Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Tyhmä kysymys, mutta miten ihminen voi "joutua perhehelvettiin" tietämättään..?

Vierailija
27.12.2012 |

Tuli tuosta toisesta ketjusta mieleen, kun joku ei vaan voinut "aavistaa", että niin kävisi.

Sairaudet - myös psyykkiset - totta kai ovat oma asiansa. Mutta mä en vaan oikein jaksa uskoa, että se puolison luonne voisi muuten vaan muuttua niin radikaalisti etteikö siitä olisi ollut jotain merkkejä jo ihmiseen tutustuessa/rakastuessa.

Kommentit (28)

Vierailija
1/28 |
27.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis isäni väkivaltaisuudesta. Mutta sitten se oli alkanut.

Vierailija
2/28 |
27.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Moni mm. narsisti osaa alussa olla niin ihana ja kun suhteen alkuvaiheessa moni asia kulkee vielä siinä rakkaudenhuumassa mikä esim. miestä miellyttää. Mutta kun arki astuu kuvaan tulee esiin alussa henkistä pahoinpitelyä joka jossain vaiheessa vaihtuu fyysiseen väkivaltaan. Nämä hakkaajat nyt vain osaa aina puhua itsensä pois pussista ja selittää etteivät sitä enää koskaan tee!!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/28 |
27.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei tunneta toista. Tai ollaan todella huonoja ihmistuntijoita ja helposti höynäytettävissä.

Mä olen huomannut, että on tietyt naiset, joilla on aina väkivaltainen mies ja toisia, joilla ei ole ikinä ollut. Mä väitän, että väkivaltainen mies tunnistaa naisen, jota voi kusettaa ja joka "suostuu" uhriksi.

Naapurissa on tällainen perhe. Naisella on jo toisen kerran väkivaltainen mies. Mulla on ollut myös kaksi tuttua, joilla molemmilla oli aina "huono tuuri" ja väkivaltaisia miehiä. Mulla ei ole esimerkiksi ikinä ollut.

Vierailija
4/28 |
27.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaverilla on ollut yksi tällainen mies. Ja ei sitä kyllä olisi päälepäin uskonut. Niin ulkokultainen ukko. Nainen tosin tajusi lähteä siinä vaiheessa kun huonekalut alkoi lentelemään.

Toisekseen moni täysin raitis mies voi alkaa ryypppäämään ties mistä syystä ja viina on viisasten juoma. Se voikin tuoda sitten niin kultasesta ja ihanasta miehestä täysin toisen ihmisen esille.

En tiedä sitten jos vaikka 25 yhteisen vuoden jälkeen näin käy niin varmaan on menty liian aikaisin yhteen, vai mitä?

Ei tunneta toista. Tai ollaan todella huonoja ihmistuntijoita ja helposti höynäytettävissä.

Mä olen huomannut, että on tietyt naiset, joilla on aina väkivaltainen mies ja toisia, joilla ei ole ikinä ollut. Mä väitän, että väkivaltainen mies tunnistaa naisen, jota voi kusettaa ja joka "suostuu" uhriksi.

Naapurissa on tällainen perhe. Naisella on jo toisen kerran väkivaltainen mies. Mulla on ollut myös kaksi tuttua, joilla molemmilla oli aina "huono tuuri" ja väkivaltaisia miehiä. Mulla ei ole esimerkiksi ikinä ollut.

Vierailija
5/28 |
27.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Moni mm. narsisti osaa alussa olla niin ihana ja kun suhteen alkuvaiheessa moni asia kulkee vielä siinä rakkaudenhuumassa mikä esim. miestä miellyttää. Mutta kun arki astuu kuvaan tulee esiin alussa henkistä pahoinpitelyä joka jossain vaiheessa vaihtuu fyysiseen väkivaltaan. Nämä hakkaajat nyt vain osaa aina puhua itsensä pois pussista ja selittää etteivät sitä enää koskaan tee!!

tuossahan se jutunjuju juuri on. Seurustelkaa niin kauan että näette millainen se mies on. Jos hakkaa yhden kerran, se hakkaa toisenkin kerran.

Vierailija
6/28 |
27.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos nainen on niin tyhmä, että uskoo hakkaajan puheet, niin silloin nainen saa syyttää MYÖS itseään.

Vierailija
7/28 |
27.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä kiire on mennä naimisiin, jos siitä ei henno erota yhden hakkaamisen jälkeen van uskotaan diipadaapat.

