Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Selkäkivut ja unettomuus rv 40+1

04.12.2005 |

Menossa rv 40+1, ja tuntuu että vauva ei ymmärrä kyllä ulos tulla vähään aikaan, ainakaan mitään merkkejä ei näy... Olen ollut kovien selkäkipujen takia sairaslomalla melkein koko raskauden ajan, ja nyt tilanne alkaa olla jo aika epätoivoinen. Särkylääkkeenä minulla on ollut Panacod, mutta se ei enää tunnu auttavan.

Nyt en ole nukkunut pitkiin aikoihin juuri ollenkaan, yhtenäistä unta ei ole ollut kuin vajaa tunti kerrallaan, ehkä n. pari tuntia yössä. Vähän väliä pitää nousta vessaan, tai muuttaa asentoa, ja jokainen liike viiltää selkää kuin puukolla vedettäisiin. Olo alkaa olla tosi väsynyt ja sekava, haaveilen vaan että saisin vielä joskus nukuttua. Kauhistuttaa ajatus, että synnyttämään pitäisi lähteä näin väsyneenä ja kipeänä. Olen yrittänyt päästä sektioon, jota neuvolatätikin puoltaisi, mutta äitipolilla lääkäri ei näe riittävää lääketieteellistä syytä sektiolle... Ei vaikka selässäni on hermovaurio, joka kipuihini on syynä.

Tietääkö kukaan, voiko mitään unilääkettä käyttää loppuraskaudesta? Tuntuu että olisi ihan pakko saada nukkua ennen synnytystä! Entä mitä on tehtävissä, jos en kivun ja väsymyksen takia kertakaikkiaan kykene synnyttämään? Kai nyt jossain vaiheessa sektiotakin harkitaan? Vai onko se niin, että vaikka äidillä olisi miten helvetilliset kivut tahansa, alatiesynnytys on ainoa vaihtoehto niinkauan kun vauvalla on kaikki hyvin?

Tuskastunut Marke & " Pikkunen" (painoarvio n. kk sitten 3300g...)

Kommentit (0)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla