Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

raskaus, lämminsavulohi

Vierailija
19.12.2012 |

Uskltaako raskaana syödä turvallisesti itse sähköuunissa savustuspussissa savustettua lohta?

(250asteisessa uunissa 15min ja sitten puoli tuntia 175 asteisessa, tosin siinä savustuspussissa)

Kommentit (12)

Vierailija
1/12 |
19.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

sehän on paistettu kala jossa on savun makua. Uskallatko syödä ylipäätään kalaa?

Vierailija
2/12 |
19.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

sä siitä pelkäät saavasi?

:)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/12 |
19.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

:D en mä tiedä, varmaan listerian tai jotain?

Entäs näitä joulukinkkuvalmisteita kun ne on vakuumissa? Siis valmiita?

Vierailija
4/12 |
19.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lämminsavulohi on kypsää ja ainoa kala mitä joulupöydässä söin raskaana. Etsi reseptejä, siitä saa vaikka mitä! Mitään vakuumikinkkuja en syönyt. Naurakaa vaan muut, minä symppaan ap:ta.

Vierailija
5/12 |
19.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Uskltaako raskaana syödä turvallisesti itse sähköuunissa savustuspussissa savustettua lohta?

Saako tuolla tavalla aikaiseksi mitään, mikä muistuttaa maultaan oikeaa savukalaa?

Meillä ovat savustuspussin kanssa laitetut kalaruoat aina epäonnistuneet siinä mielessä, ettei niistä ole tullut mitään savupitoista, muuten kyllä kypsääja syötävää.

Vierailija
6/12 |
19.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lämminsavulohi on kypsää ja ainoa kala mitä joulupöydässä söin raskaana. Etsi reseptejä, siitä saa vaikka mitä! Mitään vakuumikinkkuja en syönyt. Naurakaa vaan muut, minä symppaan ap:ta.

Tuossa kinkussa lukee että "kypsä savustettu kinkku"

En tiedä sitten uskaltaakos syödä..

Vierailija
7/12 |
19.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saako tuolla tavalla aikaiseksi mitään, mikä muistuttaa maultaan oikeaa savukalaa?

Meillä ovat savustuspussin kanssa laitetut kalaruoat aina epäonnistuneet siinä mielessä, ettei niistä ole tullut mitään savupitoista, muuten kyllä kypsääja syötävää.

En tiedä, vasta nyt on ekaa kertaa savustuspussissa uunissa kala ja aloin miettimään että kai sitä nyt voi syödä ja samoin tuo kypsä savukinkunpala pikkujoulujaisiksi ja mietin että saako sitäkään..

Vierailija
8/12 |
19.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tiedä, vasta nyt on ekaa kertaa savustuspussissa uunissa kala ja aloin miettimään että kai sitä nyt voi syödä ja samoin tuo kypsä savukinkunpala pikkujoulujaisiksi ja mietin että saako sitäkään..

Kyllä kai, kun ovathan ihmiset ennen vanhaan syöneet normaalia ruokaa kovin tarkasti murehtimatta ja näin selvinneet hengissä – ja lapsensakin syntyneet ja selvinneet. :)

Toivottavasti kala onnistuu.

Vierailija
9/12 |
19.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

tiedätkö että stressaamalla noista ruoista teet enemmän haittaa sikiölle kuin sillä että syöt sitä kypsennettyä kalaa. Ja sitähän tuo savupussikala on, kypsää.

Saat muuten syödä tuoregraavattuakin kalaa, sekä kylmäsavuakin, kunhan ne eivät ole niitä vakuumipakattuja. Noista vakuumikinkuista ei liene mitään haittaa.

Oikeasti hellitä vähän. Katso netistä se lista mitä suositukset sanovat, niin huomaat että ehdottomat eit taitavat olla vain maksa, hauki ja isot ahvenet. Alkoholin lisäksi.

Vierailija
10/12 |
19.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin tärkeintä on pitää huolta siitä, että syö vain tuoretta ja oikein säilytettyä ruokaa: lämmin ruoka kuumana ja kylmä ruoka kylmänä.

Koska olen joulukalojen ystävä, luin tosi tarkkaan THL:n sivut, ja siellä tosiaan mainittiin vain tyhjiöpakattu graavi- ja kylmäsavukala. Mutta en kyllä soisi mitään graavikalaa, jos en olisi varma, että se on taatusti tuoretta ja oikein säilytettyä (so. riittävän kylmässä). Mätiäkään ei pitäisi syödä lainkaan, koska pakastaminen ei tuhoa taudinaiheuttajia.

Of topic: Jännä, että Suomessa puhutaan aina vain listeriasta. Saksassa suurin huolen aihe oli toksoplasmoosi, jonka vuoksi kehoitettiin varomaan mm. raakaa kalaa (sic!), sushia, puolikypsää lihaa ja salaattia, jota ei ole itse pessyt. Listeriavaarasta ei puhuttu yhtään mitään.

Vierailija
11/12 |
19.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä kai, kun ovathan ihmiset ennen vanhaan syöneet normaalia ruokaa kovin tarkasti murehtimatta ja näin selvinneet hengissä – ja lapsensakin syntyneet ja selvinneet. :)

Toivottavasti kala onnistuu.

Kyllä. Ennenkin on. Ja juuri listerian takia sikiöitä on kuollut ja siksi listeriasta varoitellaan. Riski on sen verran huomattava että sitä on syytä varoa. Vaikka suurin osa lapsista tosiaan selviäisi hengissä varomattakin. Mutta joillekin äideille yhdenkin sikiön kuolema on mittaamaton suru.

Vierailija
12/12 |
19.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Of topic: Jännä, että Suomessa puhutaan aina vain listeriasta. Saksassa suurin huolen aihe oli toksoplasmoosi, jonka vuoksi kehoitettiin varomaan mm. raakaa kalaa (sic!), sushia, puolikypsää lihaa ja salaattia, jota ei ole itse pessyt. Listeriavaarasta ei puhuttu yhtään mitään.

Ulkokissoja ja kotieläimiä lähes joka talossa. Se taas on tarkoittanut sitä, että lähes kaikki ovat kohdanneet toksoplasmoosin jo lapsina ja siten kehittäneet immuniteetin.

Nyt tilanne alkaa olla muuttumassa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kaksi neljä