Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kannattaako alle kasin todistuksella hakea lukioon?

Vierailija
25.12.2012 |

Kun lukuaineissa arvosanat enimmäkseen 6-7?

Kommentit (4)

Vierailija
1/4 |
25.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Monella pojalla numerot ja motivaatio on yläkoulussa huonot, ja jos sama asenne odotettavasti jatkuu niin ei kannata hakea lukioon.

Vierailija
2/4 |
25.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oma todistukseni oli ala-asteella keskiarvoltaan alle seitsemän ja valmistelen nykyisin väitöskirjaa. Päätökset lukioon menosta tein itse, vanhemmilleni olisi hyvin kelvannut ammattikoulu.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/4 |
25.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos itse haluaa, niin kannattaa. Oma keskiarvo yläasteelta lähtiessä oli alle kahdeksan. Lukioon menin pienellä painostuksella (töihin tai lukioon oli vaihtoehdot).

Kirjoittamisen jälkeen pidin useamman välivuoden ja hain sitten yliopistoon. Olen valmistunut aineenopettajaksi ja ymmärrän hyvin yläkouluikäisiä "lusmuja". Paikkani olen siis löytänyt ja varmaan löytää jälkikasvusikin :)

Vierailija
4/4 |
25.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pahimmat kompastuskivet puuttuvan motivaation lisäksi voivat olla kielet ja matematiikka, jos niissä ei voi normaalilla opiskelutahdilla saavuttaa lukiotasoa.

Ihan hyvin voi onnistua, sillä alle 6:n keskiarvolla lukioon menevät voivat onnistua. Mutta niissä lukioissa ilmeisesti huolehditaan oppilaista vähän enemmän kuin ns. eliittilukioissa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi neljä kaksi