Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

G: Millaisesta lapsesi saamasta lahjasta SINÄ vetäisit herneen nenään?

Vierailija
19.12.2012 |

Kun täällä olette päässeet joululahjojen haukkumisen makuun, niin kertokaa nyt sitten avoimesti, millaisia lahjoja ette kelpuuta lapsillenne sukulaisilta tai tuttavilta. Mukaan lapsen ikä ja sukupuoli.

Kommentit (16)

Vierailija
1/16 |
19.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

lehdistä, pesuainepaketeista jne. ihan ikään katsomatta. En vetäisi hernettä nenään, mutta ekassa siivouksessa lentäis roskiin.

Vierailija
2/16 |
19.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

tämä on mun eka ja vika kontribuutio näihin ääliömäisiin ketjuihin

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/16 |
19.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

sellaisesta, joka ei ole sen ikäisille tarkoitettu. Siis joku superhelppo palapeli eskari-ikäiselle tai sitten räiskintäpelejä samanikäiselle. Sukulaistyttö sai yläkouluikäisenä lahjaksi sellaisen lehden tilauksen, jossa pääasiassa jaellaan seksivinkkejä ja keskitytään omaan ulkonäköön ja muuhun soopaan. Olisin vetänyt tämän kuuluisan palkokasvin nenääni, jos olisin tuon tytön äiti. No ok, meikit vielä jaksan kyllä, mutta en tuota "näin saavutat täydellisen seksuaalisen nautinnon ja teet miehesi villiksi" -osiota.

Vierailija
4/16 |
19.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

... mutta leikki-ikäiselle en kyllä antaisi mitään hyväntekeväisyys-lahjaa. Jokainen saa lahjoittaa hyväntekeväisyyteen niin paljon kuin lystää - ja HYVÄ NIIN - mutta sopii mielstäni paremmin aikuisten kesken "annettavaksi". Muuten siis kannatan näitä toisenlaisia lahjoja.

Vierailija
5/16 |
19.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis siitä, että pikkulapsille ja alakoluikäisille annettaisiin teinien vaatteita ja tavaraoita. Esim. oma tyttäni sai tädiltään alakolussa pienen topin ja sen päälle läpinäkyvän harsopaidan. En sanonut tädille (miehen sisko) mitään, koska tarkoitus oli hyvä, mutta en antanut tytön pitää tätä vaatetta kuin hyvin harkitusti lähinnä kotona.

Vierailija
6/16 |
19.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta eipä meillä tarvitse pelätä, että sukulaiset sellaisia antaisivatkaan.

Vierailija
7/16 |
19.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

superpiheiltä appivanhemmiltani kilon laatikon kovettuneita englanninlakuja, ostettu varmaan toukokuiselta eläkeläisristeilyltä. Niin eikä mitään muuta. Oli aika ajattelematon lahja, harmitti.

Vierailija
8/16 |
19.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

kuin K18 pelit/elokuvat lapsille. Olen aika tarkka ikärajojen suhteen, ja siitä tulisi pahaa mieltä kaikille, kun lahjat jäisivät käyttämättä.

Vierailija
9/16 |
19.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

lapseni eivät ole toistaiseksi saaneet lahjoja, joiden taustalla ei olisi ollut ihan vilpitön halu ilahduttaa lasta. Koska lapseni ovat keskivertoa paljon pitempiä, ollaan saatu usein jo valmiiksi pieniä vaatteita tms. Tällaisia asioita kukaan lahjan ostaja ei ole voinut tietää, ja enemmän näissäkin on harmittanut lahjan antajan harmitus, kun hän näkee ettei vaate ole mahtunut lapsen päälle.

Jos lapsen saama lahja jostain syystä harmittaa lapsen vanhempia, kannattaa miettiä elääkö vähän liikaa lapsen kautta (jos siis syy ei liity siihen, että lahja jotenkin vahingoittaisi lapsen kehitystä).

Vierailija
10/16 |
19.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

olen ihmetellyt hieman seuraavia lahjoja (ei ihan palkokasveja ole saatu hengityselimiin kuitenkaan)

* suklaa-allergiselle 2v:lle suklaisia kuusenkoristepalloja

* pitkän ohuen vieterin päässä oleva puinen klovni tms. Ensimmäisen heilautuksen jälkeen vieteri oli solmussa ja puuklovni kolauttanut 1v:n päähän mustelman...

