Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

MAALISMASUT ~ Alkuviikonlöpinät (ma-ti)

Kommentit (21)

Vierailija
1/21 |
05.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi kun aika on mennyt nopsasti! Tänään laskettuun aikaan 100 pv! Ihanaa! Helmerikin taitaa juhlia, kovasti on möyrynnyt masussa koko eilisen päivän ja tän aamun...

Palaan myöhemmin jos kerkiän, ihanaa alkavaa viikkoa kaikille mussukoille!

V+Helmeri rv 25+5

Vierailija
2/21 |
05.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jopa on taas aikaa vierähtänyt, kun en ole koneelle ehtinyt... Sähköpostirinkiinkään en ole aikoihin mitään kommentoinut!! Anteeksi kaikille!! Nyt yritän tosiaan parantaa tapani... Lukemassa kuitenkin käyn päivittäin kaikkien kuulumiset, joten sillai olen hengessä mukana!! :)

Onkos muita joilla tänään on vapaapäivä? Varmasti monella on töistä vapaata tänään, kun huomennakin on vapaata... Minulla on tämä päivä lomaa töistä, mutta se taitaa kääntyä pian sairalomaksi, sillä mulla on lääkäriaika 10.50, jonne meinaan mennä valittamaan kipeää selkääni... Jos vaikka pari päivää saikkua heruisi!! Ihan itkuksi pisti eilen illalla kun otin pyykkejä pois koneesta ja pari sukkaa putosi lattialle enkä niitä saanut sieltä omin avuin ylös, niin kipeä on selkä... Koita sitten 21 lapsen ryhmässä olla töissä!!

Masukistakin minulla oli huoli pari päivää sitten, kun ei kunnolla liikkunut pariin päivään (ehkä kehittelin jonkun sortin ongelman luettuani SYKSY79 tarinan - hali hänelle vielä), mutta nyt on taas eilen ja tämän aamun jumpannut kunnolla tuolla masussa.. Aamullakin klo. 6 kun kävin vessassa aloitti nalle jumppasessionsa kun pääsin sänkyyn ja niihin potkuihin olikin ihana nukahtaa!! :) Onkohan tällainen vaan ihan normaalia? Siis että välillä ei liikkuisi kunnolla? Onko teillä muilla vastaavaa?

Juups, mutta nyt on pakko lähteä viemään mies töihin ja itse nostamaan pankista VERONPALAUTUKSET, jotta pääsee vauvantarvikeostoksille!! :) Ja sinne lääkäriin... Mutta palailen päivällä kertomaan kuulumiset ja kommentoimaan!! Lupaan...

Mellu ja Nalle rv24+0

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/21 |
05.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla myös vapaapäivä tänään. Ihan kiva tällänen pitkä viikonloppu :)

Melike valitteli selkäkivuista, mulla sama vaiva. Välillä on ihan ok ja sitte yhtäkkiä tuntuu kun puukolla pistäis.. Mulla on keskiviikkona neuvolalääkäri jossa aijon kyllä asiasta mainita. Töissä kun ei oo aina niin ergonomisia asentoja kun istuu matalalla tuolilla tai joutuu nostamaan jotain painavaa.

Mutta muuten olo on oikeen mainio. Nestori on taas piritstyny ja herätteli aamulla kunnon kuperkeikoilla. Enää liikkeet ei tunnu niin terävinä potkuina vaan ennemminki just semmosena " möyrintänä" . Taitaa tila käydä jo pikkuhiljaa ahtaammaksi :)

Kohta on isyyspaukkauksen sisältökin hankittuna. Painatan miehelle paidan ja vauvalle bodyn, tein kokoelma cd:n isän ja vauvan musiikkia, ostin vauvanhoito-oppaan ja kuvakirjan sekä pari kylpylelua. Vielä vois keksiä jotain.. oisko kenelläkään ideoita?

Nyt kuitenkin siirrän itseni suihkuun ja sitten tekemään joululahjahankintoja, nyt kun on kerran koko päivä aikaa :)

Mukavaa maanantaita kaikille!

Kati ja Nestori -rv27+5

Vierailija
4/21 |
05.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä on yksi vapaa päivää viettävä.

Mieheni on ollut torstaista lähtien pohjoisessa lomamatkalla poikien kanssa ja tulee tänä iltana kotiin.

Meidänkin Vauveli riehui eilisen päivän mahassa kokoajan ja aloin jo epäilemään onkohan sillä joku hätä sekä aina seistessä se alkoi painamaan masua kuin olisi halunnut tulla ulos. No... jospa sillä on vain isukkia ikävä kun ei ole ääntä kuullut neljää päivään.

Ajattelin lähteä vähän ompelmaan vauvelille kaikkea kivaa, kun nyt yksin olen vielä tämän päivän.

Aikaisemmin tein pienen 60 cm talvihaalarin ja nyt pitäisi tehdä siihen pieni toppahattu ja töppöset.

