Epäselvä sukupuoli ja
transsukupuolisuus. Eilen tuli dokumentti näistä tapauksista. Mitä mieltä olet? Jos poikana syntynyt sanoo olevansa tyttö? Entä aikuinen mies joka saa magneettikuvauksissa kuulla omaavansa munasarjat ja surkastuneen kohdun? Entä jos oma lapsesi syntyisi ja hänellä olisi vähän molempia "aineksia" sukuelimissään? Hurjia juttuja, mutta totta. Tilastoja ei ole, n.1% amerikkalaisista kantaa tätä "virhettä", tarkoittaa n. 3 000 000 ihmistä. Varmaan Suomestakin löytyy...
Kommentit (4)
Omaa lastani on operoinut transsukupuolisiin lapsiin Suomessa paneutunut lastenlääkäri.Omalla lapsella siis sukupuoli kuitenkin selvä. Lastani on ko.lääkäri operoinut useamman kerran. Lapsella on virtsaelimissä kehityshäiriö...Ns. kauneusvirhe, joka ei aiheuta toiminnallisia ongelmia. Kauneusvirhe kuitenkin säilynee eliniän...Joten olen mielenkiinnolla seurannut keskusteluja myös transsukupuolisista...
Oma lapseni muistaa ne 3 kivuliasta leikkausta. "Äiti, en olisi kestänyt, jos sä et olis ollu mun kanssa sairaalassa", sanoi lapseni 7 v ekan leikkauksen jälkeen...
Lasta täytyy kunnioittaa omana itsenään ja jättää hänelle asiassa päätäntävaltaa. Omassa tapauksessamme olemme panostaneet vahvan itsetunnon kasvattamiseen.
Oman lapsen syntymän jälkeen olen kohdannut kymmenittäin samasta vammasta kärsiviä. Nää on vaan niitä asioita, joista ei usein isoon ääneen puhuta.
Normaalisti omat vanhemmat yleensä suhtautuu...
lapsesi virtsaelinten kehityshäiriöstä. Meillä on samanlainen tilanne 7v lapsella ja nyt odotellaan kutsua tutkimuksiin. Sukupuoli on selvä myös, eikä ole tominnallisia ongelmia, ns. kauneusvirhe myös kyseessä.. Mutta yksin tunnumme asian kanssa olevan. Eihän näitä tule kaikille haluta huudella.
Itseäni on vaan aina kiinnostaneet vähän erilaiset ihmiset ja olen sitä mieltä että erilaisuus on
todellakin suuri rikkaus.
Oma poikani on poika, mutta usein miettinyt että entä jos olisi toisin... no, sitten olisi, annetaan kaikkien kukkien kukkia ja omat lapset ovat meille vanhemmille aina kaikkein rakkaimpia:)
johon merkitään tyttö, poika tai muu... Eli onhan niitä. Mä varmaan katselisin, minkä sorttinen lapsesta on tulossa, kyllä tytön ja pojan piirteet erottuvat melko pian. Meillä ainakin tyttö jo yksi vuotiaana viritti kaulakoruksi ties mitä ja aina olisi pitänyt olla mekko päällä. Poikaa sen sijaan ei paljon korut ja mekot ole kiinnostaneet :)