Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

***TRUPLIEN MAANANTAI-kuulumiset***

Kommentit (32)

Vierailija
1/32 |
05.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ensin EMMASANNAlle valtavasti onnea pikkuisesta! Jospa vaikeudet olisivat nyt takanapäin, ja pääsisitte harjoittelemaan perhe-elämää pikkuisen kanssa!

Meidän sukulointireissu jatkuu vielä pari päivää. Eilen käytiin kahdessa paikkaa ja tenava meni ihan sekaisin. Koko yön vain huusi ja kyhnäsi minussa kiinni. Varmaan taas eroahdistus hyppää silmille tämän reissun jälkeen ja jää launtaiset pikkujoulut multa väliin :(

En ole ehtinyt pinoja oikein lukea. Selannut olen vain. Palaan sitten keskiviikkona paremmalla aikaa kun kotiin päästään. Mutta ilmoitinpa nyt ainakin, että mukana menossa ollaan edelleen, vaikka hiljaiseloa onkin ollut ;)

Ninnu kp 40/47

Vierailija
2/32 |
05.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihanaa kuulla vihdoinkin sinusta! Toivottavasti saatte vaavinne pian kotiin ja pääsette viettämään sitä vauvantuoksuista arkea kotona!

Kaikkea hyvää koko perheelle!!!

Anteeksi nyt kommentoimattomuus,mutta mulle on tulossa tänne hoitoon täksi päivää kolme lasta,kun eivät hoitopaikkaa saaneet kun koulu ja eskari kiinni tän päivän. No,isojahan nuo kaksi ovat 6v ja 8v

mutta on siinä 2v myös ja kun on nää omatkin,niin empä taida koneelle tänään ehtiä...;=) Mutta palaillaan sitten huomenissa linjoille!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/32 |
05.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

[size=6] [color=plum] ♥ [/size] [/color] [size=5] [color=orchid] ONNEA Emmasanna! [/size] [/color] [size=6] [color=plum] ♥ [/size] [/color]

Hienoa että alatte rankasta alusta huolimatta olemaan toipumaan päin! ihan kylmäät väreet menivät kun aloin juttuasi lukea jasiinä vaiheessa kun sanoit että onneksi olette molemmat selvineet niin mulle tuli ihan itku. Kauhean rankan alun sitten saitte, mutta ihanaa kun jaksoit käydä informoimassa! Olimmekin jo huolissamme kaikki :I

Olisi tosiaan kiva kuulla mitä tapahtui, vaikka sähköpostitse jossain vaiheessa jos siis haluat kertoa.

Koitahan nyt toipua ja kerätä vauvelin kanssa voimia! (((Halaus)))

T:Neiti21 kera Nean ja Minjan

Vierailija
4/32 |
05.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Menin eilen niin sekasin niistä odotetuista kuulumisista, että luulin lukeneeni Emmasannan vauvankin jo päässeen kotiin. Mutta tänäänhän se suuri päivä onkin! Toivotaan että kaikki on nyt niin hyvin, että kotiutuminen onnistuu! Tiedän itse niin hyvin sen tunteen kun luvataan että no tänään pääsette ja sitten taas perutaan, ei sittenkään...

Sähkäriin tulikin viikonloppuna paljon kuvia - kivaa! Itse tosin näytän niin karmelta siinä masu-kuvassa, että en kauaan sitä sitten siellä esittele.

Tontunsukka meni tänään lapsilta sivusuun, kun äiti " soitti tontulle" ettei tänä aamuna tarvita yllätyksiä. Tuli vähän erimielisyyksiä kun tyttö alkoi puoli kuudelta aamulla kiukuttelemaan ja herätti pikkuveljenkin mekastuksellaan.

No nyt ollaan jo paremmassa vauhdissa ja täällä näyttää alkavan palkintojen jakokin ---> poika toi mulle juuri isänsä vanhan kultamitalin kaulaan...