Taas se kova potkiminen alkoi masussa.......

Hyvää itsenäisyyspäivää kaikille.

Vierailija
5/21 |
05.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viime yönä näin ensimmäisen kunnon vauva unen. Se oli niin todellinen. Vauva nukkui sohvalla ja itse touhuilin keittiössä jotain. Sitten tyllerö heräsi ja aloin imettämään,ihmettelin millä saan vauvan kylläiseksi kun ei maito ole vielä noussut. Esikoinenkin hääri ympärillä uteliaana katselemassa. Vauva oli ihan sen näköinen kun voisin kuvitellakin. Ehkä hieman samannäköinen kuin minä vauvana, hieman vain vaaleampi. Ihana uni.

Täällä maa taas vähän valkea eli lunta on noin sentti. On sekin parempi kuin harmaat kynnetyt pellot. Saisi tulla kunnon lumipallo kelit että pääsisi esikoisen kanssa tekemään lumiukkoja.

Eilen aamulla maattiin vielä sängyssä ja esikoinen tuli ylös meidän kanssa. Meillä on äitiyspakkaus ylhäällä ja tyttö katsoi sitä ja sanoi, " toi on vauvan laatikko, siellä vauvalla on sitten hyvä olla." Kyllä pikkasen hymyilytti ja yritin selittää että laatikossa on vauvan vaatteita eikä siellä säilytetä meidän vauvaa. Joulukalenteristakaan ei jaksa enää innostua, itse hehkutan että tule kattomaan mitä kalenterista tulee ja neiti vaan toteaa että " siellä on vaan suklaata."

Omasta ( . ) ei taaskaan mitään uutta. Vauva liikkuu ja potkii. Vähän rauhallisemmin tosin kuin aikaisemmin. Kaupoissa juostessa yleensä nyrkkeilee virtsarakon kanssa. Tilasin typykälle jo ison kasan vaatteita. Nyt voi shoppailla ihan kunnolla kun on sukupuoli tiedossa.

Tossa joku aika sitten oli puhetta itkuhälyttimistä. HongKongissa oli itkuhälyt 26e. Siis näin oli ainakin Keravalla.

Alkoholista oli kanssa puhe. Itse juonut puolikkaan lasin kuohuviiniä 50-vuotis synttäreillä ja kaksi kertaa maistanut huikan miehen siideristä. En ole minäkään nolla linjan kannattaja mutta ei vain ole tuo alkoholi maistunut. Eikä mitään hinkua lähteä baariin sitten joskus vauvan syntymän jälkeen.

Huomenna itsenäisyyspäivä ja linnan juhlat. Saan kerrankin katsoa ne rauhassa kun mies on töissä. Oli lauantainakin ja tänään ja huomenna tekee melkein ympäri pyöreät päivät. No tuleepa hyvät rahat sitten. Harmittaa vaan kun näkee niin vähän sitä. Ensi viikonloppuna on kahdet synttärit 2-v ja 3-v, toiset lauantaina ja toiset sunnuntaina. Sitten on sitä seuraavana vielä kummitytön 1-v synttärit. Lauantaina on omatkin ikääntymisjuhlat mutta taitaa jäädä juhlimatta.

Nyt oon taas vallannut ihan tarpeeksi palstatilaa... Joten palaillaan!

Kati, Jessica ja Lilli-Putti (27+1)

Vierailija
6/21 |
05.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole käynyt varmaan yli viikkoon lukemassa maaliskuisten kuulumisia, kun ensin oli poika kipeänä ja nyt olen tietysti itse. Ärhäkkää flunssaa liikkeellä...

Syksyn uutiset olivat musertavia, jaksamista ja virtuaalihalit sinne. Tuli taas muistutus itsellekin, ettei lapsen syliin saaminen ole vielä tässäkään vaiheessa itsestään selvää.

Melikelle: meillä on myös masuasukilla joskus hiljaisempia päiviä, niin että täytyy oikein miettiä montako liikettä on päivän aikana tuntenut. Seuraava päivä yleensä onkin jo paljon vilkkaampi.

Flunssaista oloa lukuunottamatta vointi on hyvä ja Edvard on erittäin liikkuvainen kaveri. Sf-mitta oli tosin edellisestä neuvolakäynnistä noussut huikeat 9 cm, eli on nyt 27 cm. Ei neuvolantäti yhtään ihmetellyt, että olen ajoittain kärsinyt kovasta närästyksestä. =) Paino on kuitenkin noussut maltillisesti, eli yhteensä 4 kiloa. Ensi viikolla onkin sitten lääkäri.

Huomenna ajattelin askarrella joulukortit ja tottakai katsella Linnan juhlat. Hyvää Itsenäisyyspäivää kaikillle!

