Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

**LOKAMAMMAT JA VAUVAT UUTEEN VIIKKOON 49**

05.12.2005 |

Pistän vain pinon pystyyn jotta tulee kirjoiteltuakin!

Misuli ja poju

Kommentit (54)

Vierailija
41/54 |
09.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Moi kaikki , meillä Marthalla nuha ja nenä on välillä tukossa:(

suolaliuos tippoja ollaan laitetu ja niistäjällä räkä poistettu oikein urakalla mutta loppua ei vaan näy.Myös yskä on vähän mutta luulen sen johtuvan siitä että räkä valuu kurkkuun välillä.Koska yskä ei ole jatkuva.

Neuvola on meillä vasta 17.tammikuuta joten tule nyt pidempi väli.Silloin saadan myös rokote.

Mulla ei ole kyllä yhtään mitään joulumieltä tänävuonna:( Joka johtu varmaan meikäläisen työkkäri sotkuista ja siitä että ollaan sen sotkun takia aika tiukilla taloudellisesti.Eli rahan käyttö kielto on ollut elokuusta saakka päällä.....ostetaan vaan se mitä tarvitaan.

Nyt kuitenkin joululahjat on pakko osta.Ja kortit lähettää ja jouluruoka on kans pakko osta.

Mutta eiköhän tämä tästä.(Työkkäri ensin myönsi mulle rahat ja sitten perusi päätöksen ja sitten myöns uudestaan kunnes elokuussa taas perusi päätöksen ja nyt kaiken kukkuraksi on asia mennyt vakutusoikeuteen kun kela peri takas niitä maksettuja ja mä en suostu kun ei ole sellaisia tuloja 4 lapsen ja asuntolainan kanssa josta voisi noin 4 tonnin rahat tosta vaan maksaa.)Koitan olla stressaamatta siitä ennen kun vakutusoikeuden päätös sitten joskus tulee.

Meillä myös Martha hymyilee ja jokeltaa jo aika paljon.Mutta yksi uusi juttu näin neljän lapsen äidillekin on uusi...nimittäin Martha vierastaa!

En osa sitä mulla selittää,mutta kun mieheni on ollut pitkiä päiviä töissä ja kun tulee illalla niin tietysti haluaa olla Marthan kanssa mutta neiti vaan aluksi katselee mutta kun isi mene lähemmäksi ja juttelee niin kyllä itku tulee ja etsi selvästi silmillä mua:(rauhoittuu heti kun näkee mut.Onko muilla kokemusta näin pienen vauvan vierastelusta?Sama huomasin ristiäisissä kun joku viras otti syliin niin veti tyttö itsensä jäykäksi ja rupesi itkeen ,mutta kun pääsi mun sylin iin rauhottui heti.Ja ihme kyllä myös kummien syli kävi ristiäisissä.Toivottavasti se menee ohi nopeasti.Isiä ei sitten viikonloppuisin vierasteta kun se on koko ajan kotona.Vinkkejä pliis ...oon aivan ihmeissäni ...luulin että se tule noin 3-4 kk paikeilla vasta.

Tuntuu miehen puolesta pahalta kun se ei halua pelotta tyttöä mutta haluaisi kuitenkin antaa rakkautta ja läheisyyttä vauvalle.Mieheni ei kehta enää kehotuksistani huolimatta typyä hirveästi syliin otta,sanoo että se saa kammon hänestä jos hän sitä kiusaa.Minä taas olen varma että jos se ois vaan itkusta huolimatta vauvan kanssa hellästi ja ihanasti niin eiköhän se menee sillä ohi.Mutta toisaalta pelästyykö tyttö sitten liikaa?Apua jos jollakin on vinkkejä!

Mutta nyt täytyy mennä koira pika ulkoiluttaan enne kun Marthan syöttö aika tulee.

Kivaa joulun odotusta kaikille!

Andromeeda ja Martha( 7vko ja 5pvä)

Vierailija
42/54 |
09.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei meilläkään koko yötä omassa sängyssä nukuta,ekan syötön jälkeen jää viereen köllimään.mutta pikkuhiljaa.. ;)

oon kanssa huomannu että yliväsyneenä ei auroralla tule nukkumisesta yhtään mittään!monta iltaa on menny" kärvistellessä" .

kaunis nimi tuo pinja,jos en vielä ole huomannut hehkuttaa! :)

meillä vietetään 7-vuotis hääpäivää(jo,apua!) 1.1.

monesti on mennyt tuo uudenvuoden päivä ihan huomaamatta..

olisi kyllä ihana jotenkin juhlistaa pitkästä aikaa!