Vierailija
5/32 |
05.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laitoin kokeeks kuvan postiin,jos joku ystävällinen hiukan kävis pienentämäs sitä,kun ei meikän taidoilla onnistu ;) Tukkii muuten koko postin ja toisekseen,ei olis niin karsee kattella,ku olis hiukka pienempi pärstä :DDDDD Mutta nyt taitaa " hoidokit" tulla ....

Vierailija
6/32 |
05.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

[color=purple] [size=3] Paljon ONNEA Emmasanna pienestä Prinssistä!!! ♥ [/size] Paljon voimia vaikeaan alkuun ja toivotaan että alkuhankaluuksien jälkeen tie menee kohti pelkkää aurinkoa ja hyvyyttä :)

[color=fucshia] Kahlasin pinon sillai puolihuolimattomasti läpi joten tuskin muistan kaikkea vkonlopun jorinoistanne ;)

Neiti, onnea nimen annosta prinsessalle :) Sä olit kyllä eduksesi teidän perhepotretissa, joten nyt lakkaat vouhaamasta kilojesi kanssa ;)

Ja mieskin ihan namu ;DD

Matteusk, hauska tutustua :) JA mukava saada kasvot taas yhdelle Truplalle :)

[color=plum] Miitsu, mä näin susta la-su välisenä yönä unta =) EI siinä sen kummempaa. Tavattiin pitkästä aikaa ja kerroit kuinka " kostit" sun miehelle viimisen tempun jälkeen ja me revettiin sun kanssa hurraa nauruun ;D Sulla oli myös unessa hurjat tekoripset ;)

Mariposa, JoHelle meni Brasiliaan jos ei vielä kukaan infonnut sua?

Talvikille voimia ja toivotaan et Allulla kaikki tulee olemaan hyvin loppuun asti, ja ettei sun tarttis pitkään makoilla osastol.

Mukavaa tapaamista sulle ja MAtteukselle!!

Serppu, eihän sul nyt o viel suurikaan masu ;) Ootas jos loppuun asti pääsen millanen mul on ;DDD

Nekku, kiva et tykkäät siitä sun harjoittelupaikasta :)

Piipaa, kuinkas teillä on menny se tutittomuus?

Viimeyö tuli nukuttua kyl niin levottomasti. Poika näki unia koko ajan ja jutteli niitä sitte unissaan ja kovaan ääneen :/ Nyt kun sitä tuttia ei ole suussa niin kova pulputus on alaknu käymään öisin :(

Nyt särkee päätä ja on ihan vetämätön olo muutoinkin :(

Mutta nyt vääntäydyn laittamaan itteeni ihmisemmäks. JOS vaikka päästäis ulos, mikä tuntuu kyl niin tuskaiselta ajatukselta kun on niin väsyny *huoh* Mut jospa se piristäis :/

Marieela ja Paapero 11+1

Vierailija
7/32 |
05.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan joulu fiiliksissä taas täällä. Minulle ei edelleenkään mitään uutta! Tätiä odottelen päiviä on kasassa jo n. 60, tarttis varmaan mennä lääkäriin tämän ongelman kanssa...

Ei siis viitsi paljon kirjoitella kun ei mulle mitään muuta kuulu kuin noita tenttejä. Taustailen täällä kyllä sen minkä ehdin :)

EMMASANNA: Onnea ihan hirmusti! Toivottavasti kaikki muuttuu nyt paremmaksi!!!

Vierailija
8/32 |
05.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

se on vähän vanhempi,toissakesänen,mut oli pienempi ku tää mitä eka koitin... Se vei varmaan niin paljon tilaa ettei mahtunut.

Vierailija
9/32 |
05.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Emmasanna on ollu ajatuksissa koko yön ja toivon todella ettei pikkuisen matkaan enää tule mitään mutkia ja pääsette vauva-arkea elämään pian!

