Olen luokanopettaja ja uusi täällä
ja aion todellakin jatkaa näiden juttujen lukemista vastedeskin.
Lähestulkoon hyperventilaation voisi saada joistakin kirjoituksista: tällaistenko vanhempien lapsia me opetamme? No juu, olen rauhallinen ihminen enkä oikeasti hyperventiloi, mutta pyydän:
voisitteko ihan oikeasti hitusen katsoa, mitä suollatte ja vastailette toisille? Miten te voitte kuvitella, että koulussa lapset eivät kiusaisi toisiaan, jos teidän asenteenne on tätä mitä täällä näkyy (monissa kirjoituksissa, ei toki kaikissa).
Todellakin: jotta lapsilla olisi hyvä ja tasapainoinen kasvu, siihen vaaditaan jonkinlaista järkeä ja fiksuutta myös heidän kasvattajiltaan. Minä yritän satavarmasti työssäni parhaani - yritättekö te edes? (Ja joo tämä kysymys ei koske teitä, joilla on järki ja käytöstavat hallussa :) )
Kommentit (20)
kauhu ja kysyä neliöitä ja harrastuksia tai olla pettämislinja. Tervetuloa nykyaikaan saatana.
Olen itse asiassa käynyt palstalla jo 14 vuotta pian, mutta meno ei alussa ollut tällaista, vaan kivaa.
En sitten tiedä, onko uusi sukupolvi pilalla, vai mistä johtunee?
JUOKSE VIELÄ KUN VOIT
Kohta olet täällä kiikissä ja yhtä sekaisin kuin muutkin
Voit arvata, että koulun arki on paljon rajumpaa kuin täällä ikinä. Mutta se minua hirvittää, että nämä tyypit täällä ovat kaiketi aikuisia. Vanhempia. Äitejä ja isiä. Voi hyvää päivää sentään.
ja hirveästi teinejä provoilemassa. Sekä toki joukkoon mahtuu oikeasti mielenvikaisiakin.
Mutta on täällä joskus mahdollista saada johonkin pelkästään asiallisiakin vastauksia.
Aivovapaa nimellä tätä kutsun.
ja hirveästi teinejä provoilemassa. Sekä toki joukkoon mahtuu oikeasti mielenvikaisiakin.
Mutta on täällä joskus mahdollista saada johonkin pelkästään asiallisiakin vastauksia.
siis löysin tänne, kun tosi paljon ihan fiksuja ja järkeviä kavereitani kertoivat tästä. Sanoivat kyllä, että hulluja riittää, mutta näen tän vähän toisin. Hullujakin on, mutta sitten on näitä, jotka vastailevat ns. järkevästi omasta näkökulmastaan. Mutta se onkin se pelottavin. Nämä järkevänä itseään pitävät vanhemmat... Totisesti pitää jäädä seuraamaan näitä juttuja. Toivottavasti kaikki mahdolliset työnohjaajatkin käyvät täällä ja näkevät, mihin me oikeasti joudumme törmäämään työssämme. Me - ja moni muu, monella muulla alalla.
(ap)
tuntuu olevan ihan fiksujakin seassa, kuten minulle kerrottiinkin. Mutta myönnän, että tämä hölmöys hirvittää!
(ap jatkaa)
liittyen:
en tiedä siitä yhtään enempää kuin kukaan muukaan poliisin ja median tietojen varassa oleva. Mutta siis se logiikka, millä aikuiset ihmiset tuntuvat asiaa kommentoivan: huh huh. Ihan todellako te ajattelette, että lapsista tulee asiallisia ja tolkullisia, jos te itse käyttäydytte noin?
Pienesti hei hienotunteisuutta! Ja jos uteliaisuus ja spekulaation tarve on kova, niin siinäkin voi valita sanansa jotenkin niin, ettei olla aivan törkyturpia.
(ap)
luulet varmasti olevasi ihan ensimmäinen neropatti, joka keksii kauhistella av:ta.
Suuruusharhoissasi vielä kuvittelet, että on sSINUN tehtäväsi neuvoa MITEN täällä pitää keskustella ja hei, ei saa sanoa rumasti ja voi että ja kyllä sä nyt tiedät paremmin.
