Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kaverin lapsen todistus fb:ssä

Vierailija
25.12.2012 |

Vieläkin mietityttää toi kaverin tempaus laittaa lapsensa (kuudennen luokan) todistuksesta valokuva facebookiin. Todistus oli sellainen perushyvä: kaseja, ysejä, joku kymppikin.

Mietin vaan, miltä lapsesta tuntuu. En oikein edes tiedä, miltä minusta tuntuu. Nolottaa jotenkin, kaverin puolesta.

Eikä nyt ole kyse siitä, että mielestäni ei saisi leuhkia. Mikäs siinä, leuhkikoon, mutta lapsen todistuksessa on jotain - intiimiä? Joku raja pitäisi olla siinäkin, miten lapsen asioita levittelee. Minusta olisi täysin ongelmatonta, jos lapsi itse laittaisi todistuksensa nettiin.

Kommentit (18)

Vierailija
1/18 |
25.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

jos kerran sulle ei olisi ongelma, jos lapsesi laittaisi sen itse nettiin. Jos sinä olet noin aivoton, en enää yhtään ihmettele että kaverisikin on. Kouluttamattomille ei pitäisi antaa tietokoneita ollenkaan jo ihan oman turvallisuutensa vuoksi.

Vierailija
2/18 |
25.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

lapsensa opiskelusta ja sen tuloksista.

Mahdollisesti lapsi tietää itsekin että todistuksensa on fb:ssä ja on ylpeä siitä. Eihän hyvässä todistuksessa ole mitään hävettävää.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/18 |
25.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

jos levittelee kaiken tiedon itsestään nettiin. Oletteko aivan aaseja?!

Vierailija
4/18 |
25.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

jos levittelee kaiken tiedon itsestään nettiin. Oletteko aivan aaseja?!

lapsestaan tietoja nettiin.

hienoa muuten kasvaa aikuiseksi, kun vanhemmat on tykittäneet kuvia ja tietoja vaikka mihin. itse ei pääse asiasta päättämään.

voisi kuin vanhempi miettiä myös omalla kohdallaan- olisko kiva jos joku on laittanut sun tietoja ja kuvia jonnekin, mistä et ikinä niitä pois edes saa..

Vierailija
5/18 |
25.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

en ymmärrä MIKSI todistus pitäisi laittaa, ei tulisi mieleenkään.

Samoin ihmettelen tarkkaan kerrottuja neuvolamittausten tuloksia kaikille kavereille jne. Outoa.

Vierailija
6/18 |
25.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Samoin ihmettelen tarkkaan kerrottuja neuvolamittausten tuloksia kaikille kavereille jne. Outoa.

Syntyneestä lapsesta ei kerrota pituutta, ei painoa eikä missään tapauksessa edes sukupuolta reallife elämässäkään muhumattakaan jostain fb:stä. Lapsi voi koskus tulevaisuudessa kärsiä siitä.

Vierailija
7/18 |
25.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

toisten todistukset? Siis oikeesti, haloo! Jos joku mun fb-kaveri laittais tuommosesta kuvan, niin menis ihan ohi vaan, ei jaksa, huoh.

Vierailija
8/18 |
25.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuinka vainoharhainen ihmisen täytyy olla, että kuvittelee jonkun kuudennen luokan todistuksen kuvan laittamisen nettiin vaarantavan lapsen turvallisuutta. Äiti on kyllä toiminut väärin siinä mielessä, että lapsellakin on oikeus yksityisyytensä ja sen pitäisi olla hänen asiansa pistetäänkö niitä numeroita nettiin vai eikö.

Vierailija
9/18 |
25.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

kun lapsi pääsee keväällä ysiltä ja todistus on täynnä kymppejä... ihan vaan siks, että olen todella ylpeä

joo, mut en taida laittaa

Vierailija
10/18 |
25.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

näemmä mun lapsen kaverit olivat laittaneet omista todistuksistaan kuvia nettiin. Eivät tietenkään kaikki. Ihan ok mulle.

Vierailija
11/18 |
25.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

mielestä on ok, jos lapsi itse laittaa todistusnumeronsa esille, mutta hieman kyseenalaista jos äiti niin tekee. Mutta voihan olla, että äiti on kuitenkin pyytänyt ensin luvan.

Itse näin erään 5.lk pojan päivityksen, johon oli laittanut arvosanansa. Oli siis ihan hyvä todistus (arvosanat 8-10). Tähän sitten joku kommentoi "hikke". Ja sitten tämä poika kirjoitti takaisin jotain tyyliin "homo" ja siitähän se sitten lähti vähän lapasesta se keskustelu. Haukuttiin toisia rumilla sanoilla ADHD-pelleiksi yms... Tämän pojan vanhemmat eivät olleet kommentoineet tuota keskustelua mitenkään, vaikka ovat hänellä kavereina.

Ei pitäisi päästää alaikäisiä Faceen riehumaan...

Vierailija
12/18 |
25.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

lapselta saako laittaa todistusnumerot FB:n niin sitten on ihan ok.

Vierailija
13/18 |
25.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

lapselta saako laittaa todistusnumerot FB:n niin sitten on ihan ok.

No kyllä aikuisen täytyy olla se järkevä suunnan näyttäjä, miten sosiaalisessa mediassa toimitaan. Ei lapsi osaa vielä arvioida asioita kypsästi. Nimenomaan aikuisen on suojeltava lasta koko elämänsä levittämisestä nettiin ja annettava mielummin liian pidättyväinen kuin liian avoin esimerkki nettikäyttäytymisestä.

Vierailija
14/18 |
25.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ettei sieltä saa tietoa oikeastaan koskaan kokonaan pois, ja mitä seurauksia liialla avoimuudella voi olla. Aikuisen ei tule rohkaista lasta sellaiseen käyttäytymiseen ollenkaan.

Vierailija
15/18 |
25.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

kommentointi useimmiten ihan hyväntahtoista läppää, kyse ei ole kiusaamisesta tai riitelystä, vaan nykynuorison tavasta vitsailla keskenään.

Vierailija
16/18 |
25.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja heidän tekemiään piirustuksia ym. (ihan koska ovat niin hyviä ja muutenkin esitettäväksi tarkoitettuja).

Mutta en minä lapsen todistusta voisi laittaa samoin kuin mitään neuvolakortin tietoja, menee tosiaan sinne lapsen omalle reviirille.

Vierailija
17/18 |
25.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

niittyviidanmarjo... Laitti lapsensa todistuksen ja kommentin, että "kyllä äiti saa olla ylpeä lapsensa kympin keskiarvosta". Kyse oli rastitodistuksessa, jossa oli neljä raksia liittyen lukemiseen ja laskemiseen. Niissä oli parhaat kolmesta tasosta. Ja kun tuo ei edes laittanut vitsinä sitä vaan tosissaan... Kauhea myötähäpeä. Marjohan myös laski lapselleen rastitodistuksesta keskiarvoa.:)

Vierailija
18/18 |
02.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kuinka vainoharhainen ihmisen täytyy olla, että kuvittelee jonkun kuudennen luokan todistuksen kuvan laittamisen nettiin vaarantavan lapsen turvallisuutta. Äiti on kyllä toiminut väärin siinä mielessä, että lapsellakin on oikeus yksityisyytensä ja sen pitäisi olla hänen asiansa pistetäänkö niitä numeroita nettiin vai eikö.

Tod.

Kuudennen luokan koulutodistus ei kiinnosta nyt eikä tulevaisuudessa KETÄÄN.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän seitsemän kahdeksan