Mäkinnäin ekan vauvaunen: olin raskaana ja mulla oli ultrat hesassa, eka oli joku lääkärintarkastus ja sitten lekuri sanoikin että Tammisaaressa (?) on se ultra!!! Kun ovat jakaneet näitä aikoja eri paikkoihin. Mä olin ihan tuskissani että millä ihmeen ajalla mä lähen täältä ajamaan Tammisaareen ???? :) ekaa kertaa tulee raskaus uniin!!

Marieela: hyvä uni :) toivottavasti pääsisin miehelle kostamaan niin oikeest tietäis miltä musta tuntuu....

Höntälle oli oikee säpinnä päivä tulossa kun hoitolapsiakin tulossa kylään!!!

Neiti: tosissaan kaunis olit niissä kuvissa, höpinät pois! Ja hyvännäköinen mieskin sulla on!!! Kaunis oli nimi edelleen!!!

Serppu: Ihana masu sullakin jo!!!! Tahtoo kanssa!!! Höh, kurjaa että teillä aikainen aamuherätys, mutta tuskin toistuu heti jos tonttukin jätti vierailematta!! ;)

taidan tässä vähän siistiä paikkoja ja sitten kurvata kaupungilla käymään, mulla on tänään parturi:otsiksen siistiminen ja uus väri (samaa vanhaa väriä tosin) ja meinasin vähän pätkiä noita takahiuksiakin... Ihanaa kun mies tulee illalla kotiin yhdeksi yöksi viekkuun nukkumaan... Sitten mulla onkin 3 yötä töissä niin en kerkee unikavereita kaipailemaan.....

Mukavaa ja piristävää maanantaipäivää!!!

Vierailija
10/32 |
05.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

ONNEA EMMASANNALLE!!!!!!!! =) =) Ikävää, että alku oli mennyt noin huonosti, mutta pääasia, että olette molemmat nyt kunnossa!!!

Tänne ei taas kuulu yhtään mitään järkevää. Mähän oon nyt koko syksyn tehnyt paljon töitä, ja opiskellut vaan ihan tosi pikkusen. No luulis, että sillon jaksaa EDES ne muutamat koulujutut tehdä kunnolla, vaan mitä vielä. Katoin just tenttituloksia, ja heh heh, nippa nappa pääsin läpi. Eikä edes ole mitään tosi hyvää tekosyytä,ainoastaan se että kun en jaksanut/viitsinyt lukea. NAURETTAVAA!!! Ainoa tentti tänä syksynä...

*potee sikahuonoa omaatuntoa*

Vauva-asia on kaikonnut jonnekin aika kauas, en tiedä miks se yhtäkkiä tuli niin konkreettiseks mutta jotenkin vaan. Kaikki mahdolliset asiat on alkanut pelottaa, eikä toi emmasannan kertomus ainakaan näitä pelkoja lieventänyt. Nyt vaan pelottaa hirveesti koko vauvan " hankkiminen" . Miten se raskausaika menee, saati synnytys... miten pärjätään taloudellisesti,mitä meidän suhteelle tapahtuu... näin nimittäin just tosi " ihania" kuvia naisista, joilla oli ihan hervoton mahanahka jäänyt roikkuu, tietysti sellasilla ihanilla arvilla. No, sinänsä koomista, että en ole nytkään hoikka/upeannäkönen, mut jotenkin oli pakko kysyä mieheltä et meneeks se sitte enää ikinä mun kanssa sänkyyn jos mulla roikkuu sellanen löysä, kurttunen mahanahka.

Että jos joku vois luvata et kaikki menee hyvin ja kroppa ei mee täysin hirveäks, niin tuntuis paljon paremmalta.

Suoraan sanottuna itkettää, kun en tiedä mitä pitäs tehdä. Toisaalta sitä vauvaa kun jo niin haluais. Saamari sentään, kun ei tärpännyt siitä yhdestä kierrosta, en olis ehtinyt mennä näin sekasin.