Ne jotka provoilevat, eivät vittujakaan välitä jeesustelustasi ja me muut olemme lopen uupuneita siihen, kun se 10 000:s sherlokki laukkaa palstalle ja luulee tosiaan ihan ensimmäisenä keksineensä kaikki viesteihinsä suoltaneet vakifraasinsa. Ihan oikeasti, jos et muuta keksi, häivy.
Ymmärtänet, että palsta on vapaa, siinäkin mielessä, että jos tarjonta ei kiinnosta, voit IHAN ITSE tehdä avauksen, jossa lähdet avaamaan jotain uutta, asiallista ja kiinnostavaa aihetta sen sijaan että lähdet haukkumaan muita palstan kirjoittajia heti alkuun. SE vasta on loukkaavaa ja äärimmäisen keskinkertaista älyä osoittavaa.
Et tee vaikutusta. Opettaja... my god, kuinka simppeleitä ihmisiä siihen hommaan päästetään?
luulet varmasti olevasi ihan ensimmäinen neropatti, joka keksii kauhistella av:ta.
Suuruusharhoissasi vielä kuvittelet, että on sSINUN tehtäväsi neuvoa MITEN täällä pitää keskustella ja hei, ei saa sanoa rumasti ja voi että ja kyllä sä nyt tiedät paremmin.
Ne jotka provoilevat, eivät vittujakaan välitä jeesustelustasi ja me muut olemme lopen uupuneita siihen, kun se 10 000:s sherlokki laukkaa palstalle ja luulee tosiaan ihan ensimmäisenä keksineensä kaikki viesteihinsä suoltaneet vakifraasinsa. Ihan oikeasti, jos et muuta keksi, häivy.
Ymmärtänet, että palsta on vapaa, siinäkin mielessä, että jos tarjonta ei kiinnosta, voit IHAN ITSE tehdä avauksen, jossa lähdet avaamaan jotain uutta, asiallista ja kiinnostavaa aihetta sen sijaan että lähdet haukkumaan muita palstan kirjoittajia heti alkuun. SE vasta on loukkaavaa ja äärimmäisen keskinkertaista älyä osoittavaa.
Et tee vaikutusta. Opettaja... my god, kuinka simppeleitä ihmisiä siihen hommaan päästetään?
Ei mulla ole suuruusharhojakaan. Enkä kuvittele olevani ensimmäinen sanomassa näitä asioita. Mutta toivon, että omalta osaltani voisin edes vähän vaikuttaa asioihin. (No, jos en toivoisi, olisin todellakin väärällä alalla jopa.).
Juu en aio lähteä täältä mihinkään. Aion käydä täällä säännöllisesti, lukea, ehkä kommentoidakin. Ja oppia. Mikäpä olisi parempi foorumi oppia lasten vanhemmista kuin lasten vanhemmille tarkoitettu anonyymi palsta!
Simppeliydestäni sinä et tiedä yhtään mitään, joten ainoastaan omaa arvostelukyvyttömyyttäsi ja yksinkertaisuuttasi osoitat siinä, että leimaat simppeliksi ihmisiä yhden ihan asiallisen (joskin asenteellisen, kyllä, sitä siinä on) viestin perusteella.
Vuodatuksesi muistuttaa todella paljon joitakin väsyneiltä vanhemmilta saamiani viestejä. Vastaan niihin aina asiallisesti, diplomaattisesti ja rakentavasti. Sinulle en jaksa olla niin tyyni, enkä aio noudattaa muutenkaan työni velvoitteita täällä.
Mutta typeryyteen enkä alhaisuuteen en rupea. Enkä haukkunut ketään ensimmäisessäkään viestissäni, toisin kuin väitit. (ap)
todettiin et netti saa ihmiset sekaisin. Mä en usko hetkeäkään et ihmiset olis todellisuudessa sellaisia kuin tämän palstan perusteellla luulisi.
Silloin kun Susan Kurosen/Ruususen herjausjuttua käsiteltiin oikeudessa asiantuntijat sanoivat et suurin osa Susania ja esim. Johanna Tukiaista raatelevat ihmiset paljastuivat tavallisiksi työssäkäyviksi perheenäideiksi ja isiksi.
