** ¢¾ Elolinnut uuteen viikkoon vko 49 **
Huomenta,
tänään vapaapäivä ja ajattelin josko soittaisin neuvolaan ja tilaisin ajan. Ovat ryökäleet poissa tänään. Pitää yrittää keskiviikkona uudestaan.
Nyt on menossa rv 5+2 ja voin edelleen loistavasti, ei ole ollut pahoinvointia.
Mitäs muille kuuluu?
Kommentit (38)
Ensinnäkin pahoitteluni Luumis!
Tervetuloa kaikille uusille. Näyttää pino jo aika mahtavalta.
Karmiini, minulla on myös ruoka maistunut todella hyvin. Hirmuiset himot on vaan kaikkeen sellaiseen mitä juuri ei saisi syödä, kuten katkaravut, kylmäsavustettu lohi ja homejuustot. Olen pysynyt tiukkana ja aion pysyä. Muutenkin tulee kiinnitettyä paljon huomiota mitä syö. Yritän syödä paljon kuitupitoista ja mahdollisimman terveellistä ruokaa. Viimeksi kun olin raskaana, minulla oli ummetusta ja se ei todellakaan ollut hauskaa. Sen takia kannattaa syödä aamupuurot kiltisti ja leseitä jugurtin seassa, sekä välttää vaaleita leipiä.
Niin ja uudet, ilmoittautukaa meidän elolintusten listalle myös. Toivottavasti se ei ole tippunut kovin alas. Käyn katsomassa ja jos ei ekalla sivulla nostan sen ylös.
Oon todella pahoillani! Toivon vielä, että vuoto olisi jotain alkuraskauden vuotoa, vaikka aika pahaltahan tuo kuulosti.
Nyt vasta luin pinoa tarkemmin ja näin lyhyen viestisi.
olen todella pahoillani puolestasi :o( Toivottavasti kaikki kääntyy kuitenkin parhain päin ja pääset pian takasin tänne odottajien puolelle.
Omaa masua, olo edelleen hyvä, ei edes mitään väsymystä! Tänään oltiin koko aamupäivä pulkkamäessä ja hiihtämässä tyttöjen kanssa, kun isäntä joutui töihin. Ja iltapäivä vierähtikin serkkujen synttäreillä. Nyt sitten muu perhe tuijottaa Muumia, minä päätin livahtaa hetkeksi tänne koneen kimppuun ;o)
Matkakuume alkaa olla jo tosi kova, ajattelin pakata vielä tänään tyttöjen vaatteet ja omatkin vois kattoa jo valmiiks. Jos vaikka joutuu vielä pesemään pyykkejä ennen reissua. Vähän kauhulla odotan, miten meidän kuopuksen ruokailun kanssa käy siellä matkalla ( on Todella nirso tapaus ) Toivon, että kaikki menee kuitenkin hyvin.
Tervetuloa kaikille uusille Elolintusille! Kiva, että porukka on kasvanut jo näin isoksi!
Kirppu06 ja masu 5+6
Tein tossa pari päivää sitten testin, ja plussaahan se näytti. Ollaan tässä vähän sekaisin, kun (ilmeisesti) ehkäisy on pettänyt. Vauvalehden tuon laskurin mukaan laskettu aika olisi 12.8. Elikkä siis ihan alussa ollaan. Toisaalta pelottaa, toisaalta tuntuisi mahtavalle, että saisimme vielä yhden. Tämä olisi siis kolmas. Neuvolaan en ole ajatellut soittaa vielä aikoihin. Varmaan sitten ensi vuoden puolella, taikka loppuvuodesta ihan. Tosin lääkäriin pitää ottaa yhteyttä heti huomenna, kun syön kilpirauhashormonia, ja sen määrähän pitäisi mitata heti alkuraskaudesta. Mutta katsellaan mitä tässä tapahtuu. Mulla on ollut aiemmin kolme keskenmenoa, joten en vielä kovasti jaksa intoilla.