AliisaS + Edvard rv 26+0

Vierailija
7/21 |
05.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

[color=green]hirrrvee kiirus päivä ja illalla sitten kekkereihin. ajattelin vaan käydä sanomassa teille moit:)

vauva potkii kovasti. nyt on alkanut alaselkä väsymään ja välillä pientä vihlontaa tuntuu, täytyy ottaa rauhallisesti.

mukavaa vapaapäivää tai -päiviä teille!

:) Caddie ja Pirpana, rv 25+6[/color]

8/21 |
05.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jollain oli tuossa hyvä idea isyyspakkauksen tekemisestä...

Heitänkin nyt aihetta sivuten pientä galluppia.

Kuinka täysillä kumppaninne on mukana odotuksessa???

Siis höpötteleekö hän masulle ja silittää sitä ja suunnittelee tulevaisuutta, mitä kaikkea voi sitten vauvan kanssa tehdä?

Meillä on mies intoa täynnä kuin ilmapallo. Eilen heitin idean hoitopöydän rakentamiseksi kylppärin (turhan) ammeen päälle, olisi vesipistekin lähellä. Heti hän lähti hakemaan rullamittaa ja alkoi suunnitella nikkarointia.

(.) Kapellimestari ei ole jaellut sellaisia teräviä iskuja enää, alkaakohan tila todellakin käydä vähiin (kuten joku kirjoitti). Sellaista möyrintää ja kuperkeikkoja on sitten senkin edestä.

Olen havainnut tässä muutamana viikkona, että selkä on ihan muussina herätessäni. Ei oikein uskalla liikahtaakaan ennen huolellista suunnittelua. Silti se on mennyt ohi muutamassa minuutissa ylösnousemuksen jälkeen. Tänäaamuna se vissiin unohti mennä ohi...

En tiedä, mitenpäin pitäisi olla kun juilii niin ikävästi. Tuikkaa kuin sapelilla nikamien väliin. Hjäpl!?!

t: Hönniäinen ja kapellimestari rv 27+3

Vierailija
9/21 |
05.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan ensin TERVETULOA KAIKILLE UUSILLE! Vieläkin me lisäännymme. :) Kiva juttu!

Meillä oli yllättävän kiirus viikonloppu. Lauantaina kävimme päivällä vauvalle tarvikkeita oikein sillä silmällä katselemassa ja kaukalon valinta on todennäköisesti selvä, mutta vaunujen kanssa on pari vaihtoehtoa. Sovimme, että joulun jälkeen ostamme sitten kaikki varmaankin kerralla. Hurja rahanmeno tulee, mutta ei voi vauva ilman menopelejä ym. olla. :) Lauantai-iltana olimme kaupungilla syömässä ja kävimme katsomassa uusimman Harry Potterin, joka oli muuten oikein hyvä. Voin suositella myös niille, jotka eivät ole aikaisempia katsoneet tai uskovat, ettei tuollainen uppoa. :) Lauantaiyönä miehen pikkuveli soitti humalassa ja pyysi veljeään hakemaan hänet keskustasta kotiin. Mies lähti kiroillen hakemaan ja perillä löysi veljensä keskeltä tietä makaamasta. Autot vaan väistivät kohteliaasti. Mies kiukkuisena raahasi veljensä autoon, joka tuumasi, että tekipähän mieli mennä keskelle tietä makoilemaan. Mies toi veljensä meille yöksi, koska halusi heti aamusta pitää pienen oppitunnin aiheesta " viinan juonnin lopettaminen ennen sammumista" . Sunnuntaina iltapäivällä miehen vanhemmat kävivät visiitillä ja siinähän se viikonloppu sitten menikin.

Minullakin on tänään vapaapäivä ja samoin huomenna. Mies on sekä tänään että huomenna töissä. Tänään hänen pitää viimeistellä huomista ja huomenna täytyy sitten olla itsenäisyyspäivän juhlassa paikalla.

MIEHEN OSALLISTUMINEN RASKAUTEEN. Tästä joku kyseli. Meillä mies on kyllä ihan satasella mukana. Juttelee vauvalle ja suunnittelee tulevaisuutta kovastikin. Mies pitää lapsista todella paljon ja lapsetkin tuntuvat pitävänä hänestä.

(.) ei kummempia. Nyt ei ole kipeitä suppareita tullut kuin pari. Harjoitussuppareita kyllä senkin edestä. Viime yö meni taas vessassa rampatessa. Lääkäri sanoi perjantaina vauvan olevan pää alaspäin ja epäili, että voi olla, ettei vauveli enää käännykään. Voi siis olla, että vauvan pää painaa jo mukavasti rakkoon ja siksi pitää jatkuvasti käydä vessassa.

Pitäisi vielä kaupassa käydä, kun huomenna ovat kiinni, mutta taidan odotella miestä kotiin, ettei mun tartte kanniskella miljoona kiloa painavia kasseja. :)

Oikein mukavaa alkavaa viikkoa kaikille!