*3v:lle posliinipäinen nukke (kivahan se on siellä hyllyllä kun ei sitä uskalla antaa leikkeihin, hajoaa kuitenkin ensimmäisestä kolahduksesta)

Muuten voisin pahastua, jos lahjan antaja ei ole _yhtään_ ajatellut lapsen sukupuolta, ikää ja mieltymyksiä. "pienet epätarkkuudet" ei haittaa. Vaatteissa harmittaisi liian pienten vaatteiden saaminen (ei ole onneksi sattunut).

Vierailija
11/16 |
19.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä sain 15-vuotissynttärilahjaksi naapurin tädiltä "vitsinä" kortsuja ja tupakkaa. Äitini veti herneen nenään.

Vierailija
12/16 |
19.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

olen ihmetellyt hieman seuraavia lahjoja (ei ihan palkokasveja ole saatu hengityselimiin kuitenkaan)

* pitkän ohuen vieterin päässä oleva puinen klovni tms. Ensimmäisen heilautuksen jälkeen vieteri oli solmussa ja puuklovni kolauttanut 1v:n päähän mustelman...

*3v:lle posliinipäinen nukke (kivahan se on siellä hyllyllä kun ei sitä uskalla antaa leikkeihin, hajoaa kuitenkin ensimmäisestä kolahduksesta)

Muuten voisin pahastua, jos lahjan antaja ei ole _yhtään_ ajatellut lapsen sukupuolta, ikää ja mieltymyksiä. "pienet epätarkkuudet" ei haittaa. Vaatteissa harmittaisi liian pienten vaatteiden saaminen (ei ole onneksi sattunut).

Nuo posliinipäiset nuket taisivat olla ainakin minun lapsuudessani (80-luvulla) suosittuja lahjoja, muistan ainakin saaneeni niitä useampia. Tuliko se vanhemmalta ihmiseltä? Ja ne oli kait ihan koristeeksi tarkoitettu... ei kai lapsi itse mistään kummilusikoistakaan tai pussilakanoista tms. mitään hyödy.

Vierailija
13/16 |
19.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nuo posliinipäiset nuket taisivat olla ainakin minun lapsuudessani (80-luvulla) suosittuja lahjoja, muistan ainakin saaneeni niitä useampia. Tuliko se vanhemmalta ihmiseltä? Ja ne oli kait ihan koristeeksi tarkoitettu... ei kai lapsi itse mistään kummilusikoistakaan tai pussilakanoista tms. mitään hyödy.

mutta ei tarkoittanut pelkästään koristeeksi, kun se tuli saatesanoilla "tällä pitää sitten leikkiä nätisti kun tuo posliinipää menee herkästi rikki". Joo kolmevuotiashan sen muistaa :-)

Vierailija
14/16 |
19.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta herne meni niin syvälle ettei ulos enää tule...koko vuoden aikana (muina merkkipäivinä ei siis mitään ja tätä kesti vuosia putkeen) lapset sai appivanhemmiltani joululahjaksi 30 vuotta vanhan käytetynyt akkarin, 1 per lapsi. Oisivat muuten menneet roskiin, ja yhden suklaarasia josta karkit jaettu minigrippeihin, jotta kaikki lapset saa.

Anoppi kuoli just ja kävi ilmi että heillä on ollut 300 tuhatta käteistä rahaa muun omaisuuden lisäksi. Ei ollut sitten varaa ostaa edes uusia pokkareita???!!

Todella loukkaavaa ja kertoo todella paljon siitä arvostuksen määrästä mitä heillä oli lapsenlapsiaan kohtaan. Sanomattakaan lie selvää että me vanhemmat emme saaneet mitään. (en olisi kyllä halunnutkaan, joten se asia ok)

Vierailija
15/16 |
19.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

nekin lelut tai pelit mitkä on tarkoitettu vanhemmille voi säästää ja antaa lapselle vanhempana. kaikesta olisi iloinen :)

Vierailija
16/16 |
19.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lahjan pitää olla uusi. Käytettyjä tavaroita ja vaatteita voi antaa muuten vaan mutta lahjan pitää ehdottomasti olla uusi.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi viisi viisi