Vierailija
8/28 |
27.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

antaako joku miehen hakata itsensä ja uskoo kun se sanoo etten enää toista kertaa hakaa?? Onko tällaisia naisia oikeasti olemassa?

Vierailija
9/28 |
27.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

antaako joku miehen hakata itsensä ja uskoo kun se sanoo etten enää toista kertaa hakaa?? Onko tällaisia naisia oikeasti olemassa?

Vierailija
10/28 |
27.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minun isäni löi viidentoista avioliittovuoden jälkeen. Siihen ei riittänyt unettomat vauva-ajat eikä vaimon firman konkurssin aiheuttamat jättivelat. Lapsen sairaus ja myöhemmin kuolema katkaisi kamelin selän. Äiti ei jäänyt katsomaan olisiko sitä toista lyöntiä tullut.

Vierailija
11/28 |
27.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minun isäni löi viidentoista avioliittovuoden jälkeen. Siihen ei riittänyt unettomat vauva-ajat eikä vaimon firman konkurssin aiheuttamat jättivelat. Lapsen sairaus ja myöhemmin kuolema katkaisi kamelin selän. Äiti ei jäänyt katsomaan olisiko sitä toista lyöntiä tullut.

Vierailija
12/28 |
27.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaverilla on ollut yksi tällainen mies. Ja ei sitä kyllä olisi päälepäin uskonut. Niin ulkokultainen ukko. Nainen tosin tajusi lähteä siinä vaiheessa kun huonekalut alkoi lentelemään.

Toisekseen moni täysin raitis mies voi alkaa ryypppäämään ties mistä syystä ja viina on viisasten juoma. Se voikin tuoda sitten niin kultasesta ja ihanasta miehestä täysin toisen ihmisen esille.

En tiedä sitten jos vaikka 25 yhteisen vuoden jälkeen näin käy niin varmaan on menty liian aikaisin yhteen, vai mitä?

Se näkyy, jos osaa katsoa. Ne on usein niitä, joista ei uskoisi. Joku on niissä miehissä väärin ja mä näen sen heti. Mä sanoin mun kaverilleni ja hän ei uskonut. Moneen vuoteen. Nyt uskoo, mutta hänellä on jo pysyvät vauriot ja vammat.

Pahimmat on aina niitä " unelmamiehiä" ja siksi naiset menee lankaan. Kannattaa tiedostaa, että se usein toistuu. Ja jos on ollut väkivaltaisesta suhteessa, on iso riski valita väärin taas.

Vierailija
13/28 |
27.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Poikkeustapauksia.

Perhehelvetti, mistä otsikossa kirjoitetaan on ihan eri asia.

Vierailija
14/28 |
27.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta mä en vaan oikein jaksa uskoa, että se puolison luonne voisi muuten vaan muuttua niin radikaalisti etteikö siitä olisi ollut jotain merkkejä jo ihmiseen tutustuessa/rakastuessa.

Aloittaja lienee hyvin nuori, eikä hänellä ole omaa kokemusta eikä näkemystä läheiten tilanteen muuttumisesta pitempiaikaisessa parisuhteessa. Useimmat kai jatkuvat odotusten mukaisesti, mutta ei taatusti kukaan vapaaehtoisesti helvettiinsä mene. Paitsi ehkä sellaisen voi laskea vapaaehtoisuudeksi tai ainakin typeryydeksi, jos ei usko ilmiselviä varoitusmerkkejä. Sitä kun hölmö rakastunut saattaa pitää vaikka mustasukkaisuutta merkkinä suuresta rakkaudesta eikä suinkaan perhehelvetin varmana ennusmerkkinä.

Moni - varsinkin mies - ajettelee että tyttöystävän rooli ja tehtävät ovat aivan toisenlaiset kuin vaimon ja äidin.

Siksi tilanne muuttuu radikaalisti siinä vaiheessa kukn syntyy lapsi, ja siitä ihanasta tyttöystävästä tuleekin äiti. Äitiä kohdellaan eri tavalla, ja äidiltä odotetaan aivan toisenlaista käytöstä kuin tyttöystävältä.

Perhehelvetti tulee sitten siitä, kun odotukset eivät kohtaa. Nainen elää siinä kuvitelmassa, että tilanne säilyy perheenperustamisen jälkeen entisellään, mies taas on aivan varma, että nainen muuttuu jollakin mystisellä tavalla talousihmeeksi, kodinhoitajaksi ym. ja edelleen säilyttää ne seksikkään tyttöystävän ominaisuudet silti.

