jos tilillä ei rahaa ja suora veloitus menee huomenna
Saman pankin suoraveloitus niin mitä tapahtuu? Erääntyvä summa 150 ja siitä puuttuu n 10 euroa. Mulle pitäisi tulla huomenna tilille yksi maksu suoritus nyt en tiedä ehtiikö se ja suora veloitus päivä huominen. Huolehdin yksin tyttärestäni ja lahjoihin ja bensaan meni tietysti ylimääräistä enkä huomannut että tili pääsi noin tyhjäksi :/
Kommentit (6)
yrittävät ottaa summaa vielä 1-2 pankkipäivänä. Mutta jos puuttuu senttikin, ei mene mitään.
Jollei ole mennyt vielä 31.12. kannattaa maksaa itse. Muuten tulee aikanaan maksukehotus.
se lasku jää roikkumaan sinne verkkopankkiin kunnes maksat sen, eli tili on - miinuksella kunnes saat sen maksettua. Et voi käyttää sitä 140 euroa.
Suoraveloitukset toimivat kaikki tai ei mitään -periaatteella. Eikä sinne jää mitään katevarausta. 140e voi käyttää miten lystää, joko siihen laskuun tai muuhun.
ja riippuu pankista, mitä tapahtuu. Nordea ei välitä, jos tili on päivän tai pari miinuksella pikkusummalla, mutta esim. Osuuspankista tulee heti tilinylitysmätky. Olisko ollut kymppi, minkä pankki veloittaa tilinylityksestä.
jos on visa electron tili niin ei tapahdu mitään, lasku jää vain maskamattomiin roikkumaan ja sieltä se pitää itse maksaa myöhemmin.
jos on pankkitili niin tili menee miinukselle.
Nyt ei pahempaa. Oma moka tietysti. Palkka tulee viimeinen päivä ja siinä ylimääräistä joulu rahaa eli ei mitään hätää. Harmittaa vaan kun yritän olla tarkka ja pärjätä itse. Ahdistaa ajatuskin jostain pika vipeistä ja maksuhäiriöistä...
se lasku jää roikkumaan sinne verkkopankkiin kunnes maksat sen, eli tili on - miinuksella kunnes saat sen maksettua. Et voi käyttää sitä 140 euroa.