Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Pitääkö joululahjojen mennä "tasan"?

Vierailija
25.12.2012 |

Äitini vietti joulun luonamme ja järkytyin, kuinka paljon hän oli satsannut lahjoihin. Lapsi sai kalliin puhelimen ja vaatelahjakortin ja mekin miehen kanssa lahjoja, joita emme olisi missään tapauksessa odottaneet, mm. parin sadan arvoisen yhteislahjan.

Itse olimme ostaneet äidille lähinnä pari kirjaa (onneksi mieluisia, hän lukee paljon). Tuli sellainen olo, että hän olisi odottanut jotain muutakin, vaikka emme olleet sopineet ennakkoon mitään lahjoihin liittyen.

Kuinka tärkeää on, että lahjat ovat suunnilleen samanarvoisia? Ja sovitteko sukulaisten kanssa jonkun summan, jolla lahjoja ostetaan?

Kommentit (6)

Vierailija
1/6 |
25.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itsehän äitisi oli päättänyt käyttää lahjoihin enemmän rahaa eli ei sinun sitä tarvitse murehtia ainakaan lapsen lahjojen osalta.

Vierailija
2/6 |
25.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eihän ne aina mene tasan, mutta pidemmän päälle niiden olisi mentävä suht tasan. Toisaalta vanhemmat ovat mielestäni vähän eri asia. Mä sain vahemmiltano ipadin, eikä mulla ole rahaa ostaa heille mitään niin kallista, koska mun velvollisuus on ostaa lahjat lapsilleni.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/6 |
25.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta jos yksi lähtee oikein irrottelemaan siitä etukäteen kertomtta, niin eihän sitä voi ennakoida.

Olen itsekin joskus ostanut kalliimman lahjan yllätyksenä, enkä silloin ole tietenkään odottanut että yhtäkkiä toinen osaisi vastata kalliilla lahjalla siihen. Annan omaksi ilokseni.

Vierailija
4/6 |
25.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

kuten kaikkina muinakin jouluina. Me annoimme hänelle 2 kirjaa eli noin 60 euron arvoisen lahjan.

Meillä lapset saavat kaikilta isovanhemmilta "joulutonnin", jolla maksetaan heidän sijoitusasuntojaan. Tämä tapa on ollut jo 10 vuoden ajan.

Vierailija
5/6 |
25.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuinka tärkeää on, että lahjat ovat suunnilleen samanarvoisia? Ja sovitteko sukulaisten kanssa jonkun summan, jolla lahjoja ostetaan?

Miten verrata, jos joku askartelee itse lahjoja ja toinen pitää niitä halvan langan tai kiinalaiskopioiden veroisina? Vai pitäisikö sellaisen kutoa vastaavasti, joka ei ole nähnyt lankakerää, jos sukulainen kutoo?

Ei se ole lahja, jos sille tarvitsee vastalahjan. Lahja on lahja vasta, kun se on pyyteettömästi lahjoitettu.

Vierailija
6/6 |
25.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

iskäni oli ostanut meille vinkkupullon ja juustopakkauksen, lapsellemme jättimäisen nallen ja mieheni pojallekin lahjan.. Meillä oli annettavana konvehtirasia ja muki lapsen kuvalla+tekstillä.. :(

Isäpuoleni taas oli ostanu mulle 60€ lahjakortin stockalle, lapselle asun, myöskin stockalta. Ja minulle ja miehelle punkkupullon. Hänelle annoin myöskin konvehtirasian ja arvan. :(