Luumikselle: Pahoitteluni keskenmenosta! Toivottavasti pääset taas pian tänne odottajien joukkoon.
Kävin tuossa juuri lukemassa elokuisten LA ja synnärilistaa ja huomasin yhden jutun. 25:stä esittäytyneestä ainoastaan 6 odotti esikoistaan ja etenkin kolmatta odottavien määrä oli todella suuri. Elokuiset yrittävät selvästi kohottaa suomalaisten naisten keskimääräistä lapsilukua (joka oli muistaakseni n. 1,7). ;)
Mulla iski eilen illalla ihan älytön voimattomuuskohtaus. Tultiin kaupasta illalla ja tein pihalla ehkä kymmenen minuuttia kevyesti lumitöitä. Kun tulin sisälle, tuntui kuin joku (syyllistä etsitään...) olisi imenyt kaiken energian minusta. Mua ei nukkumismielessä väsyttänyt, mutta heikotti niin etten meinannut jaksaa mehulasia kohottaa ilman että olisin toisella kädellä avittanut. Huilin hetken sohvalla ja sitten alkoi heikotuskin helpottamaan. Ihemeellistä tämä odotus.
Luumis: olen pahoillani ;-( itsellä vielä tuoreessa muistissa 08/05 km, joka alkoi mahakivuilla ja verenvuodolla, ensin verta tuli vähän ja sitten se olikin jo menoa...
Tuon mahakipuasian takia lähdin nyt kirjoittamaan, eli omaa napaa tässä pakko päästä johonkin purkamaan.
Elokuussa mahakivut olivat enemmän tuolla alamahan puolella ja paikoittain jopa kouristavia / viilteleviä, nyt navan kohdalla (leveästi koko alueella) on mahatuntemuksia. Etupäässä näin iltaisin. Pelottaa tosi kovasti, että taasko menee kesken, positiivista on se, että mahakipu on kyllä erilaista kun elokuussa, mutta silti ei uskalla ajatella kuin pahinta:-(. Mälsää, tiedän ettei tähän auta kuin odottaminen, sittenhän sen näkee.
Myös lihakset ovat todella kipeät, etenkin jos yskii niin sattuu kylkiin, ja aika paljon juuri tuossa navan seudulla (en tiedä kuuluuko raskausoireisiin, joita on muuten rintojen (enemmän vasemman rinnan) arkuus, huimaus, etova olo välilä). On se hölmöä, kuinka sitä alkaa pienistäkin jutuista pohtimaan aina ensin sitä pahinta. Vähän sekava teksti tästäkin tuli.
Mukavaa itsenäisyyspäivän jatkoa kaikille elolintusille ja on ollut mukava lukea teidän juttuja.
Oona75 rv 4+5
Tänään on n. rv 6 ja ekaa kertaa aamulla töihin lähtiessä oli etova olo. Tästä se sitten alkaa, mutta onneks on vain pari päivää enää viikonloppuun. Pitää varmaan alkaa matkustamaan bussissa muovipussin kanssa kun on muutenkin hieman taipumusta matkapahoinvointiin, saatika sitten että on muutain pahoinvointia vielä. Pitää yrittää tällä viikolla ostaa kaikki joululahjat yms. kun ei sitä koskaan tiedä vaikka joulunalusviikko menis sängynpohjalla tai vessanpönttöä halaillessa. No, toivotaan ettei tämä tästä paljoa pahenisi.
väsymys..ihan järkyttävä väsymys... siis tää työnteko tässä päätteellä on ihan tuskaa, kun meinaa koko ajan nuokahtaa. Haukottelen vain ja haaveilen päikkäreistä työpäivän päätteeksi, kun tässä nyt eka pääsis sinne asti kunnialla. Ja ihan hyvin nukuttu yö takana, ylös en ois kyllä päässy millään aamulla. Ja eilen aloin taas haistamaan kaikkia niitä epämiellyttäviä tuoksuja..tai siis pikemminkin hajuja.. Jääkaappi haisee tosi voimakkaasti, vaikka ei siellä pitäisi mitään erikoista olla. Vessa yöks.... jne. Esikoista odottaessani muistan kiertäneeni keittiön kaukaa jossain vaiheessa, kun en sietänyt sitä hajua ja näin ollen en voinut laittaa ruokaa edes, kun meinasin oksentaa siitä hajusta. Onneksi pääsin silloin aina valmiiseen lounaspöytään. Toivottavasti tämä ei pahene samanlaiseksi, muutoin jää jouluherkut nauttimatta.
