuskin on mikään kültürelli boheemi sielu, vaan laiska ja saamaton netissä roikkuva mamma, jolle juuri tuli alemmuuskompleksi, kun tämä toinen mamma on siisti ja fiksu :D Ai niin ja täysi vastakohta kuin Ap.

Vierailija
12/19 |
27.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

että vaikka itse olen siisteyttä rakastava omassa kodissani, en mitenkään ajattele, että kaikilla pitäisi asiat olla niin kuin itselläni.

Kukin eläköön niin kuin haluaa, ja kyllä meilläkin välillä on sotkuista! Ihanaa on saada kutsua kylään ja tavata hyviä tyyppejä, se koti ja sen sisustus on sivujuttu, jolla ei merkitystä. En minä ole kaveri jonkun kanssa siksi, että sillä on tietynlainen koti, vaan siksi että ihmisenä olet kiva!

Mutta edellisten kanssa olen samaa mieltä, että tietenkin osoitat kunnioittavasi kaverisi vierailua jos sen verran siivoat, että lattiat ja pinnat ovat tyhjiä vaatteista, leluista yms kamasta. Keittiön pöytä on puhdas ja samoin tiskipöytä tyhjä ja puhdas. WC:n siivoat ja puhdistat raikkaaksi, ettei haise kusi tai paskatahroja sielä täälä. Tämä vain siksi, että on kohteliasta vierasta vastaan. Kodin ei tarvitse muuten olla tahraton tmv. Laitat esim. makuuhuoneen oven kiinni, jos siellä on kaaos. Sinne ei vieraallasi ole mitään asiaa, jos vietätte aikaa keittiössä ja olohuoneessa, ja lastenhuoneeseen nyt kuuluukin leikkienlomassa se tietty kaaos. Kodin ei tarvitse olla mikään esittelykunnossa oleva.

Vierailija
13/19 |
27.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

on niitä pönötyskoteja. itse siellä varmasti viihdyt ja lapsetkin koska asutte siellä mutta kyllä mietä muita vieraampia ihmisiä arveluttaa nauttia glögiä sun valkoisella sohvalla, pelkään jopa että housuistani jää jokin jälki niihin täydellisiin sohviin

Tulee sellainen steriilitunnelma ja sitä huomaa istuvansakin varovaisesti ja puhuvansa oudosti :)

Vierailija
14/19 |
27.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja kyllä ne on pönötyskoteja. Kerran istuin tällaiselle valkoiselle sohvalle, missä oli tyynyt aseteltu jotenkin hienosti. Pakko oli tyynyä siirtää, että perse mahtui. Emäntä heti kiekaisi, ettei saa nostella tyynyjä toiselle sohvalle.

on niitä pönötyskoteja. itse siellä varmasti viihdyt ja lapsetkin koska asutte siellä mutta kyllä mietä muita vieraampia ihmisiä arveluttaa nauttia glögiä sun valkoisella sohvalla, pelkään jopa että housuistani jää jokin jälki niihin täydellisiin sohviin

Tulee sellainen steriilitunnelma ja sitä huomaa istuvansakin varovaisesti ja puhuvansa oudosti :)

Vierailija
15/19 |
27.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis en juuri tässä ap:n tapauksessa mutta muuten. Meille tullaan kyllä mielellään kun kutsun usein lapsia äiteineen. Mutta meitä arastellaan kutsua kun on kuulemma "sekaista ja paljon tavaraa".

No, sitten kuitenkin ovat kutsuneet ja kauhea selitys on meillä nyt on sitä ja tätä ja kun me tykätään siitä ja tuosta ja voi voi kun en ehtinyt tuota vaatehuonetta rempata jne.

Ounou sanon minä. Minulle tulee tosi ikävä olo tuollaisesta. Siis ikäänkuin en olisi samalla viivalla, en olisi kuten muut äidit, minua varten siivotaan ja arastellaan. Se tuntuu tosi kurjalta. Siksi aina kehun koteja jotka itse asiassa ovatkin ihania ja kotoisia.

Ota se kaverisi vastaan avosylin ja älä missään nimessä selittele ja voivottele, siitä saat vain vieraan tuntemaan ettei ole tervetullut.

Vierailija
16/19 |
27.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

pannareilla selviät hienopierun läsnäolosta! Syötä hienopierulle herkkuja suu täyteen niin johan loppuu pönötys.

Vierailija
17/19 |
27.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kodin irtaimisto koostuu keräilyeristä, kierrätetyistä tavaroista yms. jotka eivät muodosta sellaista siistiä ja suunnitellun näköistä kokonaisuutta. Siistiä voi olla, mutta sekametelisoppakoti ei koskaan näytä niin siistiltä kuin katalogikoti.

Jotkut saattavat esim. käyttää irtorahansa sisustamisen sijaan vaikka matkailuun. Kierrätys on sitäpaitsi ekologisempaa kuin uuden ostaminen :).

Nimim. Kokemusta löytyy

Vierailija
18/19 |
27.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja vessat on puhtaat, eikä sukat tartu lattiaan, niin en ajattele kodistasi mitään pahaa.

Jos tarjoat vinon pinon pannareita ja esillä on lasten sohvamaja, taideprojektit ja muut leikit sikin sokin lattioilla, saatan jopa hetken kadehtia elämäntyyliäsi ja rentoa asennettasi. :)

t. hienopieru

Vierailija
19/19 |
27.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen siisti, mutta en kritisoi toisten koteja. Jokainen elää tavallaan.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kolme kuusi