Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Jos aikuinen lentää kolmen lapsen kanssa Finnairilla..saako kaikki paikat lähekkäin toisiaan?

Vierailija
27.12.2012 |

Ettei lapsia sirotella ympäri konetta? Paikkavaraus olisi maksanut 8 euroa/henkilö niin en raaskinut tehdä... Saako kuitenkin istua lähekkäin vai miten tässä nyt käy?

Kommentit (33)

Vierailija
1/33 |
27.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja tee check in ajoissa, niin tottakai pääsette vierekkäin. Jos tulet viime tipassa, niin ei teille tajuta vierekkäisiä paikkoja varata.

Vierailija
2/33 |
27.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

jos teet myöhässä vasta kentällä, niin ripotellaan ympäri konetta

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/33 |
27.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin ylivoimainen hinta ettet voinut sitä maksaa vaikka lentoliput maksoitkin?

Vierailija
4/33 |
27.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oliko se 32€ Niin ylivoimainen hinta ettet voinut sitä maksaa vaikka lentoliput maksoitkin?

Kyllä, en tuhlaa rahojani. Niillä 32 eurolla voi tehdä vaikka mitä muuta.

Vierailija
5/33 |
27.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oliko se 32€ Niin ylivoimainen hinta ettet voinut sitä maksaa vaikka lentoliput maksoitkin?

Kyllä, en tuhlaa rahojani. Niillä 32 eurolla voi tehdä vaikka mitä muuta.

niin että vierekkäisiä paikkoja ei ole enää saatavilla tarpeeksi montaa, tuntuuko se sitten enää tuhlaukselta? Vai eikö sitten erillään olevat oaikat haittaakaan?

Vierailija
6/33 |
27.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

onkohan kyseessä siis reittilento

Vierailija
7/33 |
27.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

En oletakaan että siellä olisi 4 paikkaa vierekkäin.

Vierailija
8/33 |
27.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

meille on aina jo valmiiksi varattu vierekkäiset paikat jotka vain vahvistan kun teen hyvissä ajoin check inin netissä. Ainakaan pienempiä lapsia (alle 12 v) ei laiteta eroon vanhemmasta missään tilanteessa vaan tarvittaessa vaihdetaan jonkun muun paikkaa

Vierailija
9/33 |
27.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

TUOSTA sä sit säästät?! Se riippuu ihan tuurista. Eli jos kone on täynnä, sitten mahdollisuudet on huonommat. Itse maksiin itselleni käytäväpaikan esim. yhden mannertenvälisen lennon ajalle ja maksoin sen hinnan mitä siitä vaaditaan. Silti minun olisi pitänyt jonkun lapsiperheen takia tunkea itseni sisäpaikoille. Sitä jupinaa, kun en suostunut antamaan maksamaani paikkaa ilmaiseksi. Ja tarjosin kyllä, että he voivat ostaa sen paikan minulta samaan hintaan kuin minä olin maksanut.

Jos sulla käy tuuri, sitten onnistuu. Jos ei, kannattaa jatkossa muistaa, että me muutkin maksamme, kun matkustamme (etenkin kun matkustan lasten kanssa).

Ettei lapsia sirotella ympäri konetta? Paikkavaraus olisi maksanut 8 euroa/henkilö niin en raaskinut tehdä... Saako kuitenkin istua lähekkäin vai miten tässä nyt käy?

Vierailija
10/33 |
27.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

TUOSTA sä sit säästät?! Se riippuu ihan tuurista. Eli jos kone on täynnä, sitten mahdollisuudet on huonommat. Itse maksiin itselleni käytäväpaikan esim. yhden mannertenvälisen lennon ajalle ja maksoin sen hinnan mitä siitä vaaditaan. Silti minun olisi pitänyt jonkun lapsiperheen takia tunkea itseni sisäpaikoille. Sitä jupinaa, kun en suostunut antamaan maksamaani paikkaa ilmaiseksi. Ja tarjosin kyllä, että he voivat ostaa sen paikan minulta samaan hintaan kuin minä olin maksanut.