Pahoitteluni Luumikselle.
AuroraM 6+2
Pikainen päivitys ja ilmoitus, että hengissä ollaan vaikkei mitään ole kuulunutkaan:)
Luumis, pahoitteluni ja voimahali! Toivottavasti pääset pian taas odottajien puolelle, tsemppiä!
Oma napa: Nyt menossa rv 6+2 ja tuntemuksia on eli rinnat KIPEÄT! Ei voi yhtään heilua tai pomppia, ottaa nänneihin niin kipeää. No, ehkäpä se on hyvä merkki, tietää ainakin olevansa raskaana. Joitain kertoja on sellaistakin menkkamaista kipua kohdussa, että alkaa jo pelottaa että taasko ne vuodot alkoi. Toistaiseksi vuodot ovat kuitenkin onneksi pysyneet poissa. Syyskuussa sain keskenmenon rv 6+0, joten eräänlainen henkinen etappi on jo ylitetty kun ollaan päästy sen yli ilman mitään vuotoa *syvä huokaus*
Kinkku, mulla on ihan samoina päivinä neuvola ja ultra. Tullaan sitten kertomaan miten kävi, jookos?
Nyt takaisin töihin. Voikaahan paksusti, varsinkin ne jotka ovat jo ruvenneet turpoamaan:)
Elikkäs siis hei vaan kaikille!!!!
Täällä minä plussasin juuri n.2 tuntia sitten ja olo on epäuskoinen edelleen..!!Täytynee varmaan vielä tehdä uusi testi.. :)
Taustaa hieman!
minä olen 25-vuotias (viikon päästä) ja mies on 28.Mulla on edellisestä avoliitosta poika joka täyttää 5 heinäkuussa!!
Tätä kirppua on nyt tehty 2v2kk ja vihdoinkin ensimmäinen plussa ja luomuna, kun otettiin aikalisä tutkimuksista ja hoidoista..
Testiin tuli kyllä välittömästi kaunis,tumma ja vahva viiva, ettei kyllä jäänyt epäselväksi mikä on tulos, mutta aivot ei meinannut uskoa silmiä..Niin olin asennoitunut jo negaan jälleen..
Elokuisiin kuulun sitten..La olis kaiketi 7.8.2006 eli nyt olis rv 5+2..
Olen aiemmin ollut vain taustailijana, joten sillä ei varmaan kukaan edes tunne/muista minua!!
Mutta lämmintä joulun odotusta kaikille..
pikku_ruu rv5+2 ja onnesta soikeana :)
Tervetuloa mukaan pikku_ruu!
Tilasin neuvolaan ajan, meinasivat antaa sen vasta tuonne Tammikuun puolelle, johonkin RV 12 tienoille!! Onneksi sain kuitenkin ylipuhuttua terkkarin ja antoi ajan Joulukuulle, viikolle 7. Täällä meillä on vain yksi ultra ja se on RV 13 tienoilla, miten muilla paikkakunnilla?
Mulla on eka neuvolakäynti 28.12, sillon raskausviikkoja tasan 9. Ensimmäinen ultra on viikon 12 tietämissä ja toinen, eli rakenneultra viikoilla 18-20. Aika outoa, että teillä ei ole ollenkaan rakenneultraa. Nuorimmaisellani huomattiin juuri rakenneultrassa poikkeama toisessa munuaisessa, jota sitten seurattiin syntymään saakka. Olen ymmärtänyt, että normaali käytäntö on kaksi ultrausta raskauden aikana, mutta eipäs se sitten olekaan niin ;o)
Jännä, kuinka jo nyt voi tuntea vatsassa " kiristelyä" , ihan kuin kohtu kasvaisi jo! Mulla on kyllä ollut töissä ihan hirveä kiire, ja onkin vielä pari päivää, mikä toisaalta tekee sen, että on koko ajan lihakset kireenä. Välillä tulee oikein sellanen inhottava olo, kun tarpeeksi touhuaa. Pitää istua alas ja rauhoittua! Mutta muuten olo on hyvä.