Lily & Nappo 27+5

Vierailija
10/21 |
05.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

[color=purple]piipahdan ja sitten otan pienet päiväunet ennenkuin suuntaamme siskoni luokse viettämään perinteisiä serkkupikkujouluja. Täällä vesikielellä nuuskin tuota kinkkua, joka juuri otettiin uunista pois *nam*. Meijän neiti meni aamulla jo hoitoon mummolle ja papalle. Mä olin töissä tänään neljän tunnin ajan. Aika lepposta oleskelua oli koko koulupäivä, aamunvauksessa mosse päätti oikein tosissaan ruveta riehumaan masussa, kun kuunneltiin Finlandiaa. Ei tainnut olla hänen korvilleen sopivaa =). Tuntui ihan siltä, että kohta se tulee tosta masun läpi pihalle.

Meillä MIES MUKANA odotuksessa ihan kivasti, vaikka esikoisen aikaan kyllä oli paljon innokkaampi juttelemaan masuasukille. Nyt kyllä neiti hoitaa tän masuun juttelun oikein innokkaasti. Mies on ollu kaikissa muissa paitsi yhdessä neuvolassa mukana ja aikoo tulla jatkossakin. Nyt jo jaksaa hetken aikaa tunnustellakin masua, kun on ehtinyt ekat liikeet itsekin tuntemaan.

Mutta nyt lepäämään...

-Monkey ja mosse rv. 24+5-

Vierailija
11/21 |
05.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

kurkkaamaan viikonloppu pinon päätteeksi jättämääni kysymystä? Käykääs kurkkimassa jos vielä viitsitte ; )

Taas olis duunipäivä takana ja huomena myös iltavuoroon..Keskiviikko sitten on vapaa päivä.

Sain tänään kutsun äippäpolille. tsekataan sitä vauvan kokoa ym ym en edes tiedä mitä kaikkea kun aikaa käyntiin oli pyydetty varaamaan 6 tuntia!! Se olis 15 pnä. lapussa vaan luki että gynegolokinen tutkimus, verenpaine yms seuranta ja sitten ruokavalion ohjaus, mutta että niissäkö menee 6 tuntia aikaa?! Ei se mitään saanpahan ainakin siatsi päivän silloin...Mulla olis ollutkin nyt tän viikon torstaina neuvolalääkäri mutta soittelen keskiviikkona sinne että kannattaako mun tulla kun sitten seuraavalla viikolla tutkitaan siellä äippäpolilla.

(.) ei uutta. Tosiaan kun joku niistä vauvan liikkeistä oli huolissaan niin mullakin vaihtelee kovasti..Välillä saattaa mennä 2-3 päivää että vauva liikkuu tosi vähän kunnes sitten mylläys alkaa taas kunnolla.

Flunssa vaan jatkuu..4 viikkoa sitten alkoi ja nyt tuli viikonloppuna ihan kuin uudestaan..juuri kun alkoi paranemaan. Nytkin nenä aivan tukossa, mutta ei muuten mikään kovin kurja olo..Katotaan nyt mitä tuleman pitää..Liekö tulossa joku jälkitauti. Jokatapauksessa jos ei pian näytä paranemisen merkkejä niin pakko mennä lääkäriin.

Mutta nyt lähen iltapalalle. Huomenna musta ei kuulukaan mutta ehkä sitten taas keskiviikkona..Moido!

Vierailija
12/21 |
05.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

myös täältä. Kamala väsy painaa kun aamuvuorossa olin töissä, eikä yöllä saanut kunnolla nukutta kun poitsulla oli joku hätä ja itkeskeli jottain tunnin verran, sänkyä ei edes halunnu nähdä. :(

No suru meni kuiten looppujen lopuksi ohitte ja vetelivät sitten isukin kanssa hirsiä tonne puol ysiin (mitä ei ikinä tapahdu sillon ku mie oon kotona) ku mamma hipsi viiden aikaan junalle ja töihin.

Päiväunia en tietenkään ole päässyt nukkumaan, ku mieheltä tänään revitty viisaudenhammas, joten ei siittä paljon lapsenkaitsijaksi ois ollu.

Kohta kuiten pehkuihin, jahka vielä hauvelin iltapissalla käytän. :)

Huomenna vapaa, mennään anopin ja appiukon luo syömään ja kattomaan linnanjuhlia. Ihana ku pääsee valmiille sapuskoille =D Ja muksullekkin on leikittäjiä, ku mummo ja vaari touhuaa poitsun kanssa, saa ite vähän hengähtää.

MIES on ihan kivasti MUKANA ODOTUKSESSA, ei niin innokkaasti ku esikoisen, mutta höpöttelee masuasukille ja silittelee yms.

Tosin mua sapetti ku ei ollu kummassakaan ultrassa mukana, ei saanu vapaata töistä mukamasten..

Lupas kyllä taas lähteä henkiseksi tueksi jos ja kun sokerirasitukseen joudun. Torstaina ois neuvola ja sillon varmaan sitte varataan labra aika.

