Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

pikkuveli perheineen ei kiittänyt sadan euron

Vierailija
25.12.2012 |

lähettämisestä lahjaksi.

Tilanne: olen ollut vittumaisen pikkuveljeni kanssa huonoissa väleissä aina.

Välillä yritämme normalisoida välejämme. Viimeksi tilanteessa oli lientymistä kun veljen vaimo lähetti pakollisen joulukortin, uuteen asuntoon muuttamisilmoituksen ja ihanan kuvan heidän pienestä pojastaan samassa kuoressa.

Niinpä itse lähetin heille vaivalla tehdyn joulukortin itse tehdyssä kuoressa ja joululahjaksi sata euroa. MIksi noin kolkossa muodossa lahja? Siksi etten voinut tietää, onko nyt tarvetta uuden kodin tavaroille vai lapsen harrastuksille tms. Kuoreen mahtui vain joko lahjakortti tai raha. Ajattelin, että raha on turvallisin ja monipuolisin. Täälläkin on turhat lahjakortit kirottu ja naurettu suohon.

MITÄÄN kiitosta ei perheeltä tullut. Odotin sentään edes tekstiviestiä paskapääveljeltäni. Olkoon rahalahja ja olkoon meillä huonot välit mutta sata euroa on jo iso summa, ainakin tällaiselle huonotuloiselle jolla oli muitakin lahjoja jotka piti hankkia! Mä en ikinä kehtaisi jättää kiittämättä, kiitän jopa selvästi pakkolahjoina ostetuista parittomista tiimarin kahvimukeista ym.

Ei helvetti mitä jurpoja vailla minkään valtakunnan tapoja. SEntään normaali perhe. Olen äimän käkenä. Mutta niinpä sen veljeni kanssa olen aina ollut.

Tämä oli vihoviimeinen kerta kun yritän olla häneen yhteydessä. Jos joskus vielä kuvittelen muuta, tulen lukemaan tänne tämän viestini.

Kommentit (27)

Vierailija
1/27 |
25.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikö joulua voi ensin viettää ihan rauhassa ja aloittaa kiitoskierros vähän myöhemmin vasta? En itse ainakaan aio soitella koko joulupäivää sukulaisille lahjoista kiittäen, on vähän väsy olo eilisestä ja koen, että huomenna voi ihan hyvin kiittää.

Vierailija
2/27 |
25.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

miksi vittumainen veljesi ei ole väleissä kanssasi. Täällä väkipakolla niuhotat ettei ole kesken perheen joulukiireiden tekstannut, kun joulu on vasta alussa.

Älä laita ensi jouluna sataa euroa. Ei veljesi ole huorasi, jolta voit pyytää satasella soittoa tai tekstaria, vaan ehkä hän huomasi lahjan. Olisit nyt kuitenkin ostanut lahjan, etkä oikeutta haukkua veljesi puuttuvaa kiitos-tekstaria.

Yleensä tilaaja kertoo, mitä ostaa. Ehkä jätit kirjoittamatta, että se satanen on kiitostekstarista.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/27 |
25.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meille ei tänä jouluna tullut kortteja esim. isovanhemmilta, vaikka tiedän ne lähetetyiksi hyvissä ajoin. Kaksiosainen kortti kirjekuoressa on osalle postilaisia sama asia kuin varma vinkki rahakkaasta sisällöstä. Meille ei ollut tulossa rahaa, joten turhaan jemmasitte nekin lähetykset siellä jakelukeskuksessa.

Vierailija
4/27 |
25.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli sinne meni "parempiin käsiin"! :( :(

Vierailija
5/27 |
25.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja luonnollisesti se on avattu jo silloin. Samaan aikaa laitoin toisen vastaavan lähetyksen ja sieltä tuli heti kirjeen saapumis- ja samalla avaamispäivänä iso kiitos. Kirjeet avataan heti, koska niissä yleensä on kortti. Vai heittävätkö ilkeät vastaajat omat kirjekuorensa aina kuusen alle ja avaavat ne vasta jouluna? :D

raha voi tosiaan jäädä tulematta mutta toisaalta... tämä toinen saaja oli lähetyksensä saanut.

Vierailija
6/27 |
25.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

inhottavaa käytöstä. Mutta ehkä kiitos vielä tulee, jos ovat olleet vaikka matkoilla pari viikkoa ja tulevat vasta uudeksi vuodeksi kotiin?

Vierailija
7/27 |
25.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

raha voi tosiaan jäädä tulematta mutta toisaalta... tämä toinen saaja oli lähetyksensä saanut.

Jos pöllitään, niin pöllitään! Meille toiselle lapselle tuli, toiselle ei. Ihan samaan perheeseen nääs. Miten se ei voisi olla mahdollista?

Vierailija
8/27 |
25.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

olisiko syynä tuo aluke "pikku". Mulla ainakin tunne, että ne lähtökohtaisesti vihaavat isosiskojaan. ISosisko melletään alusta saakka joksikin ihme kaulinta heiluttavaksi justiinaksi joka määräilee ja besservisseröi ja alistaa. Sitten sitä voi vihata määrättä, teki se todellisuudessa mitä hyvänsä. Kaikki lahjat ja auttamiset mielletään "määräilyksi"

Vierailija
9/27 |
25.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onpa outo logiikka

Jos pöllitään, niin pöllitään! Meille toiselle lapselle tuli, toiselle ei. Ihan samaan perheeseen nääs. Miten se ei voisi olla mahdollista?

että tuumaa, että hassua jos toinen lähetys menee perille ja toinen muka ei? Toki on mahdollista, että toinen ei mene perille, mutta todennäköisempää on että molemmat menevät ja Suomen postia kun seurailee, niin kaikkein todennäköisintä on että kumpikaan ei mene.

