Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi sossu maksaa vuokran??

Vierailija
12.06.2008 |

Eikö pienituloiset saa Kelasta asumistukea enää? Me ainakin nuorena opiskelijaperheenä saimme, siitä on tosin kohta 10 v aikaa.

Kommentit (13)

Vierailija
1/13 |
12.06.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä saan asumistukea joka kattaa vuokrasta 60% loput maksan hoitotuesta ja sosiaaliviraston rahalla ostan ruokaa.

Vierailija
2/13 |
12.06.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toisaalta olisi ehkä parempi, että kaikki avustukset saisi samalta luukulta. Rasittavaa varmasti tommonen luukulta luukulle hyppääminen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/13 |
12.06.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

mulla sen verran iso vuokra että jää vielä asumistuen ja sossun jälkeen 50e ite maksettavaksi

Vierailija
4/13 |
12.06.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pitääkö köyhän ryöstää kadulla käsilaukku ap:lta ja 3:lta ja ottaa siitä rahat vuokran loppuosan maksuun???

Saa sitä ajatellakin vähän ennenkuin tänne kirjoittelee asioista joista itsellä ei ole omakohtaista kokemusta.

Toimeentulotuki on nykypäivänä pikkuisen eri tyylistä kuin ap:lle 10 vuotta sitten maksettu.

Vierailija
5/13 |
12.06.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

ihan hurja ajatus? se nyt ensin tulee mieleen..

Vierailija
6/13 |
12.06.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

tuet pois? töihin ja Suomi Oy Ab nousuun

Vierailija
7/13 |
12.06.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja saa yhteiskunnan tukia. Se on ihan ok, en paheksu ollenkaan. Ihmettelin vain, kun toisessa aloituksessa puhuttiin sossun maksavan vuokran. Luulin että kelan asumistuki on sitä varten...

En tiennyt kaikkia kiemuroita, mitä näihin asioihin liittyy, ei ollut tarkoitus arvostella mitenkään tuilla eläjiä!

T. ap

Vierailija
8/13 |
12.06.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja monelle työssäkäyvällekin maksetaan niin huonoa palkkaa, että kokopäivätyönkin jälkeen on sossunluukulta täydennystä haettava.

Minipalkka tulisi olla 1700€/kk kokoaikatyöstä 40h/vk, sillä summalla lähtisin ihan mielelläni töihin ja lopettaisin sossussa juoksemisen

Vierailija
9/13 |
12.06.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

aika lailla kuivaksi taitaisi käydä keskustelu.:D

En ole aloittaja.

Minä en ole alle 1700 euron palkkatarjousta saanut muuten koskaan.Koulutuspohja on lukio ja halu tehdä töitä kova, ihan off topic...

Vierailija
10/13 |
12.06.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Että jos ihmisen tulot eivät asumistuenkaan kanssa riitä elämiseen ja vuokraan, niin silloin sossu tulee apuun? En ole itse koskaan sossusta mitään saannut, koska olen töissä käynnyt mutta näin kuvittelisin sen menevän!

Vierailija
11/13 |
12.06.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Millä alalla olet töissä? Minä taas en ole noin korkeaa palkkatarjousta saanut koskaan, eikä esim mieheni. Koulutuspohja minulla on lukio ja pari ammattitutkintoa ja halu tehdä töitä kova. Ja ai niin, en asu pk-seudulla, eikä niitä töitäkään niin helposti löydy.. Kuitenkin ihan kohtuullisesti pärjäillään. Alkoi vaan kiinnostaa, olemmeko ihan omituisia, kun meidän palkat on paljon pienemmät.

Vierailija
12/13 |
12.06.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on vuokra 600€, asumistuki 480€. Saan äitiyspäivärahaa 300€+lapsilisä 100€, mies opintotukea 210€. Näillä pärjäämme paremmin kuin hyvin, mutta kerran haimme sossusta tukea kun lapsi tarvitsi satsin kalliita lääkkeitä ja saimme samalla lisää(!) tukea peruselämiseen.

Vierailija
13/13 |
12.06.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

saa asumistukea

asunto on normin mukainen, eli neliöiltään sen kokoinen kuin sossu mitoittaa

asunto on edullinen asua, eli vuokra on sosiaaliviraston oman normin mukainen

asunnossa ei asu palkansaajia, joiden tuloilla asunnon vuokra voitaisiin maksaa

asunnossa asuvat ovat hakeneet toimeentulotukea ja se on heille myönnetty

eli sossu maksaa, jos rahaa on niin vähän kaikkien tukien jälkeenkin, ettei se riitä vuokran maksuun ja minimaaliseen elämiseen.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän yhdeksän kaksi