ANDROMEEDA:kyllähän se voi tosiaan ollakin,että pikkuinen jo vierastaa..äidin kanssa kun ollaan vielä niin tiiviisti tissin tuoksuissa.. ;)

meillä oli isosiskolla tosi voimakas vierastusvaihe(tosin vähän vanhempana)isukkia kohtaan,mutta meni kyllä nopsasti ohi ja nykyään on ihan isin tyttö! :)

no mutta nyt taas muihin hommiin..

-nasuli

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/54 |
09.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvin meni. Piti vaan ottaa Tuttelipurkki ja tuttipullo neuvolaan mukaan, kun ei millään herännyt ajoissa aamupäikkäreiltä vaikka kuinka varovasti yritin. No, sitten neuvolassa syötin Tuttelia. Vauveliini oli kovasti kasvanut, pituutta 55,0 cm ja painoa 4190 g. Vaunuissa on, just heräs. Pitää lopettaa.

Vierailija
44/54 |
09.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei,

kovasti tuntuu pienillä olevan nuhaa, toivottavasti menevät pian ohi. Meillä (poika lauantaina 7 vkoa) ei olla pahemmin nuhasta kärsitty, mutta poika on superkova pulauttamaan. En oo ollut siitä pahemmin huolissani, koska poskien jatkuva leviäminen ja tukeva kaksoisleuka kertovat kyllä selvästi, että ei poika ainakaan nälästä kärsi :)

Mutta tänään poika päästi sellaiset pulautukset että jäin vähän sormi suussa ihmettelemään. Olin iltapäivän omilla menoillani, ja poika oli isovanhempien hoivissa (mies matkoilla). Poju oli syönyt desin verran tuttelia ja nukkui kuin tukki kun tulin kotiin. Herättyään alkoi pulauttelu, ja sitä pahanhajuista maitoa tuli useaan otteeseen, nenästäkin ja kaaressa.

Poika on tissimaidolla normaalisti, saa tuttelia vain silloin kun olen jossain eli hyvin satunnaisesti. Tähän mennessä tutteli on pysynyt pojan masussa ihan ok, eikä poika ole kitissyt mahavaivojakaan normaalia enempää. Hieman ihmettelen mistä tämä äkillinen korvikkeen vieroksunta... Toivottavasti ei jatku.

Mites teillä muilla, pulautteleeko vauvat? Meillä on neuvolalääkäri ensi viikolla, pitänee mainita asiasta vaikka tiedänkin pulauttelun sinänsä olevan tavallista.

Viikonloppuja kaikille,

t. amelia kera pojun, 7 vkoa

Vierailija
45/54 |
09.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viikko meni nopeasti!

Meillä elämää rytmittävät nykyisin 5v isonveljen valohoidot... Ja samalla yritän toimittaa jouluasioita kaupungilla.

Enää yhdelle kummilapselle pitäisi keksiä lahja :/

Tänään vietettiin siskoni syntymäpäivää ja vanhin lapsistamme meni mummolaan serkkunsa seuraksi yöksi. Isoveli nukkuu jo ja neiti nukahti juuri konsertin saattelemana...tai sitten ei ! Heräsi uudelleen...

Huomenna taas lähdetään hoitelemaan jouluasioita kaupunkiin ja yritetään jatkaa joulujen laittoa tänne kotiin.

Meidän neiti kastettiin viime lauantaina... Neidistämme tuli Hanna Sara Sofia. Hyvin pitkien mietintöjen jälkeen! Alle kaksitoista tuntia ennen kuin ristiäiset alkoivat.

Waimo72 & Hanna 1kk 3vkoa 3päivää sekä pesue

Vierailija
46/54 |
10.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hieno perinteinen nimi mutta sopiva nykyaikaan!! Kannatti pohtia viime tippaan.

Meillä olis tänään miehen kanssa tilaisuus hoitaa parisuhdetta ja nauttia toisistamme :) Menemme siis syömään ja Standup-showta katsomaan. Appivanhemmat on meillä ja hoitaa poikia klo 18-24 (noin) välisen ajan. Ihan mukava päästä rentoutumaan, vaikkakin rinnat taitaa tarvita lypsyä välillä. Poika ei kovin hyvin syö pullosta, mutta luotan kyllä siihen ettei nälkäänsäkään kuole sillä välin.. eikä myöskään saa mitään traumoja vaikka äiti hylkääkin. Yökylään kun ei kuitenkaan ole menossa et on tuttu paikka ja maitokin on äidin omaa.

