Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Pitäisikö uudelle kumppanille kertoa edellisen suhteen pettämisestä?

Vierailija
26.12.2012 |

Petin ex-miestäni ja se oli osasyy avioeroon. Tästä on jo 3v aikaa. Exän kanssa asia on puitu ja olemme ihan hyvissä väleissä nykyään. Kadun tekoani todella paljon enkä enää ikinä halua joutua vastaavaan valheiden vyyhtiin. Vasta nyt alan itsekin päästä tästä asiasta ja erosta yli.

Nyt olen eron jälkeen tavannut ensimmäisen oikeasti varteenotettavan kumppanin. Hän tietää erosta, muttei pettämisestä. Minusta hänen ei tarvitsisikaan tietää, olen läksyni oppinut ja tuo kuuluu menneisyyteen.

Mitä mieltä olette?

Kommentit (17)

Vierailija
1/17 |
07.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up

Vierailija
2/17 |
26.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Haluaisitteko itse tietää uuden kumppanin pettämisestä aiemmassa suhteessa? Ja jos asia tulisi ilmi myöhemmin, miten suhtautuisitte?

ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/17 |
26.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei todellakaan tarvitse kertoa. Mitä sillä saavuttaisit, jos kertoisit? Luulenpa että olisi enemmän haittaa jos kertoisit.

Vierailija
4/17 |
26.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta jo se tulee myöhemmin jotain kautta esille niin luottamus mnenisi täysin ja suhde olisi siinä.

Eli siinä mielessä asian avoin käsittely nyt voisi olla ihan paikallaan.

Vierailija
5/17 |
26.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

että asia tulee joskus jotain kautta ilmi. Toisaalta olen sitä mieltä että asia on minun ja exäni välinen, ei kuuluu uudelle miehelleni. Exäni saa tietenkin kertoa pettämisestäni muille, jos kokee sen tarpeelliseksi.

ap

Vierailija
6/17 |
26.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei hän voi tuntea sinun ja ex-miehesi suhdetta, oliko suhteenne jotenkin pielessä kun petit. Ei voi tietää, mitä päässäsi liikkui, oletko ns. pettäjätyyppiä vai oliko hetken hairahdus.

Vierailija
7/17 |
26.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei todellakaan tarvitse kertoa. Mitä sillä saavuttaisit, jos kertoisit? Luulenpa että olisi enemmän haittaa jos kertoisit.

Pitää olla rehellinen koko menneisyydestään. Toisella on oikeus tietää että AP on kykenevä tuollaiseen. Ihme moraali täällä on. MInkälaisissa suhteissa te elätte? Minä olen ainakin kertonut miehelleni KAIKEN menneisyydestäni. Ei se ole mikään liitto jos ei voi olla rehellinen

Vierailija
8/17 |
26.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tosin ex-miehenikään ei tiedä. En tule kertomaan nykyiselle miehelleni. Kuten sanottu, pettäminen on historiaa ja opin siinä itsestäni uusia asioita. Tiedän nyt, että enää minun ei tarvitse mitään sellaista tehdä. Minä en ainakaan edes haluaisi tietää jos nykyisellä miehelläni olisi vastaava tausta. Jos voit rehellisesti sanoa, että olet läksysi oppinut, ei noita asioita kannata kaivella. Se tietäisi vain mielipahaa teille molemmille. On eri asia olla krooninen pettäjä kuin kerran tehdä virhe. Ihmisiähän tässä vain ollaan. Tosin minua suojaa se, että nykyinen mieheni ei teoriassa voi koskaan saada kuulla asiaa keneltäkään muulta. Jos joudut jännittämään että paljastut muuta kautta, on tietenkin parempi kertoa itse.

Vierailija
9/17 |
26.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei hän voi tuntea sinun ja ex-miehesi suhdetta, oliko suhteenne jotenkin pielessä kun petit. Ei voi tietää, mitä päässäsi liikkui, oletko ns. pettäjätyyppiä vai oliko hetken hairahdus.

Ei saa koskaan pettää oli suhde millainen tahansa. Sitten erotaan ei petetä. Pettäjä on aina syyllinen ei koskaan petetty.

