Jos tulisit nyt raskaaksi ja saisit valita, joko yhden vauvan, kaksoset tai kolmoset
Kommentit (18)
Mulla on jo viisi lasta, olen 43v ja oikeasti en haluaisi enää yhtäkään lasta. Mutta jos jostain syystä tulisin raskaaksi, haluaisin ehdottomasti kaksoset :)
eikä kaikki mennyt hyvin, vaan nimenomaan kaksosuudesta johtuen tuli kuolettava komplikaatio.
Tosin tuo olemassaoleva yksi riittää minulle varsin hyvin.
vaikka riskejä tietysti tuossa on hirveästi yhden vauvan odotukseen verrattuna.
ehdottomasti vain yhden, haluaisin nauttiakin vauva-ajasta. lähipiirissä kun olen seurannut kaksosperheen elämää niin ensimmäiset 3 vuotta olleet yhtä helvettiä heillä..huonosti nukkuvat itkevät kaksoset eli vanhemmat hermoromahduksen partaalla, eivätkä todellakaan ole jaksaneet iloita ja nauttia lapsistaan kun se on ollut niin uuvuttavaa.
edellisellä kerrallakin sujui hyvin, joten saman ottaisin uudestaan.
että tuli siinä sitten samalla leikkikaverikin.
Lähinnä pelkäisin lapsen terveyden puolesta, kun mulla alkaa jo olla ikää. Enkä välttämättä jaksaisi enää yöherätyksiäkään kovin hyvin.
Kaksoset ovat parasta mitä meille olisi voinut tapahtua enkä vaihtaisi sitä raskautta yksösraskauteen missään tapauksessa.
Mutta lähes kaikki kaksosraskauden riskit kokeneena en haluaisi kokea sitä enää uudestaan, joten valitsisin yksösraskauden. Lisään vielä, että voisin kokea kyllä kaksosraskauden ja haluaisin ilman muuta toiset kaksoset jos olisi 100% varmaa, että kaikki menisi loppujen lopuksi hyvin.
Olen useinkin leikitellyt ajatuksella, että saisin kolmoset. :)
Kaksi lasta jo ennestään. Ei lapsia kolmea enempää, kiitos.
jos olisin raskaana. Ehkä tahtoisin elämästäni kunnon extremeä, ja ottaisin kaksoset.
Jos saisin vielä toivoa poikia? Niitä kun on jo ennestää pari.
lasta yritetty niin kauan että mielellään saisi tulla kaksi kerrallaan.
kaksoset ehkä hitusen kutkuttaa ajatuksena, mutta kolmoset saa jo edes näin ajatuksen tasolla karvat pystyyn. Veikkaan kyllä, että kaksosetkin olis mulle liian rankka setti kerrallaan.
Komppailen kutosta, meillä myös esikoisena kaksoset ja kaksosten saaminen on ollut parasta mitä meille on tapahtunut! :) Riskit ovat kuitenkin suuret ja raskaus oli tosi rankka sairaalajaksoineen ja pakkolepoineen. Vauva-aikakin tietty aika raskasta kun aika ei tahtonut riittää, mutta ei se (meillä) ylivoimaista kuitenkaan ollut.
Jos tietäisin että kaikki menisi varmasti hyvin eikä tarvitsisi pelätä lasten hengen ja terveyden puolesta raskausaikana, ottaisin varmaan kaksoset. Ykösenkin vanhemmuus voisi olla ihan mielenkiintoista kokea vaikka aluksi ehkä tuntuisikin että "toinen vauva puuttuu". :)
niin minkä raskauden valitsisit.
niin ehdottomasti 1 vauva. Raskaus näin 37-vuotiaana kun ei varmaan olisi muutenkaan ongelmaton, ei viitsisi siihen vielä ottaa päälle monikkoraskauden riskejä.
Mutta siis paras ilman mitään raskauksia.
Olen jo aika vanha, minulla on kolme luomumenetelmälasta, enkä enää jaksaisi samaa menoa kahta vuotta lapsentahtiläheisyysriippuvuuselämää tai kahta raskauspahoinvointi- ja kotonaolojaksoa.
Hoitaisin kuitenkin seuraavan lapsen aika lailla eri tavalla, menisin aiemmin töihin, en ehkä imettäisi kovin pitkään, joten uskon, että kaksoset olisivat parempi kuin yksi lapsi, koska he voisivat kasvaa heti samassa tilanteessa, mennä yhdessä (aiemmin) hoitoon jne.
toisaalta kaksosetkin houkuttaisi. Mies ei haluaisi enempää lapsia (kaksi on) ja minä taas haaveilen kolmesta tai neljästä. Jos siis nyt tulisin raskaaksi olisi se lähes varmasti viimeinen kerta. Riskien takia ottaisin kuitenkin mielummin yhden. Ylipainoa kun on todella paljon ja ikääkin alkaa vähitellen kertyä niin monikkoraskaus olisi varmasti huono juttu.