Mutta väsyttää niiiiin paljon että pääkopassa lyö tyhjää, joten paree lopettaa tähän. Vaan johan tuota oli tässäkin.. :)

-Mie ja toukka 24+4

Vierailija
13/21 |
05.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan ekaks laitan tuon Lyytikin kysymyksen, on sen verran kauas jo tippunut tuo meitin v-loppupino.

ELIKKÄS KUN LUIN TUOLTA AIEMMIN ETTÄ ILMEISESTI MONI JO SAIRASLOMALLA ÄOPPÄLOMAAN ASTI NIIN IHAN UTELIASISUUTTANI (HYI MUA) KYSYISIN MINKÄ VAIVAN TAKIA OOTTE SAIKULLA JA TYÖNNE LAATU?

Meinaan vaan kun mulla jos jonkinlaista vaivaa eniten toi häpyluun kipu, repäisyt kyljissä, iskias jne ja tuntuu että saitsia saa ruinata. Teen töitä kotihoidossa eli hoidan vanhuksia heidän kotonaan ja ergonomia ei siellä parasta ole..Esim kylvetykset yms nostelut, siistimiset ahtaissakin tiloissa..Kumartelu ja kyykkiminen jo lähestulkoon hankalaa ja sattuukin..

Itse en kyllä voi tuohon vastata kun lusin työttömänä kotona (määräaikaisuus loppui juuri raskauden alkuvaiheilla) ja olen terve ja kivuton (tasan ei käy onnen lahjat).

Tänään kävin ekoissa ja ainoissa tän vuoden pikkujouluissa. Koiraporukan pikkujoulut, kivaa oli, vaikkei kauhean myöhään kestänytkään.

Olenkohan ainut, joka meinaa jättää vaunujen/kaukaloiden hankkimisen vasta ensivuoden puolelle, jopa helmikuulle. Olin jo innoissani neulomassa ja ompelemassa vaippoja (tuleva kestoilija siis), kun tajusin, ettei miulla ole mitään havaintoa niiden istuvuudesta. Niimpä olen vähän hillinnyt sitäkin intoilua. Vaippahousut kyllä neulon muutamassa päivässä, joten niitä ehdin sitten tehdä vielä vauvan synnyttyäkin, kun harsoilla kuitenkin aloittelen. Muita vaatteita olis kyllä ihana tehdä. Pitäis vaan laskea miten paljon on jo koossa, kun käytiin taannoin kirppiksellä. " Turhia" kun en halua ostaa, tosin noi kirppikseltä ostetut on sen verran nuhjuisia, että olis ihana jos olis ihan uusiakin. Värimaailma vaan menee aika villiks, kun sukupuolesta ei oo tietoa. Itseasiassa luulen, että vaaleanpunainen on ainut väri joka meillä tulee olemaan boikotissa.

Huomenna tulee rv25 ARGH! Miten tää yhtäkkiä menee näin älyttömän nopeasti?!?!

-jossara + matkustaja-

Ainiin, miten usein käytte neuvolassa? Kun tuntuu, että kaikki muut ramppaa siellä yhtenään. Mie kävin viimeeks 21.11 ja seuraavan kerran meen lääkärin ronkittavaks/ultrattavaks 02.01.06. Eli reilun kuukauden väli tulee taas. Edellinen neuvola väli oli n. 5 vkoa.

Vierailija
14/21 |
05.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli sairaslomasta en voi vastata kun olen hoitovapaalla kotona muutenkin. Tosin jos töissä olisin niin saikulla olisin varmasti tämän selän takia. Tuntuu vaivaavan nyt monia meitä. Itse olen huomannut kivun pahenevan pojan nostelusta ja sitten kyykkimisestä ja kurkottelusta. Aika rauhallisesti saa ottaa että pärjää kivun kanssa

Mies ei ole mukana odotuksessa mitenkään. No kävi kyllä ultrassa mukana mutta siinäpä se. Neuvolaan en tosin edes ottaisi häntä mukaan mutta voisi sentään joskus kokeilla vatsaa tms. Mutta samanlainen oli edellisessäkin raskaudessa ja silti sitten vauvasta tosi innoissaan.

Omaan oloon ei siis uutta. Selkä vaivaa edelleen mutta nyt hiukan vähemmän kun viikonloppuna en tehnyt juuri mitään. Lisäksi mulla on ilmaantunut liitoskivun tyyppisiä kipuja jotka viimeksi tulivat vasta viimeisen kuukauden aikana. Tänään kävin jättämässä ne maksa ja jotkut muut verikokeet kutinan vuoksi.

Hyvää itsenäisyyspäivää kaikille jo valmiiksi

Minttulia 26+3

15/21 |
06.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sainpa nyt ultran jälkeen aikaiseksi kirjoitella vähän kuulumisia meiltäkin... Oltiin tänään siis 4D-ultrassa ja kaikki ihan ok vauvalla, sukupuolikin saatiin samalla tietää :) Oikeassa se äidinvaisto oli tälläkin kertaa...

