Miten maustat porkkanalaatikon?
Nyt jakoon se kaikkein taydellisin porkkanalaatikkoreseptisi! Itse en pida muskottipahkinasta, onko muita maustamisehdotuksia? Miten siita saisi vahan erilaisen, mutta maistuvan? Haluan kayttaa ohraa riisin sijasta.
Kommentit (6)
Talteen porkkanoiden keitinvettä, mannasuurimoita, loraus siirappia, suolaa, voisulaa, valkopippuria hieman.
Pinnalle hieman korppujauhoa ja voinokareita.
Haudutan uunissa 3-4h matalalla lämmöllä.
Onko kukaan tehnyt sillai, etta ei olekaan ensin kypsentanyt porkkanoita ja sitten soseuttanut, vaan raastanut raakana puuron sekaan ja sitten hautumaan uuniin?
1kg valmista porkkanasosetta, 3/4 dl mannasuurimoita, 1tl suolaa, 1-2 rkl siirappia, 1,5 dl kermaa, 1 dl maitoa ja voi laittaa yhden kananmunan jos haluaa. Päälle korppujauhoja ja voinokareita, laitan vähän myös kanelia.
Minä tykkään todella paljon tästä. Riisiä inhoan ja muita en ole koskaan edes kokeillut. Mun mielestä tässä tulee porkkanan oma maku hyvin esille, yksinkertainen maku, ei tarvi mitään voimakkaita muskotteja siihen.
kärjelliset. Makeaa laatikkoa, jossa pieni terävyys.
Talteen porkkanoiden keitinvettä, mannasuurimoita, loraus siirappia, suolaa, voisulaa, valkopippuria hieman.
Pinnalle hieman korppujauhoa ja voinokareita.
Haudutan uunissa 3-4h matalalla lämmöllä.
Kuohukerma nimittäin.
Ja nimenomaan sitä makua saa sillä, että on sitä ehtaa kermaa ja ehtaa voita.
t. sama
saanut ohraa kypsäksi vaikka laatikko hautui tuntikausia siellä sun täällä.