Mutta tässä tapauksessa se on aivan sama. Tai siis huono homma: en voi laittaa viestiä kysyäkseni, tuliko lähetys perille, koska se tulkittaisiin kiitoksen kerjäämiseksi. Vai pitäisikö asia selvittää? Tyhmää tietysti kantaa tästä kaunaa, mikäli syy onkin postissa

Vierailija
10/27 |
25.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sano, että tulit ajatelleeksi, että oletteko saaneet korttia, kun olet kuullut, etteivät monet rahalähetykset ole menneet perille tänä jouluna.

Vierailija
11/27 |
25.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja luonnollisesti se on avattu jo silloin. Samaan aikaa laitoin toisen vastaavan lähetyksen ja sieltä tuli heti kirjeen saapumis- ja samalla avaamispäivänä iso kiitos. Kirjeet avataan heti, koska niissä yleensä on kortti. Vai heittävätkö ilkeät vastaajat omat kirjekuorensa aina kuusen alle ja avaavat ne vasta jouluna? :D raha voi tosiaan jäädä tulematta mutta toisaalta... tämä toinen saaja oli lähetyksensä saanut.

joista 3 o tullut perille, 3 ei.

Varmaan nyt haluat selittää, miksi näin kummallisesti on käynyt, koska kaikesta päätelleen tiedät, että jo sinä lähetät 2 korttia, niin molemmat joko menevät perille tai kumpikaan ei mene.

Vierailija
12/27 |
25.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sano, että tulit ajatelleeksi, että oletteko saaneet korttia, kun olet kuullut, etteivät monet rahalähetykset ole menneet perille tänä jouluna.

kunhan saadaan ensin tämä pyhäpäivä alta pois. Kiitoset sinulle vinkistä, samoin muille keskustelijoille keskustelusta ja hyvää joulua kaikille!

Vierailija
13/27 |
25.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta tässä tapauksessa se on aivan sama. Tai siis huono homma: en voi laittaa viestiä kysyäkseni, tuliko lähetys perille, koska se tulkittaisiin kiitoksen kerjäämiseksi. Vai pitäisikö asia selvittää? Tyhmää tietysti kantaa tästä kaunaa, mikäli syy onkin postissa

todella oudolta. Tottakai voit kysyä, tuliko rahat perille. Kysypä samalla, tarvitsevatko myös käytetyt sukkasi, jos raha-avun tarpeessa, eivätkä itse kehtaa edes kiittää.

Katso peiliisi ennen kuin kysyt, mutta on maailman luonnollisimpiin kuuluvia kysyä meneekö kirje perille.

Vierailija
14/27 |
25.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

todella oudolta. Tottakai voit kysyä, tuliko rahat perille. Kysypä samalla, tarvitsevatko myös käytetyt sukkasi, jos raha-avun tarpeessa, eivätkä itse kehtaa edes kiittää.

Katso peiliisi ennen kuin kysyt, mutta on maailman luonnollisimpiin kuuluvia kysyä meneekö kirje perille.

onkohan jäänyt ryyppy päälle, ymmärtääkö edes selvittyään mitä tarkoitti paitsi mahdollisesti purkaa jotain omaa angstiaan keskustelun avaajaan. mistä vetoa, niin jonkun isosiskon "pikkuveli tai sisko", joka juurikin näkee ihan kaiken jopa ison rahalahjan kaapin paikan näyttämisenä :D

Vierailija
15/27 |
25.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko kaikissa osoitteet oikein?? Ellei niin sitten kortit odottaa oikeaa osoitetta jota etsitään ja sitten vasta eteen päin lähtevät.

Vierailija
16/27 |
25.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saat ehkä veljeltäsi uudenvuodenkortin, jossa hän kiittää lahjastasi.

Itse lähetän uudenvuodenkortin sellaisille ihmisille, joilta olen yllättäen saanut joulukortin sekä itse ole heille joulukorttia lähettänyt.

Vierailija
17/27 |
25.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

lehdessä uutinen minkä mukaan itellalta on mennyt n.pari tuhatta kirjettä vääriin osoitteisiin. En jaksa ettiä linkkiä. Toivottavasti ei ole toi kirje mennyt.

Vierailija
18/27 |
25.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saat ehkä veljeltäsi uudenvuodenkortin, jossa hän kiittää lahjastasi.

Itse lähetän uudenvuodenkortin sellaisille ihmisille, joilta olen yllättäen saanut joulukortin sekä itse ole heille joulukorttia lähettänyt.

totta, tämä on hyvä pointti. Tosin tuossa välillä muistin, miten kerran lähetin lapselleen nimipäiväkortin ja siinä 20 eur rahaa. Tämän vein postilaatikkoon itse. Silloinkaan en saanut kiitosta. Silloin luulin että loukkasin liian pienellä lahjalla ja siksi rankaisivat kiittämättömyydellä. Siksi kai olenkin nyt niin kiukkuinen kun tällä kertaa rahan määrä ei voi olla syy. ehkä kiitos vielä tulee, ehkä ei. Jos ei niin tosiaan muistanpa käydä lukemassa tämän viestini, jos on pelkoa vielä sortua tälle perheelle lähettelemään yhtikäs mitään

Vierailija
19/27 |
25.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä en edes odota kiitosta. Saan jo antamisesta hyvän mielen.

Vierailija
20/27 |
25.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä en edes odota kiitosta. Saan jo antamisesta hyvän mielen.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän yhdeksän kolme