Viikon päästä aletaankin rauhoittua joulun viettoon! Menemme nimittäin anoppilaan ja tulemma takaisin siinä tapanin tienoilla. Mut hyvää viikonloppua kaikille lokakuisille =D

Äiti kolmelle ja poitsut

Vierailija
47/54 |
10.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sain juuri ruuan uuniin, siivottua ja pyykättyä. Ihanaa Aleksi nukkuu ulkona, klo 11 laitoin ja toivon 14 asti nukkuvan.

Palstalla oli joululahja vinkki siivous, ihana idea, voi kun joku ehdottais mullekin, ottaisin ilolla vastaan. Mä olen itse siivoushullu ja rakastan siivoomista, nyt en ole vauvan syntymän jälkeen pessyt lattioita kuin 2 kertaa ja pää oikein särkee kun on paskasta. Tai jos joku ottaisi päivällä Aleksin 3 tuntia hoitoon et voisin itse konttaa lattiat ja hammasharjalla nurkat;) heheh.

Ja vielä kirjoitellaan, et milloin vauva hoitoon ym. mä en käsitä näitä äitejä et mitä *elvettiä se kellään kuuluu milloin vie. Musta tuntuu et täällä palstalla käy niin täydellisiä äitejä et on varaa arvostella muita. Onneksi LOKAMAMMAT ootte ihania ja annatte neuvoja ette arvostele, kiitti siitä.

Meillä menee Aleksi yökylään viikonpäästä kun on 2kk täynnä ikää, mummille menee kun on niin vinkunut hoitoon. Saahaan sit miehen kanssa pitää kivaa ja vaikka käydä leffassa.

annu ja aleksi

Vierailija
48/54 |
11.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

tulin nostamaan pinoa vaikkei mitään asiaa olekaan.. ;)

-nasuli

Vierailija
49/54 |
11.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

mulla kanssa pää kärsii jos ja kun on sotkusta..tai siis ei tarpeeksi siistiä.

ja nyt stressaan kun en millään ehdi enkä pysty pitämään huushollia tiptop-kunnossa.(hullua mutta minkäs teet! :/)

-nasuli taas

Vierailija
50/54 |
11.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä mitat olisi seuraavia: 3100g, 49cm syntyessään: nyt olisi jo 5900g ja 58.5cm, eli äidinmaidolla on pulskistunut aika reipasta vauhtia. :) Esikoinen oli syntyessään 52cm ja 3800g, ja samat mitat tai vähän alle jopa oli 2kk ikäisenä, eli ei niin reippaasti sentän kasvanut.

Ihmetyksen aihetta kerrakseen, meillä kahtena päivänä on vauva osannut sängyssä ollessan KIERIÄ jo! Ensin toissailtana hereillä näytti temppunsa, ja kääntyi masulleen vasemman kautta ja masulta selälleen oikealle, ja viime yönä herätessäni vauva oli aina eri asennossa, ja kieriskeli ees takas jo oikeallekin! Lattialla kovemmalla ei vielä onnistu tai ole haluja mutta sängyssä ja sylissäkin pitää könöttää aina käsien varassa pystyssä ja katsella.

Näinkö aikaisin jo, en vieläkään oikein usko itsekään, mutta niin se vaan kehittyy. Esikoinen osasi samat temput 2.5kk ikäisenä mikä oli mielestäni jo tosi aikaisin, toinen siis jo 4 päivää yli 2kk ikäisenä, eli vieläkin aikaisemmin!

Vierailija
51/54 |
11.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Että sitä osaa ihmislapsi olla tyhmä. Vauva meni eilen nukkumaan yöuniaan jo yhdentoista jälkeen, niin piti prkle itse sitten valvoa kahteen!!! Tollo, tollo tollo. Ja nyt sitten väsyttäis, vaikkakin vauva kyl anto nukkua kymmeneen saakka. En kyllä enää ikinä tee samaa virhettä uudelleen (juu juu, toi on kuultu ennenkin!!!)

No eipä meille taaskaan kummempia kuulu, poika porisee jo kovasti ja hymyilee kans. Lattialla viihdytään melko hyvin jo kun laitetaan sinne paljon katseltavaa.

Yksi ongelma meillä muuten on, nimittäin pojan kaulan punoitus ja näppyisyys. Laitoin tästä oman aloituksen kans jotta sais hyviä neuvoja mitä kokeilla. Onko teillä kellään mitään apuja antaa? Tiedän siis syyn tuohon punoitukseen, se on reilu pulauttelu, aina sitä pääsee tuonne kaulalle valumaan vaikka kuinka pidän harsoa leuan alla syötön jälkeen. Taidan kohta laittaa pojalle syöttölapun tiiviisti kaulan ympärille niin ei maito pääse sinne valumaan.

