Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miehen mielestä kälyn uusioperheen lapsille ei kaikille osteta joululahjoja "kun eivät ole sukua"

Vierailija
19.12.2012 |

Kyseessä on siis mieheni siskon perhe, ovat olleet nykyisen miehensä kanssa naimisissa 2 vuotta..

Musta tuo on kyllä erittäin tökerö ajattelutapa.

Perheessä on siis yhteensä 4 lasta; 2 tuon miehen siskon lapsia ja 2 toisen osapuolen lapsia. Kaikki asuvat samassa talossa, ovat etävanhemmillaan joka toinen viikonloppu.

Minusta kaikki lapset ovat tasaarvoisia, mutta mies ei haluaisi tuhlata rahaa noihin siskonsa miehen lapsiin.

On mulla juntti mies.

Kommentit (28)

Vierailija
1/28 |
20.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on 3 ja miehelläni 3, minun sukulaiset ostavat kaikille 6:lle lahjat ja mieheni vanhemmat myös, mutta mieheni sisko sen sijaan- ostaa vain mieheni lapsille. Lähetti joulukortinkin vain mieheni lapsille. Tämä jurppii, sillä mieheni muutti lapsineen minun ja lasteni kotiin ja silti kortttin oli kuin ärsyttääkseen, laittanut vain mieheni lasten nimet. Kutsuimme taannoin myös kaikki sukulaiset minun kahden lapseni sekä miehen yhden lapsen kimppasynttäreille. Miehen sama sisko toi sinnekin lahjan vain tälle miehen lapselle, vaikka kutsuimme heidät nimenomaan KAIKKIEN kolmen kimppajuhliin. Ilmeisesti on jotain minua vastaan sitten...Vaikka hänen lapsensa itseasiassa lähetti minun lapselleni aiemmin jotain "haista paska"-tekstareita, joista mieheni sitten kertoi siskolleen kun tyttäreni kertoi meille. Joten minusta minulla olisi enempikin aihetta olla hänenlaisensa (ei vain ole tyyliäni..). Viime jouluna ja synttäreillä, olen tähän asti aina ostanut hänen lapsilleen lahjoja. Enpä tänä vuonna. Eipä miehenikään osta minun sisarusteni lapsille vaan se on minun juttuni tietty. Miehenikin ihmettelee siskonsa käyttäytymistä kyllä, on aika tökeröä ja ennen kaikkea outoa.

Vierailija
2/28 |
20.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan vaikka ne toiset saisivat miten paljon lahjoja omilta sukulaisiltaan (kuten ap:n mukaan ei tässä tapauksessa ilmeisesti ole). Meillä ei ole niin rahasta kiinni.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/28 |
20.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos kälyllä ja veljelläsi on yhteinen lapsi, he eivät saa puolikaan noin paljoa lahjoja

Pienet on piirit, jos ap:n miehen siskolla on lapsi ap:n veljen kanssa. :)

Vierailija
4/28 |
20.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lahjoja tulee

-isältä

-äidiltä

-isäpuolelta

-äidin vanhemmilta

-isän vanhemmilta

isän sisaruksilta

-äidin sisaruksilta

-isäpuolen sisaruksilta

-isäpuolen isovanhemmilta

Paremmat oltavathan tuollaisilla ipanoilla on kun lahjoja satelee sukulaisilta ja sitten vielä isäpuolen sukulaisilta.

Jos kälyllä ja veljelläsi on yhteinen lapsi, he eivät saa puolikaan noin paljoa lahjoja, sillä tuskin ipanoiden biologisen isän isovanhemmat ostaa poikansa entisen vaimon nykyisen liiton lapsille lahjoja.

Eli kyllä nää kälyn lapset saa ihan varmasti lahjoja tarpeeksi.

Tuollainen lapsi on myöskin ulkopuolinen

-isän uudessa perheessä

-äidin uudessa perheessä

Kyllä tasavertaisuudella pyrkisin osoittamaan, että on yhtä arvokas kuin muutkin.

Ja tiedän mistä puhun. Olen itse tuollainen lapsi.