Mikä tätä palstaa vaivaa kun rehellisyys on niin harvinaista? Onko teistä ihan normaalia valehdella? Kertomatta jättäminen on valehtelua

Vierailija
10/17 |
26.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tosin ex-miehenikään ei tiedä. En tule kertomaan nykyiselle miehelleni. Kuten sanottu, pettäminen on historiaa ja opin siinä itsestäni uusia asioita. Tiedän nyt, että enää minun ei tarvitse mitään sellaista tehdä. Minä en ainakaan edes haluaisi tietää jos nykyisellä miehelläni olisi vastaava tausta. Jos voit rehellisesti sanoa, että olet läksysi oppinut, ei noita asioita kannata kaivella. Se tietäisi vain mielipahaa teille molemmille. On eri asia olla krooninen pettäjä kuin kerran tehdä virhe. Ihmisiähän tässä vain ollaan. Tosin minua suojaa se, että nykyinen mieheni ei teoriassa voi koskaan saada kuulla asiaa keneltäkään muulta. Jos joudut jännittämään että paljastut muuta kautta, on tietenkin parempi kertoa itse.

Pettäminen on aina päätös. Sitä on mahdotonta tehdä vahingossa. ET selvästikkään välitä miehestäsi ollenkaan. Koska jos välittäisit niin kertoisit hänelle kaiken

Vierailija
11/17 |
26.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei saa koskaan pettää oli suhde millainen tahansa. Sitten erotaan ei petetä. Pettäjä on aina syyllinen ei koskaan petetty.

Mikä tätä palstaa vaivaa kun rehellisyys on niin harvinaista? Onko teistä ihan normaalia valehdella? Kertomatta jättäminen on valehtelua

Ja itse ainakin ekana miettisin, että pettääkö sitten minuakin, jos on pettänyt entistä. Mutta hei, ihmiset kasvavat, oppivat virheistään. Ihmiset mokaavat muutenkin. Miksi ei voi jatkaa elämää vaan pitää vaan miettiä jotain vuosia sitten tapahtunutta mokaa?

Meinaatko oikeasti, että kukaan pettänyt ei saisi enää pariutua uudelleen?

Vierailija
12/17 |
26.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

No haloo.. En todellakaan ole kertonut esim. mitään nuoruusvuosien sekoiluja, joita en itsekään enää kunnolla muista.

Ja ihan on tasapainoinen suhde, oltu yhdessä jo kymmenen vuotta, ilman mitään sekoiluja. Nuo aiemmat kokemukset kuuluvat kasvamiseen ja tähän suhteeseen olen saapunut noiden kokemusteni kautta. Juuri niiden vuoksi olen tasapainoinen ja tunnen itseni - nyt ei enää ole tarvetta testailla itseään millään lailla (eikä tarvetta testailla kumppaniaankaan).

Vierailija
13/17 |
26.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

EI!

Vierailija
14/17 |
26.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

uusi mies kysyisi asiasta, niin en valehtelisi, mutta en kyllä ottaisi itse pettämistä edellisessä suhteessa puheen aiheeksi.

Vierailija
15/17 |
26.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

tai harkitsen asiaa sitten uudestaan jos suhde tästä muuttuu hyvin vakavaksi. En ole asiasta kertonut kuin lähimmille ystävilleni.

Kuten sanoin, olen virheistäni oppinut.

ap

Vierailija
16/17 |
26.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

näin:

Uusi vajaa vuoden kestänyt seurustelu. Miehen avioliitto aikoinaan päättynyt kun löytänyt uuden naisen. Minulla oli rinnakkaissuhde. Sitten tuli ero (ihan muista syistä ) ja suhde jatkui parisuhteena pari vuotta. Eli me on kerrottu toisillemme nämä asiat menneisyydestämme ja se mitkä seikat tähän johti.

Nykyään kumpikin arvostaa uskollisuutta.

Vierailija
17/17 |
26.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos kysyy, oletko koskaan pettänyt - petitkö edellisen liittosi aikana, niin suosittelisin rehellisyyttä.

Mun mies valehteli mulle olleensa uskollinen exälleen. Puolitoista vuotta sitten paljastui, että oli pettänyt mua yli vuoden (ehkä enemmänkin). Sitten kun asiota selviteltiin, paljastui, että se oli pettänyt myös exäänsä. Väitti, että vain vähän ennen suhteen loppua. No, myöhemin paljastui (löysin sen "kirjanpidon" suhteistaan) että se oli pettänyt exäänsä 6 vuotta (!!!!).

Joo, uskon, että se oli ajatellut voivansa jättää pettämisen taakseen, ajatteli, ettei se kuulu mulle. Mutta mä olisin ansainnut saada päättää, haluanko naimisiin ja kaksi lasta miehen kanssa, joka on pettänyt vaimoaan. Ikävältä tuntuu myöskin se, että se valehteli mulle niin monta kertaa asiasta.

Ja tällä viisaudella voisin kysyä sulta, miten sä oot käsitelly sun pettämisen ja siihen johtaneet syyt? Mistä se johtui? Miten voit olla varma, ettet enää koskaan petä? Ja mitä sitten jos pettäisit - ja miehesi kysyisi sulta, ootko valehdellut sille????

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän neljä viisi