Mitä nyt pikkuisen alkoi paniikin poikanen iskemään, kun kuuli vauvan kokoarvion. Tällä hetkellä koko arvio 965g (+ 1,5 SD käyrällä, vastaten reilua viikkoa vanhempaa sikiötä) ja tämänhetkisellä kasvuvauhdilla lääkäri veikkasi joka tapauksessa isompaa vauvaa kuin esikoinen (painoi tasan 4 kg syntyessään rv 42+1). Luultavasti 4,3kg luokkaa lasketun ajan tienoilla, voi olla isompikin...

Kääk, jos tämäkin menee yliaikaiseksi, niin sieltä on sitten tosi iso vauva tulossa. Lääkäri suositteli sitten sokerirasitukseen menoakin varmuuden vuoksi, johon sain ajan onneksi jo reilun viikon päähän. Aiemmin ei ole ollut sokereiden kanssa mitään ongelmia, ei edellisessä raskaudessakaan koskaan sokeria pissassa tms. Tosin mun äidillä on muutama vuosi sitten todettu diabetes, että sukurasitetta kyllä löytyy...

Lääkäri suositteli kontrollia vauvan kasvun seuraamiseksi rv 32 (painoarvio + kohdun suun tilanne) sekä synnytystapa-arviota rv 36. Soittelinkin asiasta tänään jo neuvolaan, mutta kunhan nyt saa ensin tuon sokerirasituksen pois päiväjärjestyksestä, niin pitää sitten ottaa itse yhteyttä suoraan äippäpolille.

Muuten siis vauvalla kaikki hyvin, liikkui tosi vilkkaasti, ettei ultraamisestakaan meinannut tulla välillä mitään, kun meni siellä kuin väkkärä ;) Tällä hetkellä ainakin oli jo ihan tukevasti pää alaspäin rt:ssa, niin ettei kovin hyviä kasvokuvia saatu vauvasta. Kohdunsuun tilanne katsottiin samalla ultralla ja se oli hyvä (kohdun suu kiinni, 4cm kohdun kaulaa jäljellä), että sillä saralla ei tällä kertaa ongelmia näyttäisi olevan

Vähän vaan ollut koko päivän apea mieli ja olo. Tunnustan nyt meneväni asioiden edelle, pitäisi malttaa vaan odottaa ne sokerirasituksen tulokset ja katsella sitten eteenpäin. Mielessä on vaan kaikki kauhukuvat siitä, mitä mahdollinen raskausdiabetes voi saada vauvalle aikaan ja isommat riskit synnytyksessä jne... Plaah ja puuh, kun sitä jotenkin odotti, että tämä toinen raskaus olisi mennyt jo ihan rutiinilla loppuun asti, mutta pitää sitä näköjään olla joka raskaudessa jotakin huolta...

Viikko sitten kävin viimeksi neuvolassa ja siellä kaikki ihan ok. Hemoglobiini oli nyt hiukan tippunut (111), joten olen tässä aloitellut nyt lisäraudan syöntiä. Sf-mitta huitelee siellä käyrän ylärajoilla, mutta syy siihen selvisikin sitten tämänpäiväisessä ultrassa... Tosin kyllä se esikoisenkin odotusaikanakin oli ajoittain siellä yläkäyrällä, taisi välillä olla yläkäyrän yläpuolellakin.

No mutta tällaisen miettein tällä erää, palailen taas, kunhan on jotain uutta kerrottavaa.

Lumienkeli rv 25+1

Vierailija
16/21 |
06.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvää huomenta koko porukalle ja oikein mukavaa itsenäisyyspäivää!

Viime yö meni taas ihan järkyttävän huonosti. Vessassa piti käydä oikeasti vajaan tunnin välein ja vauvelikin potki puoli yötä, vaikka yleensä onkin hiljainen öisin. Muutama kipeä supparikin tuli ja liitoksia repi hirvittävästi. Mies lähti tuossa puoli tuntia sitten töihin ja minä päätin nousta samalla ylös. Suihkussa käväisin ja nyt tässä samalla aamupalaa mussutan. Pienelle happihyppelylle ajattelin mennä ja sen jälkeen lähden käymään vanhempieni luona, kun sisko soitti, että on menossa ja kysyi, tulenko minä. Miehellä menee todennäköisesti aika myöhään, joten samapa tuo, missä minä päiväni vietän.

LYYTIKILLE en osaa valitettavasti vastata, kun itse en ole saikulla, vaikka välillä tekisikin mieli hakea lomaa. Minusta tuntuu kyllä hassulta, ettei fyysisesti raskasta työtä tekevät meinaa saada saikkua. Onko se sitten niin, että kun hoitajapula on muutenkin melkoinen, niin niitä " harvoja" , jotka töissä ovat, ei haluta päästää kirveelläkään pois? Toivottavasti kuitenkin saat saikkua, jos koet sitä kovasti tarvitsevasi!