Mutta periaate on nyt se, että TJOT. Jotenkin musta tuntuu, että on " helpompi" ja turvallisempi ajatella niin, että jos tjottaillessa tärppää, se on sitten niin tarkotettu ja kaikki menee hyvin. Jos väkisin yrittää=kerjää turpiinsa.

Mies kuitenkin vauvaa haluaa ja haluanhan minäkin, niin mitä järkeä sit käyttää ehkäsyä. Katotaan mitä tapahtuu. Kiertopäiviä ja ovisaikoja en laske, vaan ihan 100% tjot linja pidetään.

Ja tuloksia ei kannata ihan heti odotella, meillä kun ei iha niin tiiviisti hommailla kun MARIPOSAN luona!! ;) Meillä kun saattaa olla parinkin viikon tauko niinkun just oli, kun ei vaan ehtiny eikä jaksanu, kun oli kaikennäköstä toimintaa meneillään.

Mut joo, jospa lopettais ja alkais vaikka siivoo.

Vierailija
11/32 |
05.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

miettii. En oo mikään turhamainen ihminen,en puunaa itteäni joka hetki enkä aina näytä edes ihmiseltä, joten älkää vaan kukaan sanoko mitään siihen suuntaan, että ei kannata hankkia lapsia jos ulkonäkö huolestuttaa, siitä ei nyt oo kyse..

Vierailija
12/32 |
05.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Marieela: Mistä tiedät, että Emmasannan vauva on poika? Onko mulla mennyt jotain ohi;-) ??

Oma napa: Fiilis on ollut todella alhaalla eilisestä asti. Supistaa kovasti ja luulen sen johtuvan maksa-arvojen noususta... Niin on ainakin ollut aiemmilla kerroilla. Sairaalassa jouduttu oikein lääkitsemään supistuksia kun silloin ollut viikkoja vähemmän. Nyt varmaan annetaan jo syntyäkin jos niin kovasti supistuksissa olisi tehoa. Kurjaa vaan kun maha on koko ajan pinkeänä:( Odotan vaan keskiviikkoa, että pääsen ultraan ja kuulemaan kuinka vauva voi. Ja tietty sitten kiinnostaa mikä on jatkosuunnitelma.

[color=blue]Kiitos teille kaikille ihanille kun tsemppaatte mua jatkuvasti. Toivon, että minäkin jaksan taas tsempata teitä murheissanne paremmin kunhan nämä omat vaivat vähän helpottavat.[/color]

Talvikki ja rvk 35 aluillaan

Vierailija
13/32 |
05.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aivan vetämätön olo edelleen :(

Talvikki, mä luulin et se jo paljastettiin (Emmasannan vauvan sukupuoli) kun Mirulii eilen toivotteli pientä poikaa kotiin onnitellen ;) Siis tiedän varmaksi että Emmasannan vauva on poika ja luulin että se oli jo paljastettu, hupsista vaan ;D Mutta tuskinpa sillä on enään niin väliä (vai?) kun Emmasanna itsekin jo ilmoitti uudesta tulokkaastaan jne?? Minäkä dementiassa vai muuten vain lukihäiriöinen ;)

Miistu, mun täytyy kyl nyt sanoa että näin 2 lapsen äitinä jo, ei ole löysä mahanahka roikkumassa eikä arven arpea missään puolella kehoa. Eli on positiivisiakin juttuja raskauden jälkeen ulkonäössä ;) No, mutta rinnat onkin sitte kaikonneet unholaan ;DDD Mutta se mitä lapsi tuo mukanaan elämään, ei voi ees verrata ulkoisiin rupsahtamisiin :) Joten niitä ei kannata tosiaan murehtia, varsinkaan jos et muutoinkaan ole tarkka ulkonäkösi suhteen -> kuten mainitsit.

