Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Lääkärit/hoitsut!!! Onko kenelläkään tietoa selluliitti tulehduksesta?

Vierailija
05.12.2005 |

Pojallamme tehtiin eilen diaknoosiksi selluliitti tulehdus, ja poika jäi sairaalaan tiputukseen. Googlettamalla en löytänyt kuin yhden sivun tietoa ja siitäkin ymmärsin vain sen verran että sitä verrataan ruusuun. Mutta mikä suomennettuna aiheuttaa tämän tulehduksen? Onko siitä minulle vaaaraa kun olen raskaana?

Kommentit (8)

Vierailija
1/8 |
05.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

esim streptokokki a:n aiheuttama iholla oireileva tulehdus, jaloissa tai vaikka kasvoilla. oireet ovat samankaltaiset kuin ruusussa mutta ruusu on virustulehdus. eli selluliittitulehdukseen olisi pitänyt määrätä antibioottia, kun lapsesta kyse luulisin että penisilliiniä tai sen johdosta. bakteerit voivat aina tarttua joten jos sinulle tulee mitään oireita , mene lääkäriin. missä lapsesi oireet ovat?

Vierailija
2/8 |
05.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapsella poskissa pahin ja yksittäisiä näppyjä ympäri kehoa ja mulla polvista hiukan ylös ja alaspäin. Eilen oltiin 8h sairaaloissa ja lastenlääkäris eikä kukaan tunnu tietävän mikä tää oikein on. Hoidetaan ainakin aluksi selluliittitulehduksena ellei muu varmistu. Saako sitä verikokein selville vai mistä se varmistetaan?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/8 |
05.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

iholta pitäisi saada bakterrinäyte otettua mutta jos näppylät ovat kuivia, se on vaikeaa. Mietin vaan että mistä olette voineet sen saada. Streptokokki a aiheuttaa myös angiinaa ja on kyllä yleinen bakteeri. mietin vaan että mikä muu se voisi olla...mutta kait ne lääkärit ovat yrittäneet pois sulkea muita vaihtoehtoja. mutta olette kaiketi lääkekuurilla?

Vierailija
4/8 |
05.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

mielestäni tulisi ottaa bakteeriviljely verestä ettei tila kehity sepsikseksi eli yleistyneeksi bakteeritulehduksesksi veressä.

Vierailija
5/8 |
05.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Poika on antibiootti tiputuksessa (1v10kk) Verikokeet otettiin eilen ja tulehdus arvot oli alle 5 mikä kuulemma on normaalistikki, näpyt ovat todellakin kuivia kuin kuivaa ihottumaa. Itse en ole sairaalas käyny vielä koska mulle näpyt ilmesty viimme yönä jalkoihin.

Vierailija
6/8 |
05.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pojalla ei ole kuumetta eikä ole kipee. Korvat oli hiukan tulehtuneet eilen mutta niitäkään poika ei ole mitenkään edes valitanu.

Vierailija
7/8 |
05.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

oireet voisivat sopia siihenkin. pääasia että on saanut antibioottia, tulehdusarvot ovat hyvät eikä ole kuumetta. tarkkaile omaa vointiasi.

Vierailija
8/8 |
05.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Menet nyt näyttämään ap omaa ihoasi, jos sitäkautta saataisiin parempi bakteerinäyte, jos pojan ihottuma jo kuivaa. Raskaanaolevakin voi ottaa antibioottikuurin ja pakkohan se onkin joskus. Lääkärit taas tietävät mitä antibiootteja raskaana voi käyttää.