Vierailija
5/28 |
20.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kälyni lapset olivat 8-v tyttö ja 4-v poika kun muuttivat yhteen ja nyt on yksi yhteinen lapsi 2 vee, ja on veljeni ainokainen. En osta noille 2 muulle lahjoja. Ovat nyt 12 ja 8.

Ajattelen, että heillä on omat tädit ja sedät, jotka ostavat heille, heidän isän puolelta.

En ostanut ennen kuin veljeni lapsi syntyi, enkä nyt sen jälkeenkään. Ei meitä ole myöskään koskaan kutsuttu noiden lasten synttäreille.

Muutenkin on riittävästi muistettavia.

Vierailija
6/28 |
20.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuollainen lapsi on myöskin ulkopuolinen

-isän uudessa perheessä

-äidin uudessa perheessä

Kyllä tasavertaisuudella pyrkisin osoittamaan, että on yhtä arvokas kuin muutkin.

Ja tiedän mistä puhun. Olen itse tuollainen lapsi.

Miten tämä sopii yhteen kaikkien eronneiden aikuisten höpötysten kanssa, että ne lapset on onnellisia ja ero ei vaikuttanut mitenkään ja ero oli lapsen etu ja plaa plaa plaa.

Tässä se nyt tulee ihan rehellisesti. Erolapsen koti ei ole missään. Erolapsi on ulkopuolinen jokaisessa "kodissaan".

Käy kyllä sääliksi. Ei ihme, että lapset ja nuoret voivat pahoin nykyisin, kun eroja on niin paljon. Eihän tuollaisesta voi täyspäiseksi kasvaa :(

Vierailija
7/28 |
20.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä ei ole niin rahasta kiinni.

No ei meilläkään mitenkään erityisesti! Mieheni on vaan ääliö juntti...

No ihan sama, käyn ostamassa lahjat kun pääsen töistä!

-ap:)

Vierailija
8/28 |
20.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

kun ajattelet asiaa lapsen näkökulmasta ja symbolisena juttuna. Minäkin olen "tuollainen lapsi". En saanut koskaan isäpuolen suvun puolelta lahjoja, pikkuveljeni vain sai paketit (Meitä oli kaksi, minä ja veljeni, äitini ja isäpuoleni ovat olleet "aina" naimisissa, en muista edes aikaa ennen sitä.) Kyllä siitä tulee pienelle lapselle olo, että ei kuulu perheeseen. :( Itse ostan mieheni veljen vaimon lapsille lahjat vaikka he asuvat isällään suurimman osan ajasta.

Vierailija
9/28 |
20.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muistathan ostaa myös heille lahjoja, koska ovat sisaruksia näille siskonlapsille eli samanarvoisessa asemassa kuin nuo toisen osapuolen lapset.

Vierailija
10/28 |
20.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lahjoja tulee

-isältä

-äidiltä

-isäpuolelta

-äidin vanhemmilta

-isän vanhemmilta

isän sisaruksilta

-äidin sisaruksilta

-isäpuolen sisaruksilta

Paremmat oltavathan tuollaisilla ipanoilla on kun lahjoja satelee sukulaisilta ja sitten vielä isäpuolen sukulaisilta.

Jos kälyllä ja veljelläsi on yhteinen lapsi, he eivät saa puolikaan noin paljoa lahjoja, sillä tuskin ipanoiden biologisen isän isovanhemmat ostaa poikansa entisen vaimon nykyisen liiton lapsille lahjoja.

aina saa. Esimerkiksi mun vanhemmat on ollut kuolleina koko lasteni elämän ajan ja suku on todella pieni ja etäinen. Eli mun lapset on saaneet lahjoja multa ja isältään, kun taas isän vanhemmat ovat sellaisia etteivät juurikaan lahjoilla huomio. Kun elin uusioperheessä, niin kyllä mun lapset ( ikävä kyllä) olivat väliinputoajia, kun uuden mieheni esim. vanhemmat ostivat vain (useimmiten) oikeille lapsenlapsilleen lahjoja. Tosin joskus omani saivat esim. sukat tai pienen pyyhkeen...

eli mä kyllä kunnioitan sitä, että lapset on lapsia ja syyttömiä ne on kaikenmaailman perhekuvioihin. Se tuntuu aina hyvältä, kun jollain pienellä elellä muistaa!