Ilmiö on sama kuin liikenteessä. Raitis, kiltti, lapsi- ja nuorisotyötä tekevä pappi saattaa ajaa kuin hullu näytellen keskaria kaikille.
Ei siis kannata ottaa niin vakavasti täällä hengaavia. Suurin osa on ihan tavallisia talliaisia jotka ei vahingoittas ketään.
että täällä painottuu joidenkin henkilöiden painokkaat mielipiteet (joista osa on jopa provoja). Kannattaa lukea valikoivasti eikä ottaa kaikkea liian tosissaan.
Maailma näyttää välillä liiankin negatiiviselta av:n silmin, koska tietynlaiset mielipiteet painottuvat. Oma osansa on tietysti viesteillä, jotka ovat ihan törkyä. Av:n lukeminen vaan vaatii tietynlaista paksunahkaisuutta.
Ja ap, kaikki eivät ole täällä äitejä. En minäkään.
tuollainen holier-than-thou -asenne ärsyttää aina.
En halunnut ihan niin esittäytyä, tokikaan. Olin vain aidosti ihmeissäni tästä shaiban määrästä täällä. Ehkä tästä karaistun. ;)
(ap)
siis löysin tänne, kun tosi paljon ihan fiksuja ja järkeviä kavereitani kertoivat tästä. Sanoivat kyllä, että hulluja riittää, mutta näen tän vähän toisin. Hullujakin on, mutta sitten on näitä, jotka vastailevat ns. järkevästi omasta näkökulmastaan. Mutta se onkin se pelottavin. Nämä järkevänä itseään pitävät vanhemmat... Totisesti pitää jäädä seuraamaan näitä juttuja. Toivottavasti kaikki mahdolliset työnohjaajatkin käyvät täällä ja näkevät, mihin me oikeasti joudumme törmäämään työssämme. Me - ja moni muu, monella muulla alalla.
(ap)
kun itse elää ihan toisenlaista elämää kuin nähtävästi moni täällä. Täällä puhuvat monasti kansan syvät rivit, jotka ovat niitä kansalaisia, joiden kanssa en esim itse ole koskaan tekemisissä.
Huomaan, että moni puhuu aivan eri kieltä kuin minä ja katsoo maailmaa täällä tyystin toisenlaisen silmin. Mulla meni pitkään ennen kuin opin kirjoittamaan tänne yleispäteviä, suodatettuja tekstejä. Aina joku muuten irrotti sanomiseni kontekstista tai ei ollut hajuakaan mistä puhuin.
Asun itse kahden lapseni kanssa helsingin kantakaupungissa. Elän suomalaisittain poikkeuksellista elämää tietyllä tavalla mitä valtavirtaan tulee. Täällä marginaaliryhmän edustajana, omassa kuplassani en voi kuin ihmetellä, että jonkun lapsia ne on nämäkin kirjoittajat ja mistä ihmeestä näitä putoilee.
Eräs huippuasiantuntia kertoi minule, että joa 20 PROSENTTIA suomalisista opettajista kärsii ylemmyysharhoista ja vakavista minäkuvan puutteista, tähän liittyy juuri se että luulaan etä ollaan parempia kuin ollaan.
Yksi DIAGNOOSIN mukainen oire on nettiin kirjoittelu, facebook, tsatti, meilit, myös keskustelupalstat. Oletko AP varma että sulla ei ole näitä harhoja ja häiritöitä ja ettet kuuluisi sairauslomalle ja diagnoosiin, pois lapsiamme pilaamasta?
Eräs huippuasiantuntia kertoi minule, että joa 20 PROSENTTIA suomalisista opettajista kärsii ylemmyysharhoista ja vakavista minäkuvan puutteista, tähän liittyy juuri se että luulaan etä ollaan parempia kuin ollaan.
Yksi DIAGNOOSIN mukainen oire on nettiin kirjoittelu, facebook, tsatti, meilit, myös keskustelupalstat. Oletko AP varma että sulla ei ole näitä harhoja ja häiritöitä ja ettet kuuluisi sairauslomalle ja diagnoosiin, pois lapsiamme pilaamasta?
JUOKSE VIELÄ KUN VOIT
Kohta olet täällä kiikissä ja yhtä sekaisin kuin muutkin