Jos sulla käy tuuri, sitten onnistuu. Jos ei, kannattaa jatkossa muistaa, että me muutkin maksamme, kun matkustamme (etenkin kun matkustan lasten kanssa).

Kävi sama itselleni Finnairin Japaninlennolla. Perheen takia olisi pitänyt mennä keskipaikoille, vaikka olin maksanut 60 euroa exit-rivin käytäväpaikasta. Tein kantani erittäin selväksi että en tästä kenenkään Pirkko-Irmelin takia siirry yhtään mihinkään. Hetken tuumailun jälkeen lentoemäntä löysi sopuratkaisun ja siirsi minut bisnekseen, jossa tilaa oli rutkasti. En valittanut :-) Taskussa ollut Finnairin platinakortti tosin auttaa näissä tilanteissa kummasti.

Vierailija
11/33 |
27.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tällaiset uusavuttomat, kuten minä, kun matkustaa, niin ei me osata niitä käytäntöjä. Minä kun olen aiemmin matkustanut vain sinkkuna, niin olin vain ostanut lippuni ja mennyt kentälle ja koneeseen. En sitten mistään voinut tietää, ettei se olekaan perheen kanssa niin helppoa.

En esim. tiennyt noista paikkavarauksen mahdollisuuksista ennen kuin tässä ketjussa luin. En myöskään tiennyt että check-inin voi tehdä jo kotona netissä, ennen kuin luin sen tältä palstalta joskus aiemmin.

Niinpä meillä kävi muutama vuosi niin, että oltiin tulossa Euroopasta kotiin perheellä. Oltiin kentällä ja check-in-luukulla sen avautuessa. Koneessa oli jäljellä vain yksittäisiä paikkoja ja meillä oli mukana kaksi alle kouluikäistä lasta. Olimme aivan ällistyksissämme, että missä on ongelma, kun mehän olemme tässä ensimmäisinä näitä paikkoja varmaamassa, että päästään koko perhe lähekkäin.

Sittemmin olen täältä opiskellut näitä ketjuja, että jotain liikkeitä pitää tehdä etukäteen, että päästään lastemme viereen. Vieläkään en tosin tiedä miten ne liikkeet käytännössä tehdään. Mutta kun seuraavan kerran lennetään, niin tulen täältä sitten kysymään neuvoa. Antakaa sitten niitä neuvoja, ettei tarvi tehdä kenellekään asioita erittäin selväksi. Ei me tarkoituksella eikä pihiyttä ketään haluta kiusata. Ei vaan osata matkustaa.

Vierailija
12/33 |
27.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Me matkustettiin viime keväänä kokoonpanolla 6 lasta ja 2 aikuista. Yksi lapsista oli tosin jo 17-vuotias. Yritettiin mennä paikoille istumaan niin, että aikuiset olisivat istuneet vierekkäin yhden lapsen kanssa ja loput lapset isoimman kanssa vierekkäisellä rivillä käytävän toisella puolella. Lentoemäntä tuli siirtämään toisen aikuisen käytävän yli, koska lapsen kuuluu istua samalla penkkirivillä täysi-ikäisen kanssa.

Vierailija
13/33 |
27.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan turha väittää, että ei tiedä.

Vierailija
14/33 |
27.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap olisi voinut hoitaa asian niin kuin muutkin, mutta hän piheili ja ajatteli ratsastaa lapsiperhekortilla. Eli aivan tietoinen riski.

Vierailija
15/33 |
27.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen asunut ulkomailla 14 vuotta ja lentänyt lasten kanssa Suomeen tai muihin maihin noin 3-4 kertaa vuodessa, joka vuosi.

