Muita joille lasten joulujuhlat, matsit ja esitykset on rasite?
Vai voiko sitä myöntää edes ääneen? Joulujuhliakin taas meidän perheessä kolmet. Olisihan sitä joulun alla muutakin hommaa! Puhumattakaan harrastuksiin liittyvistä esityksistä. Tottakai menen, lapset ovat tärkeintä. Mutta en yhtään pidä niistä velvollisuuksista.
Kommentit (4)
täällä yksi. Juu, kaikki juhlat sun muut jutut joita keksitään myös viikonloppuihin no thanks.
Vai voiko sitä myöntää edes ääneen? Joulujuhliakin taas meidän perheessä kolmet. Olisihan sitä joulun alla muutakin hommaa! Puhumattakaan harrastuksiin liittyvistä esityksistä. Tottakai menen, lapset ovat tärkeintä. Mutta en yhtään pidä niistä velvollisuuksista.
Mies juuri lähti tyttären kanssa taekwondon päättäjäisiin. Siellä menee sitten koko ilta eli kolme tuntia. Mutta mitäpä sitä ei lastensa puolesta tekisi.
Poika ei vielä mitään harrasta ja mä olen pojan kanssa sitten kotona kaksin.
täällä myös yksi, minulla kolme lasta. Olen totaaliyh, eli joudun todellakin ihan itse myös nuo kaikki hoitamaan...:/
Eli aina kolmet vanhempainillat, vanhempainvartit, kasvatuskeskustelut, joulujuhlat, kevätjuhlat, you name it. Ahdistaa ja turhauttaa, lisäksi tuntuu ettei töihin juuri ehtisi oikein koskaan. Kun noiden pienten kanssa käydään sitten vielä neuvolat ja isommankin koululääkärin tarkastuksessa kuulemma olisi ollut "suotavaa" olla läsnä. Sitten hammashoitolat ja keskimmäisen puheterapia.
Siihen kun lisää lasten ja omat normaalit sairastelut, niin en oikeasti lainkaan ihmettele miksi naisia sorsitaan työelämässä. Olisi toki suotavaa että nämä ydinperheessä jakautuisivat kahdelle aikuiselle, mutta onhan noita silti melkoinen määrä.
meillä on lapsia viisi, onneksi tällä hetkellä samassa koulussa. Joskus ei päästä molemmat vanhemmat kaikkiin kissanristiäisiin vaan vuorotellaan. Kivahan se omaa lasta on katsella, mutta joskus ne parituntiset esitykset puuduttaa, varsinkin kun lapset harrasteli luistelua melko keskinkertaisessa seurassa : )
Lienee turha edes mainita että en ole ensimmäisenä järjestämässä myyjäisiä, pikkujouluja tai muutakaan koulun ylimääräistä toimintaa.