Mutta joo, tulipa siitä selostus. Eilinen meni kotona ollessa ja kyläillessä. Käytiin kummipojan 2 vuotis synttäreillä. Ihan mukavasti meni reissu, vaikka ensin pelkäsin et tulee huutoreissu!

Ristiäiset alkaa jo ahdistaa mieltä, nimi pitäisi päättää pojalle. Etunimi on jo valmiina ja toinen nimi tulee suvusta, mutta se kolmas... tuottaa päänvaivaa. Me halutaan kuitenki antaa kolme nimeä kun meillä miehen kans kummallakin on se määrä nimiä. Ja kaksi nimeä kuulostaa aika typerältä tuon suvusta tulevan nimen takia eikä soinnu mitenkään sitten meidän sukunimeen... plaaah... mulla aivot lyö jo tyhjää!!! Että sitä pitääkin olla kaiken maailman ongelmat!!! Tästäki tuli taas vissiin enimmäkseen valitusta...

Nyt taidan poistua palstalta häiriköimästä ja valittelemasta.

T. Misuli ja poitsu

Vierailija
52/54 |
11.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

NASULI:

Ompa mukavaa kun on toinenkin siivoushullu. Aamulla sanoin miehelle, et Aleksi kainaloon ja veljes luo kyläilemään. Et mä haluun olla ihan yksin ja terapoida itseeni eli siivota. Lupsi tulla yhdeltä takasin, mut ei vielä näy ja kello on jo kolme. Ihanaa tätä " omaa" aikaa. Siivosin perusteellisesti koko huusollin. Nyt on niiiin mukava istua koneen (pölyttömän tietokoneen) ääressä ja tuoksuu puhtaalle.

MISULI:

Mä jostain kuulin et talkkiakin vois laittaa vauvan kaulalle, korjatkaa jos olen väärässä. Jos siis punottaa. Meillä pikkasen kans punottaa, mä huuhtelen kaulan joka aamu ja ilta ja välillä päiväunien jälkeen/ennen. Ja hyvin kuivaan ensin pyyhkeellä ja lopuksi vielä paperilla. Vauvan liikkumisesta, en tiedä muistatko kun kävin hehkuttamassa, mut mein aleksi päätti 1kk kunniaksi kääntyä mahalta selälleen ja on sen jälkeen joka kerta kääntynyt kun on vattalleen laittanut. Onnea sulle kun on niin liikkuvainen. Niin eri aikaan mein vauvat kehittyy. Meillä on suvussa niin ettei aleta kunnolla puhumaan, et liikutaan kyllä tosi aikaisin, mutta puhe tulee tosi myöhään jopa 4v. ei puhu kunnolla. Saa nähä.

Mitäs muuta piti kommentoida, en nyt muista. Palaillaan huomenna viimeistään.

annu ja aleksi 17pv 2kk (kyllä aika menee)

Vierailija
53/54 |
11.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli myös täällä menis totaalisesti pää sekaisin, jos ei sais asua siistissä huushollissa!! Tästähän puhuttiinkin jo tuolla odotus-puolella ja meidän lokamammojen joukossa oli yksi jos toinenkin siivoushullu ;D

Yhden lapsen kanssa se on vielä suorastaan HELPPOA pitää koti kunnossa, mutta nyt kakkosen synnyttyä huomaa että jostain on tingittävä - lattiat on täälläkin pesty VASTA kaksi kertaa Pinjan syntymän jälkeen :-O

Hih, no ei kummempia.. laitan tässä vähän joulua jo kotiin kun löysin noita tarpeita. En malta enää odottaa, vaikka yleensä laitan koristeita vasta hieman ennen joulua (valot kyllä laitetaan aina joulukuun alussa).

[color=red]♥[/color] Emppu ja Pinja 7vko+4pv [color=red]♥[/color]

Vierailija
54/54 |
11.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aluksi kävivät ekan kuukauden ajan vauvan syntymästä viikon välein, nyt kahden viikon välein ja huomaan välillä kyllä tarttuvani jo imuriinkin välissä. Ei ultrasiistiä mutta lattiat siis pestään vähintään joka toinen viikko, aiemmin joka viikko. Ei se pesemättömyys kyllä häiritse vaan järjestämätön tavarapaljous ja ulos viemättömät roskat ja hirveä kurahaju joka leviää kengistä ja rattaista ja likaiset astiat, joka päivä pitäisi jaksaa pestä ne kerran tai kaksi (koneessa ja kerran käsitiskit päälle vielä), että ei jäisi mitään haisemaan.

Meidän vaavi myös jokeltaa tosi paljon.