JOSSARAkohan se oli, joka kyseli neuvolassa käymisestä? Minulla on neuvolat olleet n. 4-5 viikon välein tähän asti. Vissiin tuossa rv 30 jälkeen pitäisi muuttua niin, että käytäisiin parin viikon välein.. Vai muistanko nyt ihan väärin?

Muuten ei (.) kuulu kummempia. Kovat aamujumpat on käynnissä. Ihan koko masu hytkyy. :) Potkuista päätellen vauveli tosiaankin on raivotarjonnassa, kuten lääkäri perjantaina sanoikin. Mahtaako kohdussa olla vielä niin paljon tilaa, että pääsisi kääntymään enää toisin päin?

Mutta nyt mä mussutan tän aamupalani loppuun ja sitten lähden vähän ulkoilemaan. :) Oikein mainiota päivää masuille!

Lily & Nappo 27+6

Vierailija
17/21 |
06.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

[color=purple]Oikein kivasti menivät eiliset serkkupikkujoulut. Ruoka oli ihanaa, söin ihan liikaa ahneuksissani kun tuo jouluruoka on niin hyvää. Tuli ihan huono olo ruokailun jälkeen. Onneksi meni ohi eikä vaivannut ylensyönti yöllä ollenkaan. Kotiin tulin vasta puoli kahden maissa, miehen jäädessä sinne siskoni luokse jatkamaan juhlintaa. Kohta olen lähdössä katsomaan, missä kunnossa kukakin on siellä... Ja tarkoitus olisi syödä tänäänkin eiliseltä jääneitä ruokia *odottaa vesikielellä* Kotonakin pitäis imuroida (BLÄÄH!)... jospa illalla... oon miehen jo kahtena päivänä pyytänyt imuroimaan, mutta se on kuulemma aina muka unohtanut sen... niin varmaan, kunhan ei oo jaksanut...

NEUVOLASSA olen käynyt aika tarkalleen 4 viikon välein, seuraavaksi onkin neuvolalääkäri 29.12. ja sitten siitä 3 viikon päähän sain ajan taas terkkarille. Sittenhän ne ajat rupeavatkin tihenemään.

Mulla edelleen tää YSKÄ vaivaa etenkin aamuisin. Tää on kestänyt jo yhdeksän viikkoa. Söin sillon jossain vaiheessa sen lääkekuurinkin, muttei siitä mitään apua ollut, ehkä tää on vaan sitkeä virus. Aattelin kyllä, että voisin ensi viikolla käydä lääkärille näyttäytymässä, josko jotain helpotusta saisi, kun tuntuu tää nenäkin menevän taas tukkoon. Oiskohan flunssa tulossa takaisin. Sairaslomaa en kyllä enää tartte, enkä kyllä pystyisi pitämäänkään, kun on tuo arvostelurumba hurjimmilaan koulussa. Työpäiviä jäljellä enää 11!!!!

Mutta nyt pukeutumaan ja krapulaisia herättelemään...

-Monkey ja mosse rv. 24+6-

Vierailija
18/21 |
06.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

En sitten enää eilen ehtinytkään tulla koneelle... Lääkärin jälkeen läksin toimittamaan yhtä sun toista asiaa kaupungille (mm. vauvavakuutukset) ja jumituin sitten niihin vakuutusyhtiöihin 4 tunniksi... No, nyt on sitten vakuutushakemus jätetty Pohjantähteen!! Sitten mun ja mun ex-työkaverin piti klo. 4 treffata, että lähdetään mun toisen ex-työkaverin luo Nurmijärvelle kylään (olin kotona 15.30 tuolta kaupunki reissulta ja meinasi tulla ihan hoppu), kotiin tultiin vasta 22.40 maissa... Oli kiva tavata pitkästä aikaa!! Ollaan oltu viimeeksi töissä yhtäaikaa 3½ vuotta sitten ja vieläkin jaksetaan pitää tiiviisti yhteyttä!! :)

Kävin tosiaan eilen siellä lääkärissä ja diagnoosi oli lanneselänkipu ja sain sitten loppuviikon saikkua!! Lääkäri kuitenkin muistutti, ettei saa jäädä kotiin lepäämään vaan on käytävä päivittäin lenkillä, muuten kipu pahenee!!

Mistäs muusta olikaan ollut puhetta? Ainakin Miehen mukana olosta raskaudessa... Meillä mies on ihan intoa täynnä kun ilmapallo, mutta ei kuitenkaan hössötä!! On ollut mukana yhdellä neuvolakäynnillä ja kaikissa ultrissa ja aikoo tulla perhevalmennukseen ja synnytyspaikkaan tutustumaan mukaan!! Juttelee masulle ja jaksaa kierrellä mun kanssa katselemassa vauvan tarvikkeita!! Kyselee innokkaasti vauvankehityksestä yms. ja kertoilee " meidän" kuulumisia sukulaisilleen!!

