auton renkaasta tyhjentynyt ilmat, lähin "huoltoasema" on ABC, auttakaa!!
Pitäisi varmaan itse käydä laittamassa ilmaa, mutta en ole sitä koskaan tehnyt. ABC:llä tunnetusti ei ole auttavaa henkilökuntaa, joten miten se ilman laitto käytännössä tapahtuu..?
Kommentit (14)
Pitäisi varmaan itse käydä laittamassa ilmaa, mutta en ole sitä koskaan tehnyt. ABC:llä tunnetusti ei ole auttavaa henkilökuntaa, joten miten se ilman laitto käytännössä tapahtuu..?
autosi sinne mistä ilmaa renkaisiin saa.
Avaat renkaasta kiertämällä venttiilin hatun irti, laitat huoltoasaeman vehkeen kiinteän letkun tai sitten kannettavan laitteen vastakappaleen kiinni oman autosi renkaan venttiiliin.
Kokeilemalla huomaat miten homma toimii. Jollet tajua, pyydä apua joltain, kyllä aina joku tulee auttamaan.
ajat siihen Vesi(ilma pömpelin viereen ja otat ilmapistoolin kaaapista. Pyröität renkaan venttiilin hatun irti ja laitat letkun kiinni ja painat pistoolin kahvasta. Lisää niin kauan että mittari näyttää noin 2 bar. Liipasin pitää olla ylhäällä kun katsoo mittaria
ajat siihen Vesi/ilma -pömpelin viereen ja otat ilmapistoolin kaaapista. Pyröität renkaan venttiilin hatun irti ja laitat letkun kiinni ja painat pistoolin kahvasta. Lisää niin kauan että mittari näyttää noin 2 bar. Liipasin pitää olla ylhäällä kun katsoo mittaria
oman onneni ojassa täällä. Iso kiitos teille, uskon, että onnistun näillä ohjeilla!
Isällenikin jo soitin, mutta ois vasta huomenna illalla ehtinyt.
Kiitos kiitos, kokka kohti huoltista siis!
^^ nojassa tietenkin, vaikka näillä auton käsittelytaidoilla voisi tuntee välillä olevansa ojassa.
ilmaa vaikka pyörän pumpulla, kunhan on vaan Schrader pumppu.
Yleensä autossa on vararengas.
Ei huoltoasemalta saa ku kaljaa!
oli ihan helppoa. Täytyy tarkkailla miten yön aikana käy, tyhjeneekö. Tossa oli talvirenkaiden vaihdon jälkeen rengasrikkovalo kerran palamassa. Kävin näyttämässä huollossa, mutta ei löytynyt vikaa mistään. Sanoivat, että voi välillä ajotietokoneeseen vaikuttaa ekat liukkaat tmv.
Ja toi on bemari merkiltään niin siinä ei ole sitä vararengasta vaan noi renkaat, joilla voi puhjenneena ajaa 200 kilsaa.
mutta iso kiitos neuvoista :)
Ap.
Nykyisin on myös näitä rasittavia digitaalisia ilmanpainemittareita. Eli pitäisi ensin säätää masinasta ilmanpaine ja sitten tökätä ns. pistooli venttiiliin ja odottaa, että masina piippaa (usein ei piippaa). Helpompaa, jos löytyy perinteinen mittari, mistä näkee paineen samalla, kun lataa ilmaa.
Ollapa vanha mekaaninen auto kirjoitti:
Nykyisin on myös näitä rasittavia digitaalisia ilmanpainemittareita. Eli pitäisi ensin säätää masinasta ilmanpaine ja sitten tökätä ns. pistooli venttiiliin ja odottaa, että masina piippaa (usein ei piippaa). Helpompaa, jos löytyy perinteinen mittari, mistä näkee paineen samalla, kun lataa ilmaa.
Kyllä toivoisin, että ap on saanut asian viimeisen kahdeksan vuoden aikana jo hoidettua..
Ajokortin hankkimisen jälkeen hommasin auton seuraavana päivänä ja aloitin ajelun. Jotenkin arastelin rengaspaineiden tarkistamista ja kun viimein sen tein, olivat rengaspaineet alle 2 bar. Siinä vaiheessa oli myöhäistä, kun käytetyn auton renkaissa kolmessa neljästä oli kudosvauriot.
Uudet renkaat alle ja sen jälkeen olen testannut rengaspaineet noin 1000km ajon välein.
Kaikilla tankkausasemilla ei saa ilmaa, mutta olisi hyvä selvittää missä lähialueilla saisi ilmaa autonsa renkaisiin.
Älä nyt ainakaan aja sinne huoltikselle jos rengas on jo aivan tyhjä! Vaihda vararengas, jos autossasi
sellainen on.
Vanha ketju mutta pitäisi kuulua ajo-opetukseen, että käydään huoltsikalla tarkastamassa rengaspaineet.
autosi sinne mistä ilmaa renkaisiin saa.
Avaat renkaasta kiertämällä venttiilin hatun irti, laitat huoltoasaeman vehkeen kiinteän letkun tai sitten kannettavan laitteen vastakappaleen kiinni oman autosi renkaan venttiiliin.
Kokeilemalla huomaat miten homma toimii. Jollet tajua, pyydä apua joltain, kyllä aina joku tulee auttamaan.