Jos aikuinen lentää kolmen lapsen kanssa Finnairilla..saako kaikki paikat lähekkäin toisiaan?
Ettei lapsia sirotella ympäri konetta? Paikkavaraus olisi maksanut 8 euroa/henkilö niin en raaskinut tehdä... Saako kuitenkin istua lähekkäin vai miten tässä nyt käy?
Kommentit (33)
jos olet maksanut paikkavarauksesta etukäteen. Jos olisi, tietäisit ettei sinun tarvitse sellaisesta maksaa, ei edes kultakorttilaisena.
Blokkaavat jo paikkoja jakaessaan platinat ja kultakorttilaiset erikseen ja saavat parhaat paikat tai jos kone on on täynnä, automaattisen upgraden bisnekseen. Kukaan platinalainen ei joudu neuvottelemaan lapsiperheen kanssa paikan vaihtamisesta.
TUOSTA sä sit säästät?! Se riippuu ihan tuurista. Eli jos kone on täynnä, sitten mahdollisuudet on huonommat. Itse maksiin itselleni käytäväpaikan esim. yhden mannertenvälisen lennon ajalle ja maksoin sen hinnan mitä siitä vaaditaan. Silti minun olisi pitänyt jonkun lapsiperheen takia tunkea itseni sisäpaikoille. Sitä jupinaa, kun en suostunut antamaan maksamaani paikkaa ilmaiseksi. Ja tarjosin kyllä, että he voivat ostaa sen paikan minulta samaan hintaan kuin minä olin maksanut.
Jos sulla käy tuuri, sitten onnistuu. Jos ei, kannattaa jatkossa muistaa, että me muutkin maksamme, kun matkustamme (etenkin kun matkustan lasten kanssa).
Ettei lapsia sirotella ympäri konetta? Paikkavaraus olisi maksanut 8 euroa/henkilö niin en raaskinut tehdä... Saako kuitenkin istua lähekkäin vai miten tässä nyt käy?
Kävi sama itselleni Finnairin Japaninlennolla. Perheen takia olisi pitänyt mennä keskipaikoille, vaikka olin maksanut 60 euroa exit-rivin käytäväpaikasta. Tein kantani erittäin selväksi että en tästä kenenkään Pirkko-Irmelin takia siirry yhtään mihinkään. Hetken tuumailun jälkeen lentoemäntä löysi sopuratkaisun ja siirsi minut bisnekseen, jossa tilaa oli rutkasti. En valittanut :-) Taskussa ollut Finnairin platinakortti tosin auttaa näissä tilanteissa kummasti.
Sinulla tuskin on platinakorttia
jos olet maksanut paikkavarauksesta etukäteen. Jos olisi, tietäisit ettei sinun tarvitse sellaisesta maksaa, ei edes kultakorttilaisena.
Blokkaavat jo paikkoja jakaessaan platinat ja kultakorttilaiset erikseen ja saavat parhaat paikat tai jos kone on on täynnä, automaattisen upgraden bisnekseen. Kukaan platinalainen ei joudu neuvottelemaan lapsiperheen kanssa paikan vaihtamisesta.
selväksi lapsiperheille ja pitää äänekkäästi eduistaan huolta.
Missään muualla en ole nähnytkään niin oikeuksistaan huoltapitäviä kuin suomalaiset ovat. Joskus hävettää sietämättömästi.
Olen asunut ulkomailla 14 vuotta ja lentänyt lasten kanssa Suomeen tai muihin maihin noin 3-4 kertaa vuodessa, joka vuosi.
Olen AINA saanut istua lasten vieressä, joka lentoyhtiöllä. Poikkeuksetta. Yleensä istumme minä ja kaksi pienintä samalla rivillä ja vanhin poika yksinään takanamme (tykkää pelailla rauhassa ja osaa hoitaa itse vessahommat ja ruokien tilaukset, ym). Joskus vanhin poika on ollut edessämme, joskus käytävän toisella puolella. Aina kuitenkin yhdessä, vaikken koskaan tee mitään ennakkovarauksia (netti check - innin usein kuitenkin)
Vaikuttaa siltä, että siinä varausvaiheessa jo meidät laitetaan automaattisesti yhteen, kun ostan lastenlippuja. Yksikään lentoyhtiö tuskin haluaa jotain 4 v istumaan yksinään kauas äidistään, joten ilmeisesti siellä jotain systeemejä on asian varalta.
selväksi lapsiperheille ja pitää äänekkäästi eduistaan huolta.