Ja semikä parisuhteessa ei tapa, se vahvistaa. Kyllähän se parisuhde muuttaa varmaankin hieman muotoaan lapsen syntymän jälkeen, mutta varmasti syvällisemmäksi ja yhteenkuuluvammaksi. Toki törmäyskurssejakin tulee, mut eiköhän niitä tule ihan muutoinkin..

Hönttä, ei tullu vieläkään sun kuvaa perille.

Mä meen ja nyt laittaa pikkujoulusta kuvia ja piparkakkutalosta kuvan -> jos sinne mahtuu. Voisko joku pienentää SOffun kuvat, ovat ihan hirmu isoja. Kiitos taitavalle ;)

P.S. Piparkakkutalo on tosiaan kopsattu ulkomuistista valmiista muoteista -> itse tein siis sapluunat pahvista kun en raaskinu ostaa muotteja valmiina ;)

M

Vierailija
14/32 |
05.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihanaa et on välillä koulua ni voi lintsata! Se hyvä puoli on koulus. Jos ei jaksa ni sit ei tarvi mennä =) Mulla oli vaan tossa vuosi sitten sellanen vaihe että en jaksanut mennä kolmena päivänä viikossa : (

Joku ihme aika oli sillon ettei koulu kiinnostanut. Mutta yhtään ei jäänyt silti rästiin ku kaikki suoritin. Ihme!

No niin siis ei taas mitään asiaa kunhan selitän.....

Joululahjaostoksille oon lähdössä. Miehelle vielä yks lahja ostamatta ja se on tänään tarjouksessa joten äkkiä kauppaan!

Sitte olis noille pariskunnille vielä jotain mitä pitäs ostaa. Kellään ehdotuksia?? Jotain neutraalia!! Mä oon tosi huono ostaa jotain kivaa pariskunnalle. Viime jouluna ostin miehen veljelle ja sen kihlatulle sellasen kynttiläkokoelman. Et jotain samantapaista tylsää! Viinit ja piparitkin on jo käytetty.

Mä pistin tosiaan kans vihdoin jotain kuvan tynkää postiin. Nekin vois pienentää kuka osaa. Ainakin Mariposa vissiin on taitava tässä asiassa?!

Etin jossain välissä parempia kuvia ja vaihdan. Toi kisukuva oli musta niin kiva. hih!

okei, nyt kaveri soitti et alapa tulla jo!

s 10+5

Vierailija
15/32 |
05.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jouduin hieman poistelee sieltä postista kuvia kun se tosiaan on ihan tukkeessa :( Neidin lastenkuvia poistin muutaman ja ultrakuvat kun siel oli aika monta kuvaa lapsista, anteeksi, ethän loukkaantunu?

Mutta siis Soffun kuva viel joku tosiaan saa pienentää, kitooos!!

Vierailija
16/32 |
05.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

...tohon meidän kuivausrumpuun!!! Siis voi että miten ihana laite!!! :o)))))))))))))))))

Marieela:

Niin mutta mä kasvattelenkin tätä mahaa vielä 10 viikkoa! :o) No toivottavasti ihan vähän vähemmän, mutta kuitenkin vielä on jäljellä...

Mii:

Mulle tuli tommosia samankaltaisia ajatuksia silloin, kun esikoista alettiin yrittämään. Olimme jus menneet naimisiin ja olin trimmannut kroppani hääpukua varten vimpan päälle hyvään kuntoon. Aattelin että nyt menee sitten koko vartalo pilalle ja alapääkin on sitten synnytyksen jälkeen kuin hissikuilu. Mutta kuule, kyllä se vartalo toipuu!! Muutama viikko synnytyksen jälkeen tuntuu epätoivoiselta, kun sitä vatsanahkaa on kuin vihikoiran naamassa, mutta mä olin 7vk esikoisen synnytyksen jälkeen entisissä mitoissani. Noh, sitten niitä kiloja tulikin esikoisen ja tän tokan välissä ja niistä en ole päässyt eroon, mutta se on toinen juttu se ;o)

Ja kuten Marieelakin sanoi, se lapsi tuo niin paljon uusia arvoja ja sisältöä elämään, että muutama arpi, kilo tai makkara vyötäisillä on aika mitätön juttu sen rinnalla. Ja aika ääliö saa olla mieskin, jos naisensa raskauden vierestä seuranneena ja ehkä synnytyksessäkin mukana olleena olettaa, että sitä sitten HETI sairaalasta päästyä olisi viehkeä Doris.

