mä olen lähtenyt tarkoituksellisesti kehumaan ihmisten vaatteita, ulkonäköä tms.
viimeisen puolen vuoden ajan.
Mä olen tavallinen suomalainen nelikymppinen nainen. Lihava, naamanorsun vitulla aina, koska se on perusilmeeni ja pukeudun paljon mustaan. Olenhan hevari. Vähintään pääkallopinssejä, jos ei korviksia.
Puoli vuotta sitten päätin, että kun näin jotain kaunista mä sanon sen ääneen. Olen kehunut kenkiä, takkeja, paitoja, vaunuja, pinssejä.. Lapsia!
Se on yksi sekunti mun elämästä ja saan selkeesti vastapuolelle hyvän mielen.
Kun mä norsunvitulla tuijotan ja ihailen mielessäni, niin vastapuoli automaattisesti mielessään ottaa sen negatiivisesti vastaan. Kun sanon ääneen ja vilpittömästi tarkottaen, että onpa rouvalla kaunis takki. Niin reaktiohan on aivan toinen.
Pienellä asialla ollaan, mutta... yksi hyvä teko päivässä. Kaikilla parempi mieli.
Tuli mieleen avautua, kun tuo herra 45 vuottakin avautui naisten iskemisestään.
Kommentit (17)
Olipas kerrankin kiva lukaista jotain oikeasti positiivistä! Jatka ihmeessä samaan malliin, toivottavasti leviäisi muuallekin. Itse koitan myös samaa, mutta kanssaeläjät useimmiten liian haastavia hyvyyteen:)
joka odottaa viinilasillisen hinnalla saavansa pilsua. Kiva että joku on oikeasti hyvänmielen asialla ilman vasstikkeen odottamista. Mä saan itse tosi hyvän mielen esim. aina kun päästän jalankulkijan tien yli ja se kiittää moikkaamalla. Pieniä juttuja mutta niistä tulee hyvä mieli
Mies aina moikkaa autoja, jotka tekee tilaa tien yli jalankulkijoille. Samoin meidän tytär 9 v tekee aina ja todella reippaasti heilauttaa kättään.
Mä olen itse jäänyt sitä miettimään, että kannattaakohan tuo...
Koskaan ei ole tullut autoilevilta kavereilta kysyttyä asiaa. Mä liityn miehen ja tyttären leiriin tässä asiassa.
AP
Olipas kerrankin kiva lukaista jotain oikeasti positiivistä! Jatka ihmeessä samaan malliin, toivottavasti leviäisi muuallekin. Itse koitan myös samaa, mutta kanssaeläjät useimmiten liian haastavia hyvyyteen:)
kanssaeläjät saattavat jopa mulkaista tai jäädä hämilleen. Mä en sitä jää miettimään enempää, vaan jatkan matkaani, en odota edes kiitosta.
3 - kolmosen linkin katsoin läpi ja kiitos hänellekin. Siinä oli paljon hienoa huomioitavaa. :)
ap
joka odottaa viinilasillisen hinnalla saavansa pilsua. Kiva että joku on oikeasti hyvänmielen asialla ilman vasstikkeen odottamista. Mä saan itse tosi hyvän mielen esim. aina kun päästän jalankulkijan tien yli ja se kiittää moikkaamalla. Pieniä juttuja mutta niistä tulee hyvä mieli
Mies aina moikkaa autoja, jotka tekee tilaa tien yli jalankulkijoille. Samoin meidän tytär 9 v tekee aina ja todella reippaasti heilauttaa kättään. Mä olen itse jäänyt sitä miettimään, että kannattaakohan tuo... Koskaan ei ole tullut autoilevilta kavereilta kysyttyä asiaa. Mä liityn miehen ja tyttären leiriin tässä asiassa. AP
Aina annetaan jalankulkijan menna ensin, onhan autossa mukavampi istua lampimassa/viileassa kuin ulkona tarpojan. Kiitokseeksi kadenheilautus. Automaattinen juttu.
tosin yleensä kehun vain naisten vaatetusta, laukkuja tms. Ei tarvitse sitten niiden itseään täynnä olevien miesten kuvitella, että flirttailen heidän kanssaan.
Aina annetaan jalankulkijan menna ensin, onhan autossa mukavampi istua lampimassa/viileassa kuin ulkona tarpojan. Kiitokseeksi kadenheilautus. Automaattinen juttu.
On mukavaa, että näitä löytyy Suomesta edes joskus, mutta... eikös se kuulu ihan liikennesääntöihin, että annetaan jalankulkijan mennä tien yli? Joten oikeastaan ei siitä tarvitsisi kiittää kädenheilautuksella. Vai pitäisikö koko ajan olla kiittämässä siitä, että noudatetaan sääntöjä?
Mies aina moikkaa autoja, jotka tekee tilaa tien yli jalankulkijoille. Samoin meidän tytär 9 v tekee aina ja todella reippaasti heilauttaa kättään. Mä olen itse jäänyt sitä miettimään, että kannattaakohan tuo... Koskaan ei ole tullut autoilevilta kavereilta kysyttyä asiaa. Mä liityn miehen ja tyttären leiriin tässä asiassa. AP
harva vaan päästää suojatien yli suomessa, aina kiitän käden heilautuksella niitä jotka päästävät ylitse, vaikka en tiedä miksi koska niinhän niiden kuuluu tehdä! ehkä se on merkki että kuski on mielestäni fiksu kun noudattaa liikennesääntöjä mitä 90% kollegoistaan ei tee..
olen myös ap:n tapaan unohtanut kysyä tutuilta kuskeilta että onko se käden heilautus hölmö tapa heistä..
virossa on aina ihmeellistä huomata kun siellä kuskit pysähtyvät lähes aina..upeaa heiltä!
