Aatelkaans; Neitsyt Maria oli 12v, kun sai Jeesuksen. :/
Eikä neitsytkään ollut oikea käännös, vaan nuori Maria, oli tämä nimitys.
Kommentit (34)
Mikä silloin edes oli ihmisen keski-ikä tuolla suunnalla? Maria oli varmaan reippahasti keski-ikäinen rouva :).
Oikeasti, lopettakaa nämä "Muhamed oli pedofiili, eipäs kun Joosef"-lällätykset.
t. ateisti
vaan huomio seikkoihin, joita ei ole esiin nostettu aikaisemmin.
ap
Et voi mitenkään todistaa, että näin on tapatunut. Haluat itse uskoa vain näin ja vääristellä asioita omien motiiviesi mukaisesti.
Mutta voi olla, ettei ollut kylän vanhin ja rabbi silloin, kun Jeesus syntyi. Eikähän tietenkään Jeesuksen isäkään ollut välttämättä.
Miksi Maria olisi ollut vanhempi, kuin muut ensisynnyttäjätytöt aikoinaan. Silloin kuukautisten alkaminen tarkoitti äitiyttä. 6-vuotias oli työikäinen.
Et voi mitenkään todistaa, että näin on tapatunut. Haluat itse uskoa vain näin ja vääristellä asioita omien motiiviesi mukaisesti.
raamattu ja koraani yms kirjat ovat tarinoita, joiden todenperäisyys on kyseenalaista, eikä sitä siis voi todistaa, kun ei ole mitään todistusaineistoa. toisin kuin on esim. dinosauruksista, joita eli miljoonia vuosia sitten. Evoluutiosta on todistusaineistoa pilvin pimein ja sen on toteen näytetty, mutta raamatun jutuista ei ole todennettu mitään.
jossa sanotaaan, että tuolloin juutalaisuudessa yleinen kihlautumisikä oli 12 - 12 1/2 vuotta. Lapsen synnyttäminenhän on eri asia kuin kihloihin meno.
http://books.google.com.au/books?id=m_OShrBh0I0C&lpg=PP1&pg=PA12#v=onep…
Maria synnytti Jeesuksen mentyään kihloihin. Tuohon aikaan naimisiin mentiin teini-ikäisenä, joten Maria oli teini-ikäinen, sillä hän ei ollut ehtinyt edes naimisiin, ainoastaan kihloihin. Kihlautuminen tapahtui noin 12-vuotiaana.
Aplla ei ole esittää ensimmäistäkään faktaa väitteensä tueksi. Missään ei sanota Marian ikää.
Sen sijaan haditheisa on, että Mohammed kihlasi Aishan kun tämä oli 6-vuotias ja meni naimisiin ja makasi tämän kanssa kun Aisha oli 9.
kihloihin mennessä eli hieman vanhempi kuin useimmat kihlatut.
että Maria olisi ollut 14-vuotias tullessaan äidiksi, eli siis aivan normaalin ikäinen ensisynnyttäjä omana aikanaan. Eihän se ihmisen elinikäkään tainnut olla kuin korkeintaan 50.
Romeon ja Julian Juliakin oli 14-vuotias tehdessään itsemurhan parikymppisen Romeonsa tähden, ja vaikka tässä onkin kyseessä fiktiiviset hahmot, vielä keskiajallakin oli varsin tavallista naittaa jo 14-vuotiaita tyttöjä. Näytelmässä Julian äiti sanoo olleensa jo äiti 14-vuotiaana.
Maria tuli raskaaksi pyhän hengen vaikutuksesta, joten Marian iällä ei ole sellaista merkitystä, mistä pitäisi tehdä aloitus.
Mutta niin ovat Suomessa synnyttävät teiniäiditkin.
tavallisten ihmisten keskelle. Ja tavallisuuteen kuului tuolloin nuorena perheen perustaminen.
Kuules...hahaa. Ensinnäkin ap:n väittämä kuulostaa ihan järkeenkäypältä. Siihen aikaan, eli 2000v sitten, naiset synnytti silloin kun kuukautiset alkoivat. Eli 12v oli jo ihan synnytysikäinen. (näin muuten oli myös keskiajalla) Ihmiset kun kuolivat nuorempina, kuin nykyään. Ihmiset olivat myös lyhempiä kuin nykyään.
Ei ollut kyse pedofiliasta vaan ihan luonnollisesta asiasta. Joosefkin taisi olla ihan poikanen vielä, ehkä 16-17v.
Ja kuka tietää mitä silloin tapahtui. Jotain on pitänyt väsätä aikakirjoihin. Minä en usko vähääkään mihinkään neitsyydestäsikiämisiin – ihmiset kun eivät ole olleet ainakaan vielä kaksineuvoisia kuten eräät sammakkolajit, esimerkiksi.
Yrittäkääs jeesustelijat rauhoittua ennen kuin minä ihan hermostun vallan. :D
Maria tuli raskaaksi pyhän hengen vaikutuksesta, joten Marian iällä ei ole sellaista merkitystä, mistä pitäisi tehdä aloitus.
naapurin sinkkumuija tulla raskaaksi pyhästä hengestä kun ei kuulemma MILLÄÄN voi muistaa olleensa yhdynnässä kenenkään kanssa.
Kylläpä sitä nyt on auvoa, kun naapuriin syntyy 2000-luvun jeesus. Uuh. Mitäsköhän sille viedä mirhamia vähintään.
Taitaa myös niitä "ittäisen maan viisaita miehiä" olla ihan jonoksi asti tolla muijalla.
oli erilainen meininki, ihmiset lisääntyivät ja kuolivat paljon nuorempina kuin nyt.
Kun menkat alkoivat niin sitten mentiin naimisiin mahdollisimman pian. Niinpä Maria oli nykyajan mittapuulla teiniäiti. Mitä sitä turhaan paheksumaan.
Eikös sitä nykyään väitetä, että entisaikaan puberteetti alkoi paljon nykyistä myöhemmin. Tytöilläkin saattoivat ekat kuukautiset tulla 16-vuotiaana.
Vai päteekö tuo väite vain täällä pohjoisessa?
Eikös sitä nykyään väitetä, että entisaikaan puberteetti alkoi paljon nykyistä myöhemmin. Tytöilläkin saattoivat ekat kuukautiset tulla 16-vuotiaana.
Vai päteekö tuo väite vain täällä pohjoisessa?
...ihan normaalia 5000 vuotta sitten.
Ajat oli toiset, voi ihmiset hyvät. Haluisko joku mennä sinne menneisyyteen? Ei kiitos, mä en haluu. Miehet pani vaan takaapäin eikä naisen orgasmista paljolti tietoakaan. Hohoo
Mistäs tuon tietää, joskus puhuttiin 15- tai 16-vuotiaasta Mariasta.
Mutta kyllä ne juutalaisissakin on pedofiileja, jos sitä tahdoit sanoa.