Eli ei muuta kuin tjot:tailu onnea :o) Sillä vauvalla on vielä aika pitkä toimitusaikakin ja sekin kasvattaa ajattelemaan uudella tavalla, niin miestä kuin naistakin.

Serppu ja Nuhanenä --> huomenna rv31

Vierailija
17/32 |
05.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitokset vaan onnitteluista! Nyt tuolla kopassa tuhisee pieni poika. 2525g ja 47,5 senttiä tänään on mitat. Vielä pitää mennä sairaalaan parin päivän päästä, mutta sitten päästään jo virallisesti kotiin, jos paino on noussut. En tosiaan viitsi siitä synnytyksestä alkaa vielä sen kummemmin kirjoittamaan. Sitten kun olen itse siihen valmis niin voin muutaman sanan mainita. Voin vaan sen sanoa, että jos itse raskaana ollessani tämän tarinan kuulisin niin pelkäisin kyllä suuresti. Pääasia, että ollaan molemmat hengissä:) Ja vauva voi jo hienosti alkuvaikeuksien jälkeen.

Talvikille jaksamista!!!!

Mii! En mä siitä vatsanahasta paljon tiedä, mutta pikkaisen mulla on tuota ' mahaa' tuossa vielä edessä, mutta luulen sen nopeasti lähtevän pois. Puntarilla kävin ihan mielenkiinnolla, 7 kg on nyt ' ylimääräistä' heh!!

ps. olen ravannut vauvan kopan luona jo monta kertaa tämän viestin kirjoittamisen aikana:) Koko ajan täytyy käydä tarkistamassa, että kaikki on hyvin.

Vauva on nyt siis 11 päivän ikäinen:)

Vierailija
18/32 |
05.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

[color=lightblue]Kun on oikein pieni

voi lentää linnun untuvalla,

nukkua orvokinlehden alla,

kun on oikein pieni.

Kun on oikein pieni,

voi keinua heinässä heiluvassa,

levätä kukassa tuoksuvassa,

kun on oikein pieni.

Kun on oikein pieni,

voi istua lumihiutaleille

ja liitää maailman tuulien teille,

kun on oikein pieni.[/color]

(Hannele Huovi)

Vierailija
19/32 |
05.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Emmasanna, hienoa että olette kotiutuneet ja poika voi hienosti =))))))

JA sitte kun haluat/viitsit/jaksat, kirjoita postiin synnytyskertomusta. Sellaisen kuin itse haluat. Mielen kiinnolla kuitenkin odotamme vaikka varmaan aika hurja sun kokemus on :((

Haluatko kertoa edes sen verran ehdittekö Tammisaareen vai jäittekö lähemmäs synnyttämään?

Me hieman arveltiinkin sun synnyttäneen kun pikkujoulua jouduttiin ilman sua viettämään ;)

Täällä sataa lunta, ihanaa =) Kunpa nt huominen lämpötila ei taas näitä vähäisiä sulattais pois. Haluaa jo palavasti valkeaa maisemaa ;)

Mutta pidemmittä löpinöittä, menen jatkamaan tätä raivaamista. Se ei oikein etene kun en jaksa keskittyä siivoamiseen ;)

M

Vierailija
20/32 |
05.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Marieela kyseli missä hän syntyi: kätilöopistolla torstaina 24.11. Tapahtuma oli hurjan nopea. Nyt taitaa pieni herätä...