On mukavaa, että näitä löytyy Suomesta edes joskus, mutta... eikös se kuulu ihan liikennesääntöihin, että annetaan jalankulkijan mennä tien yli? Joten oikeastaan ei siitä tarvitsisi kiittää kädenheilautuksella. Vai pitäisikö koko ajan olla kiittämässä siitä, että noudatetaan sääntöjä?
ei-toivottua kaytosta. Kiitos on niin kullanarvoinen asia etta ei sita noin vaan jaella ohikulkijoille tai suojatien eteen pysahtyjille. Rupeavat viela luulemaan itsestaan jotakin, eihan se kay.
nettilinkkikin oli kiva, vaikka meni amerikkalaisittain vähän yli. Aion ottaa sieltä kumminkin muutaman asian jota teen itsekin.
-kiitos
Olen peruspositiivinen ihminen, iloinen ja empaattinen. Tykkään itse kommentoida positiivisesti. Eikä ne kommentit ole mitään itsekeksittyjä juttuja, vaan ensin olen itse ajatellut päässäni, että onpa kiva laukku/kampaus/koru/vartalo/käsityö jne, jonka sitten sanon ääneen.
Osa porukoista pitää minua mielistelijänä, koska löydän aina jotakin kivaa kommentoitavaa mutta en välitä siitä. Tykkään antaa tunnustusta toisten onnistumisille/kivoille hankinnoille! Jaettu ilo on kaksinkertainen ilo. Jos joku pitää sitä mielistelynä tai teeskentelynä, se on hänen häviönsä. Miksi elää jatkuvassa kateudessa, tai katkeruudessa? Toisen onni ei ole minulta pois!
että osa pitää mielistelynä, mutta olen ajatellut että samapa tuo, pitäkööt, ei skään ole minult pois :D
Parin miespuolisen kaverin kanssa juttelin tästä asiasta ja he totesivat että ainakin heille niiden antaminen on todella hankalaa, sen sijaan negatiivisista asioista tulee huomautettua todella helposti.
Omien empiiristen havaintojeni perusteella miehille kehuminen ja kiittäminen onkin haastavampaa. Kasvatetaanko suomalaiset mihet jotenkin ankeiksi ja negatiivisiksi (rankka yleistys toki)? Voisiko tästä johtua osaltaan suomalaisten miesten tilastollisesti korkeat sosiaaliset ongelmat? Sillä kyllähän negatiivisuus luo aina negatiivisuutta ja päin vastoin.
Työskentelen isossa yhteisössä (koulu) ja naiset ovat iloisia ja höpöttelevät paljon kaikenlaista, huomaavat toisten (myös miesten) hiustenleikkuut yms. Miehet mököttävät ja rutisevat kuinka kahvi on kylmää ja laihaa :D
Olen peruspositiivinen ihminen, iloinen ja empaattinen. Tykkään itse kommentoida positiivisesti. Eikä ne kommentit ole mitään itsekeksittyjä juttuja, vaan ensin olen itse ajatellut päässäni, että onpa kiva laukku/kampaus/koru/vartalo/käsityö jne, jonka sitten sanon ääneen.
Osa porukoista pitää minua mielistelijänä, koska löydän aina jotakin kivaa kommentoitavaa mutta en välitä siitä. Tykkään antaa tunnustusta toisten onnistumisille/kivoille hankinnoille! Jaettu ilo on kaksinkertainen ilo. Jos joku pitää sitä mielistelynä tai teeskentelynä, se on hänen häviönsä. Miksi elää jatkuvassa kateudessa, tai katkeruudessa? Toisen onni ei ole minulta pois!
Mä yritän petrata tällä saralla, mutta oon tosi huono siinä. Nolottaa oikein kun työkaverit ja kaverit pääsee aina ensin kehumaan, sitten ei kehtaa siihen perään itse tokaista että sullakin on tosi kiva kolttu.
tosin yleensä kehun vain naisten vaatetusta, laukkuja tms. Ei tarvitse sitten niiden itseään täynnä olevien miesten kuvitella, että flirttailen heidän kanssaan.
Näin miehenä kannatan tuota flirttiäkin. Voi, miten hyvälle tuulelle siitä kumpikin tuleekaan. Toiset eivät kylläkään vastaa siihen. Useimmat kylläkin vastaavat eikä siinä ole mitään sen kummallisempia takaa-ajatuksia. Kyllä arjen harmaudessa tuntuu hienolta kun joku vieras huomioi tavalla tai toisella.
Puolituttujen kampausta tai vaatetusta tai tyyliä saatan myös kehua.
Ihanasti muutamat flirttiin ja kehuihin vastaavatkin esimerkiksi hymyllä ja bodytalkillaan. Esimerkiksi naisen katse yhdistettynä siihen että huomaamattaan sipaisee tukan korvantaakse tai alkaa asetella hiuksiaan kertoo siitä että säväytti.
Jouluiloa AP:lle ja muillekin kivoille ihmisille.
ja siitä tulee hyvä mieli. Minä mietin tuota että jos mies huomioi naisen hiukset yms. Pidetäänkö tätä automaattisesti flirttailuna? Olen todella huono näissä asioissa ja mietinkin vain koska saatan ihailla kaikkea sukupuolesta riippumatta...