Vierailija
11/28 |
19.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näin ajattelevat myös muut sukulaiset.

Vierailija
12/28 |
19.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

osoittaa lapsille että ovat hyväksyttyjä teidän perheessä. Se voisi olla siskollesi erittäin tärkeääkin,osta ap itse ne lahjat. Lapset ovat muutenkin vanhempiensa ja uuteen suhteeseen viattomia,ei heitä pidä syrjiä lahjoissa kun ovat tilanteeseen vanhempien takia joutuneet! (en tarkoittanut että se olisi paha asia)

Vierailija
13/28 |
19.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sillä ei hän muulloin ole käyttäytynyt "syrjivästi" muita kälyn perheen lapsia kohtaan tai ole koskaan puhunut pahaan sävyyn jne...

Rahako se hänelle ratkaisee? Ei me mitään kalliita lahjoja olla niille muillekkaan ostettu, niin olisiko se vaikka yhteensä 30e lisämeno niin kauheaa?

Niin ja siis kyseessä minun kälyni, miehen sisko.

-ap

Vierailija
14/28 |
19.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aika tökeröä. Itse ostaisin lahjat kaikille lapsille.

Vierailija
15/28 |
19.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja tottakai kaikkia muistetaan jouluna. Itse ostan lahjat myös entisen miehen sisarusten lapsille, vaikka me olemme eronneet ei se tarkoita että lapset joille olen ollut täti eivät enää merkitsisi minulle mitään. Lahjan suuruus ei ole merkityksellistä, symbolista arvoa sen sijaan sitäkin enemmän.

Vierailija
16/28 |
19.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lahjoja tulee

-isältä

-äidiltä

-isäpuolelta

-äidin vanhemmilta

-isän vanhemmilta

isän sisaruksilta

-äidin sisaruksilta

-isäpuolen sisaruksilta

Vierailija
17/28 |
19.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

joille muutenkin tulee paljon lahjoja

Vierailija
18/28 |
19.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lahjoja tulee

-isältä

-äidiltä

-isäpuolelta

-äidin vanhemmilta

-isän vanhemmilta

isän sisaruksilta

-äidin sisaruksilta

-isäpuolen sisaruksilta

Mun mielestäni omat sukulaiset ostaa. Muutoin menee helposti epäreiluksi muita lapsia kohtaan.

Vierailija
19/28 |
19.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse vielä äitini ja hänen "uuden" miehensä luona asuessani muistan kuinka inhottavaa oli kun isäpuoleni sukulaiset ostivat pikkuveljelleni (joka on äitini ja isäpuoleni yhteinen lapsi) ties kuinka monta ja hienoa lahjaa mutta itse jäin isoveljeni kanssa lahjatta.

Varmaan juuri siksi koska isäpuoleni sukulaiset eivät laskeneet meitä sukuun, vaikka ollaan asuttu samassa taloudessa siitä asti kun täytin 3, jolloin pikkuveljeä ei ollut edes suunnitteilla.

Kaikenlisäksi tämä isäpuoleni suku tuli meille kylään jouluaattoisin ja kohtelivat minua ja isoveljeäni kuin oltaisiin jotain palvelijoita, ikinä ei tullut kehua tai kiitosta eikä edes tervehditty kun astuivat ovesta sisään.

Tietty saatiin lahjoja äidiltä ja isäpuolelta ja mummoilta sun muilta mutta ei paljoa vaadi aikusilta ihmisiltä ottaa huomioon sen perheen lapsia, keiden kanssa viettää joulua.

Vierailija
20/28 |
19.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eihän se ole lasten vika, ettei ole sukua.

Minunex-appivahemmat yrittävät huomioida aina poikansa (eli minun ex-mieheni) lapset ja uuden vaimonsa lapset. Mutta toki haluavat antaa omille lastenlapsilleen paremmat lahjat, jolloin he tuovat ne minun luokseni.

No, tämä ei nyt toimi ap:n tilanteessa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä neljä viisi