Missään muualla en ole nähnytkään niin oikeuksistaan huoltapitäviä kuin suomalaiset ovat. Joskus hävettää sietämättömästi.Olen asunut ulkomailla 14 vuotta ja lentänyt lasten kanssa Suomeen tai muihin maihin noin 3-4 kertaa vuodessa, joka vuosi.
Olen AINA saanut istua lasten vieressä, joka lentoyhtiöllä. Poikkeuksetta. Yleensä istumme minä ja kaksi pienintä samalla rivillä ja vanhin poika yksinään takanamme (tykkää pelailla rauhassa ja osaa hoitaa itse vessahommat ja ruokien tilaukset, ym). Joskus vanhin poika on ollut edessämme, joskus käytävän toisella puolella. Aina kuitenkin yhdessä, vaikken koskaan tee mitään ennakkovarauksia (netti check - innin usein kuitenkin)
Vaikuttaa siltä, että siinä varausvaiheessa jo meidät laitetaan automaattisesti yhteen, kun ostan lastenlippuja. Yksikään lentoyhtiö tuskin haluaa jotain 4 v istumaan yksinään kauas äidistään, joten ilmeisesti siellä jotain systeemejä on asian varalta.
paikat valita ilmaiseksi netistä.
yhtä hyvä hetki säästää, kuin sekin, ettei ota matkavakuutusta.... Työskentelin ennen matkaoppaana, ja oli ihan kamalaa seurata perheitä, joissa vaikkapa lapsi sai kamalan korvatulehduksen ja sitten itkettiin kun ei ollut rahaa kalliiseen lääkäriin. Ja vakuutus olisi maksanut muutaman kympin...
Jos on ylipäätään varaa matkustaa, niin kannattaisi ihan oman mukavuutensa eteen olla varaa laittaa vielä parikymppiä lisää.
esim lomalennolla maksat jos haluat tietyn paikan.
juttu. naapurissa oli perhe, jossa oli 2 + 2 ja penkkirivi oli 3. Meitä on 2 + 1 ja oltiin varattu netistä etukäteen paikat, heti kun vaan ilmaiseksi saatiin.
Tää perheen isä istui jo valmiiksi mun paikalla, mutta joutui tietenkin nousemaan pois, jotta ikkuna ja keskipenkkiläinen pääsi istumaan ja silloin minä tietenkin menin myös perheeni kanssa istumaan.
Perheen mamma ( suomalainen ) alkoi naama punaisena vaatimaan henkilökuntaa paikalle ja mä vaan totesin meidän perheen paikat ovat tässä ja näin me istutaan. Hän ei kuulemma pärjää yksin kahden lapsensa kanssa ja minun on pakko siirtyä. Konehan oli tietenkin aivan täynnä.
Emo oli loistava ja ei edes ehdottanut että mun pitäis siirtyä minnekään.
Eikä todellakaan käynyt kateeksi mammaa, lapset olivat huippuvillejä.
No, kyseessä oli Munchenin lennot ja isä oli vaan tyytyväinen kun sai olla vähän aikaa erossa vaimostaan.
Olen asunut ulkomailla 14 vuotta ja lentänyt lasten kanssa Suomeen tai muihin maihin noin 3-4 kertaa vuodessa, joka vuosi.
Asia on juuri näin. Edellyttää kuitenkin sitä, että paikat vahvistetaan riittävän ajoissa. Asioita tuntemattomat täällä ihan turhaan louskuttavat leukojaan ap:n piheydestä.
T. kenttävirkailija
Onko mielestäsi lapsiperheillä oikeus päästä toisten maksamille paikoille?
En osannut kuvitellakaan, että noin auttavaisia kanssamatkustajia on, jotka alkavat ilmaiseksi lapsenpiiaksi!
Jos tuo on ongelma, niin lapsiperheille ei saisi edes myydä lippua, jossa ei ole paikkavarausta. Miksi siinä lippua ostettaessa ei sitten tule pakollisena osana paikkavarauksen tekeminen? Niin kauan kuin ei tule, niin lentoyhtiöt mieluummin järjestää lapset ja vanhemmat yhteen jollain muulla keinolla.