Tämä on siis minun kohtalaiseen pitkään ja vaihtelevaan kokemukseen perustuva käsitykseni.

Vierailija
15/28 |
27.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos nainen on niin tyhmä, että uskoo hakkaajan puheet, niin silloin nainen saa syyttää MYÖS itseään.

Siis nimenomaan itsäänhän se nainen syyttääkin, ja katsoo jopa ansainneensa lyömisen. Taustalla on usein jo lapsuuden kokemusten perusteella huono itsetunto ja tottuminen, eli väkivaltaista suhdetta pitää normaalina.

Jotenkin väkivaltaiset miehet onnistuvat yllättävän usein valitsemaan sellaiset alistuvat naiset, jotka eivät pelasta itseään ja lapsiaan vaan häpeävät ja alistuvat.

Vierailija
16/28 |
27.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

oli sinänsä ihan "normaali" kun olimme vielä naimisissa, sairasti kylläkin masennusta mutta ei ollut väkivaltainen tai muutenkaan ahdistellut tms. Mutta kas, kun erosimme, hän alkoi seurata, hajottaa tavaroitani, kertoa väkivaltafantasioistaan ja itsemurhahaluistaan, soitella ja lähettää viestejä jatkuvasti. Lasken tilanteen perhehelvetiksi koska meillä on yhteisiä lapsia.

Vierailija
17/28 |
27.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

on jostain kumman syystä kerta toisensa jälkeen haksahtanut egomaanikkoihin tai narsismiin taipuvaisiin miehiin. Kaikki varoitusmerkit ovat olleet näkyvillä heti suhteiden alussa ulkopuolisille, mutta naiset itse eivät niitä ole nähneet/ halunneet nähdä. Jos miehellä on suunnaton tarve päteä, kontrolloida ja olla toisten yläpuolella eri tavoin, ei siitä hyvää seuraa. Ja asiaa ei muuta se, että mies on komea, hyvätuloinen jne.

Vierailija
18/28 |
27.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

he tanssivat saman tanssin eri askelia, mutta tosiaan samaa tanssia. Kyllä, kuulitteko kaikki "uhrit": haluatte itse sitä uhritilaanne, saatte siitä jotakin perverssiä tyydytystä. Siksi juuri te jäätte niihin ongelmasuhteisiin. Se on VALINTA, jota kaikki EIVÄT tee. Mutta te teette. Paraneminen alkaa, kun miettii miksi tekee niin kuin tekee. Mutta vitsihän piilee siinä, että te ette parane, koska eihän sairaus ole teissä. SE on ulkoistettu siihen pahaan vastapuoleen. Tehän olette UHREJA.

Vierailija
19/28 |
27.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

on helppoa olla besserwisser - varsinkin silloin jos ei itse asiasta ymmärrä.

Olimme vuosia yhdessä ennen yhteenmuuttoa, avoliitossakin useamman vuoden ennen avioliittoa ja lapsia. Väitän tuntevani (ex-)mieheni. Ja väitän olevani hyvä ihmistuntija, en myöskään ole kovin helposti höynäytettävissä.

Kukaan ei olisi voinut uskoa (en edes minä), miten mies muuttui raskauden ja lapsen myötä. Muutos oli todella suuri ja elämä oli todellakin perhehelvettiä. Kun eropäätöksen jälkeen kerroin asiosta läheisille, ei kukaan oikein voinut uskoa asiaa todeksi, niin hyvin mies esitti ulospäin tuolloin.

Erosimme. Minulla ei ole tuota ennen eikä tuon jälkeen ollut vastaavan kaltaista suhdetta.

Ei kannata liikaa tuudittautua "minulle ei koskaan" -tunteeseen. Ihminen saattaa muuttua ja joskus sitä on mahdoton ennakoida.

Siinä toki olet oikeassa, että useat naiset päätyvät perhehelvettiin kerta toisensa jälkeen mutta se ei tarkoita, että aina olisi näin :)

Vierailija
20/28 |
27.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä minä tiedän useita tapauksia, joissa hulluus alkoi vasta 8-10 v suhteen jälkeen. Ihmiset muuttuvat, minkä jokainen järkevä ihminen ymmärtää.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kuusi viisi