Söisitkö koiraa?
eli olen tammikuussa lähdössä Kiinaan ja siellä on mahdollisuus maistaa koiran lihaa. Mielenkiinnosta ajattelin kokeilla.
Söisitkö siis itse koiraa jos siihen olisi mahdollisuus?
Kommentit (13)
TIetysti olisi parempi jos se koira olisi saanut elää suht hyvän elämän ja olisi eettisesti teurastettu, mistä Kiinassa voi varmaan vain uneksia.
kuten en mitään muutakaan eläintä.
Tosta vaikka vähän "koirat Kiinassa" -faktaa, mieti esim. sen perusteella:
http://www.dailymail.co.uk/news/article-2164353/Horrific-images-dogs-ki…
Osaatko verrata noiden makuja mihinkään perinteisempään lihaan?
Mikä minä olen nirsoilemaan tarjolla olevasta ruuasta, kun kuitenkin vetelen Suomessa tehotuotettua bulkkilihaa. Ei se ole yhtään sen eettisempää.
Minulle koirat on lemmikkejä, ja lisäksi noiden ruoaksi tuotettavien koirien kohtelu Kiinassa on aivan erityisen julmaa eläinrääkkäystä jota ei minusta voi tukea. Niitä ei siis tosiaan lopeteta nopeasti ja kivuttomasti ruoaksi, vaan niitä jopa pahoinpidellään ennen tappamista että lihaan tulisi parempaa makua :(
No tunnetasolla en, koska minulla on kaksi koiraa perheenjäseninä. En söisi ihmisiäkään. Mutta periaatteessa voisin syödäkin, koska Suomessa lemmikkinä eläneen koiran syöminen on paljon oikeampi teko kuin tehotuotetun eläimen syöminen.
Se ei silti tarkoita sitä, että sinun siellä Kiinassa kannataisi edes maistaa koiraa. Se syötäväksi kasvatettu koira kun todennäköisesti on elänyt koko lyhyen elämänsä ahtaasti pienessä häkissä. En voi sinua estää maistamasta koiraruokaa, mutta jos kannatat moista touhua, niin voitko elää tekosi kanssa hyvin mielin?
Itse näin vain wokillisen herkullista lihapataa
Itse näin vain wokillisen herkullista lihapataa
Joo mut sä oletkin sillä lailla vähän KUKKUU.../i]
Hakemalla hakisi koiraa syötäväkseni, mutta jos sitä tarjottaisiin niin voisihan sitä maistaa. Onhan se niiden kohtelu surullista ja väärin, mutta toisaalta, kyllä possutkin on älykkäitä ja tuntevia eläimiä, miksi koiraa ei saisi syödä mutta samalla tavalla kohdeltua possua saa?!
Mua ihmetyttää joskus että Suomessa kielletään turkistarhaus ja siten annetaan kiinalaisille ja muille eläimiä kaltoinkohteleville monopoliasema turkistarhauksessa. Suomessa eläinten olot on kuitenkin paremmalla tolalla.
Höyhen ja untuvatuotteet ne vasta tuottaakin tuskaa, kun kiinassa ne revitään eläviltä linnuilta...!
Samalla matkalla Shanghaissa popsittiin aasia, koiraa ja käärmettä. En jäänyt kaipaamaan.