Siiten oli ALKOHOLIN KÄYTÖSTÄ puhetta... Mä en ole juonut VIELÄ pisaraakaan alkoholia tän raskauden aikana!! Mutta jouluna ajattelin kyllä maistaa lasin punaviiniä (sen ystävä kun olen), en usko siitä haittaakaan olevan ja jotkuthan käytävät lasipunaviiniä päivässä menetelmää raskaaksi tulon aikana, joten luulisi sen silloin olevan haitallisempaa kun nyt!!

Tänään olen ihan kotosalla potemassa kipeää selkää... Mies joutui töihin 5 tunniksi ja tulee siinä neljän maissa!! Ajattelin sen jälkeen raahata hänet lenkille ja sitten hautaudutaan sohvalle katsomaan linnanjuhlia!! Jos selkäkipu antaa myöten, niin sitten ehkä ajattelin pestä keittiön kaapit joulusiivon merkeissä!! ;) Loppuviikosta kun kerran kotona olen ajattelin tehdä laatikot valmiiksi pakkaseen...

Nyt kuitenkin petaamaan sänky ja suihkuun (heräsin joo vasta 11.37)... Rauhallista Itsenäisyyspäivää kaikille Mussuille!! ;)

Mellu ja Nalle rv 24+1

Vierailija
19/21 |
06.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mukava lueskella, että kaikilla asiat aika normaalilla mallilla, eikä mitään ihmeempiä kenelläkään.

Itsellänikin kaikki niin kuin ennenkin ja supistuksetkin ovat normali- soituneet, eikä kipeitä sellaisia ole enää tullut viikkoon! Lepo kyllä auttoi!! Mulla on nimittäin ihan toisinpäin kuin monella, että en millään haluaisi jäädä vielä saikulle, vaan haluaisin jatkaa työssä niin pitkään kuin mahdollista!!!

Noissa saikkujen saamisissa tai määräämisissä on tosi paljon eroja eri lääkäreillä, mutta tosiasia kai lienee, että kun masu tarpeeksi kasvaa ja mieli alkaa olla jo synnytyksessä yms. ei enää työmotivaatiota kovasti ole ja mielellään jää/haluaa saikulle, se on jokseenkin luonnollista, mutta tietysti kallista yhteiskunnalle....riippuu mistä suunnasta asiaa tarkastelee..

Minä kyselinkin jo aiemminkin niistä itkuhälyttimistä, että josko olisi kellään kokemuksia...että mikä olisi hinta-laatusuhteeltaan kannattavin hankinta?? Ajattelin kirjoittaa joulupukille, josko toisi meille sellaisen ;)

Mutta- oikein mukavaa itsenäisyys iltaa ja nauttikaa pukuloistosta näin tv:n välityksellä, jollei joku onnellinen ole saanut kutsua ihan paikan päälle....!

Urkki 25+0 (muistaakseni?) :)

Vierailija
20/21 |
06.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mistäs alottais...

Eilen innostuin kaveri kanssa bilettämään ku niillä oli keikka. Ihan vesilinjalla tietysti. Ihmeen hyvin tää ruho vielä liikkuu. Varsinki ku huomasin taas ettei kellään pahemmin oo paino vielä noussu, itselle ku on tullu lähemmäs 10 kiloo. Tosin taidan nyt elopainosta huolimatta olla aika ihanne painossa 168/60. Oli tosi kivaa, ei oo pahemmin tullu kavereiden kanssa käytyy missään ja nyt tuntu että tais tämäki olla viimeinen kerta, väsymys on armoton mut tällä kertaa kroppa ei rasittunu ja säryiltä selvittiin.

Omassa ( . ) ei ihmeempiä, meno on ihan älytön, ollu koko ajan, taitaa tulla äitiinsä ku ei paikallaan malttais olla. Välillä jopa hieman ällön näköistä ku pikku alien oikein innostuu yrittää tunkeutua läpi vatsan.

NEUVOLASTA Itellä ollu tähän asti 4-5 viikon välein, nyt on lääkäri ja joulun jälkeen on seuraava neuvola ja sit 2 viikon välein.

ISÄ ei oo mukana millään tavalla, viimeks oon nähny heinäkuussa. Puheluihin se vastaa, jos vastaa, mutta muuten siitä ei kuulu. Ehkä parempi niin. Itseppähän päätin lapsen yksin pitää, en tiedä edes haluanko isyyttä tunnustettavan, mutta kai se tunnustetaan kun ei lapsen isä ole ilmoittanut toisinkaan vaikka vaihtoehdon annoin.

Kävin äsken viemässä roskat ja löysin roskiksesta tosi siistin ihan ehjän ja tosi nätin sitterin, taitaa olla yhden lapsen jäljiltä. Pesuun ja käyttöön.

Sera ja pikku alien 24+3