TUOSTA sä sit säästät?! Se riippuu ihan tuurista. Eli jos kone on täynnä, sitten mahdollisuudet on huonommat. Itse maksiin itselleni käytäväpaikan esim. yhden mannertenvälisen lennon ajalle ja maksoin sen hinnan mitä siitä vaaditaan. Silti minun olisi pitänyt jonkun lapsiperheen takia tunkea itseni sisäpaikoille. Sitä jupinaa, kun en suostunut antamaan maksamaani paikkaa ilmaiseksi. Ja tarjosin kyllä, että he voivat ostaa sen paikan minulta samaan hintaan kuin minä olin maksanut.
Jos sulla käy tuuri, sitten onnistuu. Jos ei, kannattaa jatkossa muistaa, että me muutkin maksamme, kun matkustamme (etenkin kun matkustan lasten kanssa).
Kävi sama itselleni Finnairin Japaninlennolla. Perheen takia olisi pitänyt mennä keskipaikoille, vaikka olin maksanut 60 euroa exit-rivin käytäväpaikasta. Tein kantani erittäin selväksi että en tästä kenenkään Pirkko-Irmelin takia siirry yhtään mihinkään. Hetken tuumailun jälkeen lentoemäntä löysi sopuratkaisun ja siirsi minut bisnekseen, jossa tilaa oli rutkasti. En valittanut :-) Taskussa ollut Finnairin platinakortti tosin auttaa näissä tilanteissa kummasti.
Sinulla tuskin on platinakorttia
jos olet maksanut paikkavarauksesta etukäteen. Jos olisi, tietäisit ettei sinun tarvitse sellaisesta maksaa, ei edes kultakorttilaisena.Blokkaavat jo paikkoja jakaessaan platinat ja kultakorttilaiset erikseen ja saavat parhaat paikat tai jos kone on on täynnä, automaattisen upgraden bisnekseen. Kukaan platinalainen ei joudu neuvottelemaan lapsiperheen kanssa paikan vaihtamisesta.
Minä vuonna olet platinakortillasi lentänyt? Edut ovat nykyään ihan minimissä. Tuurilla saat ylijäämäiltalehden ilmaiseksi, jos eivät saa kaikkia myytyä. Esim upgradeista ei ole enää tietoakaan. Melkein täyteen buukatuilla lennoilla saat yleensä sen paikan, missä vieressä ei ole ketään, mutta priimapaikoista pitää visaa vinguttaa.
En ole alkuperäinen kirjoittaja, mutta esim kultakortilla mannertenvälisillä lennoilla joutuu maksamaan tuon 60 euroa exit-rivipaikasta. Platinalla ei ole kokemusta koska en ole tämän seurantakauden aikana ko. paikkoja varannut kun olen lentänyt bisneksessä kaikki pitkät lennot.
Joka tapauksessa ajat kun platinakorttilaisia paapottiin on takanapäin. Tämän väitteen perustan yli 15 vuoden lentämiseen. Tällä hetkellä taskussa on platinakortti ja lifetime-gold status.
Asia on juuri näin. Edellyttää kuitenkin sitä, että paikat vahvistetaan riittävän ajoissa. Asioita tuntemattomat täällä ihan turhaan louskuttavat leukojaan ap:n piheydestä.
T. kenttävirkailija
itse matkustran neljän kanssa, niin kaksi laitetaan aina toiselle riville, jonkun tuntemattoman aikuisen kanssa, kun heillä on joku sääntö montaka lasta/yksi aikuinen voi katsoa(siis hätätilassa).
Viimeksi kun tultiin Suomeen päin, Iberia oli kämmännyt paikkojen asettelussa ja meidät oli sijoitettu ympäri konetta ( vanhemmat ja 4 lasta)-- eivätkä itse osanneet ( ? ) laittaa paikkoja uusiksi. Lopulta kirjoittvat "need to be re-seated" meidän lippuihin ja lähettivät vaan koneeseen.. no Finnairin lentoemännät vaan ilmoittivat joo, tottakai lapset istuvat vanhempiensa kanssa, istutte noille penkkiriveille ja sitä myöten selvä.