Ihanaa kun noi lumet on pysyneet maassa! Päästään laskettelemaan tyttöjen kanssa viikonloppuna. Pienempi menee nyt ensimmäistä kertaa mäkeen, viisivuotias on jo vanha tekijä :o)
Nyt taas täytyy välillä jatkaa töitä!
Kirppu06 ja maha 6+1
Heipa hei!
Minäkin haluan mukaan. 1.12 teimme plussatestin ja nyt on kait rv 6+0. Ei ole mitään selviä oireita, tulkinta kysymyksenä väsymystä ja " alavatsatuntemuksia" . Menemme yksityiselle rv7 ultraan, silloin ehkä saadaan varmistusta. Kiva lukea muidentuntemuksista.
Omaan napaani vain tuijottelen: Siis mä olen niin v.ä.s.y.n.y.t.! Öisin en tahdo saada unen päästä kiinni, sillä nukun usein vatsallani ja masua painaa ikävästi, on kai jotenkin turvonnut koska ei nyt vielä olis pitänyt kovin kasvaakaan. Se sit vielä lisää tätä päiväväsymystä, kävin äsken nukkumassa 1,5 tuntia päiväunia esikoisen kanssa ja edelleen täällä liikuskelee joku outo aave ympäri taloa, mistään en saa kiinni enkä mitään tehtyä. Astioita lojuu ympäri keittiötä ja kämppä on hujan hajan, jippii. Tätä se nyt sitten on tästä eteenpäin sellaiset pari kuukautta, kunnes alkaa piristyä, mikäli vanhat merkit paikkansa pitää.
Kun on toka raskaus niin mieskään ei kohtele niin kivasti kuin ekassa, mitään erikoiskohtelua en ole tähän mennessä saanut, pöh!
Huomaan myös että närästystä alkaa ilmaantua, ilmeisesti se sitten johtuu myös hormonitoiminnasa eikä vain siitä että masu painaa, koko ajan yskittää kun hapanta nestettä nousee kurkkuun, sekin häiritsee yöunia ja itse asiassa herätti mut päikkäreiltäkin. Mähän sain edellisessä raskaudessa itselleni oikein refluksitaudin joten tää on tuttua. Kauan se kestikin se mukava olo! Ihanat 9 kuukautta tulossa. Mitäs muille odottajille kuuluu?
Täällä kans yli-innokkaana jo varattu neuvola ja alkuraskauden ultra..
Neuvola on 21.12 (kiva päästä käymään jo ennen joulua).Ja ultra on jo 13.12 :) Syystä, että kerittiin jo vähän aloitella hoitoja viime talvena ja sanoivat mulle, että pääsen kyllä sinne ultraan, kun plussaan..Meillä oli siis nyt taukoa hoidoista ja luomu-plussa tuli..
Onnittelivat molemmissa paikoissa heti nimenomaan LUOMUSTA!!!Että muuten tuntui hyvältä.. :)
pikku_ruu menee nyt untenmaille, kun ei meinaa silmätkään enää pysyä auki..
Kuulemisiin kaikille :)
Eilen aamuna sain testistä plussan ja sitten liitelinkin koko päivän katossa! ; )
Nyt vasta alan tajuta, että todella olen raskaana! Vaikka olenkin sitä epäillyt viime viikonlopusta asti, kun menkat jäivät tulematta. Oireina ollut hillitön nälkä varsinkin aamuisin. (Tänäänkin heräsin neljältä syömään!) Alkuillan väsymys, rintojen arkuus, hajujen voimistuminen ja kahvi on alkanut tökkiä. Pahoinvointia ei vielä ole...
