Onko järkeä viedä 11v heti ekojen finnien tultua ihotautilääkärille?
Itse olen kokeillut kaikki mahdolliset tökötit, mutta mikään ei ole tehonnut. Tällainen itsehoito oli puuduttavaa pettymysten ketjua. En haluaisi samaa omalle tytölleni.
Kommentit (12)
Mä veisin ehkä ekana kosmetologille.
Jotenkin tuntuu etten haluaisi aloittaa vielä tuon ikäiselle mitään lääkitystä (jos nyt lääkäri edes sellaista määräisi)..
Viestiketju
2:lle: So?Ap kyselee
koska lapsesi on vasta käynnistelemässä puberteettiaan, niin tuskin hänelle määrätään e-pillereitä (jos siis edes on tyttö).
Mä veisin ehkä ekana kosmetologille.
Jotenkin tuntuu etten haluaisi aloittaa vielä tuon ikäiselle mitään lääkitystä (jos nyt lääkäri edes sellaista määräisi)..
että sikäli tulee turha keikka.
Nuorten akneen löytyy hyvät aineet lääkäriltä ja sitten kun ne tehoavat, niin sitten voi käydä puhdistuttamassa kosmetologilla ihoa.
Tosin eka finneille osaa apteekin farmaseutitkin neuvoa tehokkaat aineet.
Ihotautilääkäri hoitaa ihotauteja, ei 11-vuotiaan ekoja finnejä.
Ei ollut niin mitään hyötyä niistäkään, veivät vaan rahaa. Joten lopetin käymisen hukkareissuina.
Entä kun nuo finnit vaikuttavat huomattavasti lapsen itsetuntoon? Itkee itsensä siksi iltaisin uneen. Kellään muulla heidän luokallaan ei ole ja joutunut siksi kiusatuksi. :(
ap
Nuorten akneen löytyy hyvät aineet lääkäriltä ja sitten kun ne tehoavat, niin sitten voi käydä puhdistuttamassa kosmetologilla ihoa.
Tosin eka finneille osaa apteekin farmaseutitkin neuvoa tehokkaat aineet.
hormonaaliset finnit ole mitään aknea! Jos ihossa ei ole mitään, mitä voisi hoitaa antibiootilla, niin mitä lääkettä lääkäri määrää 11-vuotiaalle? Pillerit?
Ei ollut niin mitään hyötyä niistäkään, veivät vaan rahaa. Joten lopetin käymisen hukkareissuina.
Entä kun nuo finnit vaikuttavat huomattavasti lapsen itsetuntoon? Itkee itsensä siksi iltaisin uneen. Kellään muulla heidän luokallaan ei ole ja joutunut siksi kiusatuksi. :(
ap
Mitä sait, ja miten hyvin auttoi?
Valitettavasti muutamasta ekasta finnistä ette tule sieltä saamaan mitään jeesiä, vasta, jos oikeasti jatkuu/iho huononee.
Lääkäri voi kai tehdä jotain syväpuhdistuksia, samoja kuin kosmetologikin. Onhan näitä lasereita ja muita, mut kalliiksi tulevat.
Ei normaaliin puberteetti finneihin ole parannuskeinoa. Niitä tulee, oireita voi ehkä lievittää ja peittää. Parempi oppia elämään niiden kanssa, tuskin niistä kokonaan eroon pääsee, tulee niitä muillekkin kohta niin loppuu viimeistään silloin se naljailu.
Tiedän mitä tuo sota on :S
Minulla on hormonaalisia finnejä, niille ei voi minkään. Oligopurin Phytomer nopeuttaa niitä ja paranemista, muuta en ole keksinyt.¨
Mutta on muitakin finnejä välillä, esim jos rasvaan ihoa väärällä rasvalla (eli hajustetulla, silikonisella). Minulla on myös mustapäitä ja herkästi tulee lisää jos ihon pinnan hyvästä kosteutuksesta ei huolehdi (öljyän pesun jälkeen, pesu miedoilla aineilla, salisyylihappoa, ei alkoholia, mentholia, hajusteita).
Lisäksi välillä oli ihottumaa ja finnejä, jotka molemmat vähenivät helokkiöljykapseleilla.
ei automaattisesti tarkoita aknea. Todennäköisesti ne on vaan ihan tavallinen hormonaalinen juttu.