Olen AINA saanut istua lasten vieressä, joka lentoyhtiöllä. Poikkeuksetta. Yleensä istumme minä ja kaksi pienintä samalla rivillä ja vanhin poika yksinään takanamme (tykkää pelailla rauhassa ja osaa hoitaa itse vessahommat ja ruokien tilaukset, ym). Joskus vanhin poika on ollut edessämme, joskus käytävän toisella puolella. Aina kuitenkin yhdessä, vaikken koskaan tee mitään ennakkovarauksia (netti check - innin usein kuitenkin)

Vaikuttaa siltä, että siinä varausvaiheessa jo meidät laitetaan automaattisesti yhteen, kun ostan lastenlippuja. Yksikään lentoyhtiö tuskin haluaa jotain 4 v istumaan yksinään kauas äidistään, joten ilmeisesti siellä jotain systeemejä on asian varalta.

Vierailija
16/33 |
27.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis nelihenkinen perhe.

Syynä se, että muuten meidät laitetaan automaattisesti istumaan lapsi+aikuinen ja me haluamme istua 2 lasta ja aikuinen ja yksi aikuinen erikseen käytävän toisella puolella.

Ja haluan koneen etuosaan. Usean tonnin lomabudjetissa 100 euroa mukavuuden varmistamiseksi on pieni raha.

Vierailija
17/33 |
27.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

yhtä hyvä hetki säästää, kuin sekin, ettei ota matkavakuutusta.... Työskentelin ennen matkaoppaana, ja oli ihan kamalaa seurata perheitä, joissa vaikkapa lapsi sai kamalan korvatulehduksen ja sitten itkettiin kun ei ollut rahaa kalliiseen lääkäriin. Ja vakuutus olisi maksanut muutaman kympin...

Jos on ylipäätään varaa matkustaa, niin kannattaisi ihan oman mukavuutensa eteen olla varaa laittaa vielä parikymppiä lisää.

Vierailija
18/33 |
27.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

paikat valita ilmaiseksi netistä.

yhtä hyvä hetki säästää, kuin sekin, ettei ota matkavakuutusta.... Työskentelin ennen matkaoppaana, ja oli ihan kamalaa seurata perheitä, joissa vaikkapa lapsi sai kamalan korvatulehduksen ja sitten itkettiin kun ei ollut rahaa kalliiseen lääkäriin. Ja vakuutus olisi maksanut muutaman kympin...

Jos on ylipäätään varaa matkustaa, niin kannattaisi ihan oman mukavuutensa eteen olla varaa laittaa vielä parikymppiä lisää.

Vierailija
19/33 |
27.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Just sit, relax, otat kuohuviinin ja annat lentoemäntien hoitaa ja valvoa lapsiasi matkan ajan!

Vierailija
20/33 |
27.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

kolmen lapsen kanssa väliä Peking-Helsinki tai toisin päin ja aina olemme olleet lasten kanssa joko vierekkäin 4 paikan rivillä tai 2 + 2 systeemillä peräkkäin. En ole koskaan varannut etukäteen paikkoja ja olen aina tehnyt lähtöselvityksen vasta kentällä. Yhden kerran meillä oli tilanne, jossa yhden lapsen paikan viihdejärjestelmä oli rikki ja meille oli varattu 2 paikkaa käytävän toiselta laidalta siltä varalta että haluaisimme vaihtaa paikkaa, siltikin meillä olisi ollut siis 2 + 2 vierekkäistä paikkaa.

En ymmärrä miksi tuo Platinakorttilainen on mennyt maksamaan paikkavarauksesta rahaa kun se kortti oikeuttaa siihen ihan maksutta, samoin kuin monenlaiseen muuhun etuunkin ihan yksittäiselle matkustajalle että myös perheenjäsenille. Miehelläni on Platina emmekä ole yhdessä matkustaessamme koskaan maksaneet esim. ylimääräisistä matkatavaroista tai paikkavarauksista ja aika usein tulee automaattinen upgrade businekseen.

Omalta osaltani puhun nyt ihan vaan yksinäni lasten kanssa matkustamisesta ihan perus Finnair + jäsenyydellä.