Sitten vähän taustoja: Meillä on esikoispoika, joka juuri tänään täyttää vuoden. Häntä yritimme peräti 1 1/2 vuotta, nyt meillä tärppäsi toisesta yrityskierrosta! Tuntuu ihan uskomattomalta, mutta ilmeisesti ekaan raskautumiseen vaikutti kuuden vuoden E-pillereiden popsiminen, kun nyt ehkäisynä oli vain kondomi. Olen itse 25v. ja mieheni on 30v.
En ole vielä ehtinyt varata neuvolaa, rv:kin on vasta jotain 4-5, joten eihän tässä kiirettä ole. Kiertoni ovat vaihdelleet 32-35 päivän välillä, mutta katsoin laskurilla, että la olisi siinä 12. tai 13.8.2006.
Piretta
...jos kaikki menee hyvin! Plussasin eilen, mutta ei oikein innosta kun joku kävi heti kertomassa keskemenojen tilastotietoja =(
No toivotaan että menee hyvin =)
En osaa oikein laskea, että paljonko minulla olisi viikkoja kasassa, mutta varmaan 5? Kesäkuusta asti ollaan nelosta yritetty ja alkoi tuossa jo toivo hieman hiipumaan! Mutta näyttävästi minut on kirottu marraskuun hedelmöittymisellä, eli tämä oli sitten jo kolmas lapsi elokuulle!
Hieman taustoja:
Itse täytän maanantaina 12.12. 24v. ja mies on tasan 30v.! Lapsia pyörii jaloissa siis jo kolme! Poika syntyi Tammikuussa 2001, tyttö elokuussa 2002 ja toinen tyttö elokuussa 2004! Toivoisinkin nyt kolmatta prinsessaa elokuulle 2006! Tai voisi se prinssikin tulla, mutta poika kuulemma toivoo TAAS pikkusiskoa!
Pienenä jankutin kaikille, etten koskaan tee omia lapsia! Esikoinen tuli aika yllätyksenä meille ja sen jälkeen piti jäädä yhteen lapseen, mutta kävin luovuttamassa munasoluja ja tulin sitten luovutuksen jälkeisessä kierrossa raskaaksi pillereistä huolimatta! Ajateltiin ettei nyt sitten tarvitse tehdä enempää lapsia, kun on jo kumpaakin sukupuolta! No sitten piti alkaa harkitsemaan jotain hieman pysyvämpää ja luotettavampaa ehkäisyä ja mietinnän aikana käytimme kondomia! Sieltä sitten pääsi siittiöitä läpi/ohitse/tms. ja muutamaa kuukautta myöhemmin, kaikkien koulujuttujen kiireellistämänä, huomasin ettei tätiä ole vähään aikaan näkynyt ja testasin yllätysplussan taas!!
No viime keväänä mies alkoi sitten puhumaan, että josko tehtäis se nelonen sitten samaan syssyyn, niin ei tule myöhemmin yllätyksenä! Meinasinkin jo passittaa miehen hoitoon, kun luulin tulleen hulluksi! Ajatus alkoi sitten omassakin päässä hieman pyöriä ja niin se vauvakuume alkoi nostaa päätään! Joten tässä sitä taas ollaan, nyt en sano enää koskaan " ei koskaan" =)
Nyt odotellaan vaan innolla että jatkuuko raskaus onnellisesti ja saadaanko taas se elovauva!!
Huhuilinkin sua kerran jälkijunassa yhdessä aloituksessas. Kävin silloin läpi joulukuisten esittelypinon siinä toivossa, että täällä uudessa kotipaikassamme asuisi joitain joulukuisia ja löysin sut ja Emmi3:n. Eli me siis asutaan samalla kylällä ja nyt meillä on samanikäiset muksut, meillä esikoinen on nyt 2v2kk.
Vänkä juttu! Ja onnea plussasta!