Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Vinkkejä imetyksen lopettamiseen? (lapsi 1 v 3 kk)

Vierailija
18.12.2012 |

Olin alunperin ajatellut imettää kaksivuotiaaksi asti, nyt on kuitenkin alkanut pikkuhiljaa tuntua siltä, että mulle riitti jo nyt. Lapsi ei saa tissiä yöllä ollenkaan, ja päivällä kolmesta viiteen kertaa.

Ongelmana on se, että lapsi on niin voimakastahtoinen ja edelleen haluaisi tissiä sen kymmenen kertaa päivässä. Vaikka saatan päivän aikana imettää sen viisikin kertaa, niin silti todella iso osa päivästä menee tappelemiseen siitä, kun en anna lapselle jatkuvasti tissiä.

Usein oon saanut vähäksi aikaa "harhautettua" lasta antamalla esim. rusinoita ja niiden kanssa maitoa mukista, mutta hetken päästä se kuitenkin muistaa tissin ja huutokonsertti alkaa taas.

Onko tähän mitään helppoa konstia, vai onko vaan kestettävä lapsen jatkuvaa huutoa?

Kommentit (26)

Vierailija
21/26 |
18.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jatka, jos kerran lapsi selvästi haluaa jatkaa.

Vierailija
22/26 |
18.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luulempa että lapsesi on vielä liian pieni vieroitukseen ns. pehmein konstein, eli huudattamista se on jos nyt lopetat ellet sitten korvaa imetystä jotenkin. Tuon 1v. yli kun imettää on lopettaminen aika hankalaa, helpointa olisi joko imettää max. 6kk tai sitten jatkaa 2-3v.

Itse olen saanut melkein imetyksen kokonaan pois (enää 1-2 krt päivässä), kun olen tarjonnut aina lämmintä maitoa pullosta kun tulee pyytämään rinnalle. Poika on jo kyllä 1v.8kk joten enemmän jo tajuaakin ja tosiaan melkein tyytyväisempi jo pulloon kun siitä tulee helpommin ja silti saa olla äidin sylissä juomisen ajan. Tällä keinolla meidän imetystaival taitaa nyt loppua.

Toki ymmärrän jos et halua pulloon opettaa mutta meillä olisi ainakin jatkunut imetys vielä vaikka kuinka pitkälle muuten sillä itse en jaksaisi kuunnella itkua, sitä olen jo pariin otteeseen yrittänyt mutta ei voimat riitä kun muutenkin olen yksin pojan kanssa..

vaikka sinänsä tuntuu hassulta opettaa yli yks vuotias juomaan pullosta kun ei oo aiemminkaan juonut. Kelpaiskohan nokkamuki? Mäkin oon lapsen kanssa yksin, niin ei oikeesti riittäisi energia huutotappeluun :/

nokkamukiin tuon ikäinen totutetaan. Ja kumma jos ei ole jo opetettu ruokapöydässä sellaisesta juomaan.

Kai tuon ikäinen nyt kuitenkin 4-5 ateriaa syö päivässä. Kuppiin maitoa vaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/26 |
18.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

ettei nokkamuki kelpaa kun ei sitä voi juuri imeä tai muuten meinaa tukehtua maitomäärään.. ja meillä on tärkeää että se maito on nimenomaan lämmintä ei kaappikylmää.

Tsemppiä sinne, ymmärrän ihan täysin miltä tuntuu ja kovasti itsekin nettiä selasin asian tiimoilta jo kun poika oli tuossa iässä myös mutta tuntui helpommalta sitten vain jatkaa kun ei hyviä keinoja löytynyt.. Kaikista hankalimmalta tuntui etenkin kyläilyt tai kaikki missä ollaan kodin ulkopuolella pitkään..

Pienempi paha tuo pulloon opettaminen on jos se vaan toimii. Pullostakin pääsee sitten eroon aikanaan mutta siitä nyt voi juoda missä vaan julkisellakin paikalla suruitta. Viimestään kun menee päiväkotiin kyllä pullo unohtuu ;)

Vierailija
24/26 |
18.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

olen kolmen lapsen imetyksen lopettanut kun lapset olleet 11kk, 12kk ja 15kk.

Kaikkien kanssa kerrasta poikki ja selittelemättä, enkä kertaakaan enää imettänyt kun päätin lopettaa.

Tuo vanhimmaksi imetetty kolmonen itkeskeli yhden päivän ajan enemmän, toisena päivänä muutaman kerran ja kolmantena ei enää muistanut. Nuo kaksi pienempää yhden päivän itkeskelyä.

Se tuntuu vaan ylivoimaiselta sinusta itsestäs, lapsi ei sitä kauan muista. Kunhan et sitten lopettamispäätöksen jälkeen kuitenkin imetä kun lapsi itkee.

Tsemppiä, se on paljon helpompaa kun luulet.

Vierailija
25/26 |
18.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luin imetystukinetin sivuilta joskus että on tuo lapselle ristiriitaista että välillä annat ja välillä et. Hän kokee ettet välilä hyväksy.

Eli mielummin tosiaan lakkaat stressaamasta ja annat rintaa niin usein kun haluaa tai sitten lopetat.

Mikä tuossa pulloon opettamisessa 1veelle on niin syntistä :D?

Vierailija
26/26 |
02.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun lopettaa imetyksen niin miten sen jälkeen olette laittaneet lapsen nukkumaan? Itse laitan lapsen nukkumaan niin, että illalla vähän ennen klo 20 annan omassa sängyssäni lapselle rintaa ja sitten siirrän lapsen omaan huoneeseensa pinnasänkyyn nukkumaan. Mutta jos en antaisi rintamaitoa ja laittaisin lapsen omaa huoneeseensa sängylle niin jäisi todennäköisesti huutamaan sinne. Jätänkö silloin hänet huutamaan sinne itsensä uneen vai miten te olette hoitaneet nukkumisen imetyksen lopetettua 1-vuotiaan kohdalla? Meillä ei koskaan silittelyt/tassuttelut ole auttanut enkä haluaisi totuttaa lasta nukahtamaan syliin... Ja lapsi ei juo tuttipullosta, kuin joskus itse.. Ja tuttia ei ole imenyt , 3kk iässä lopetti sen imemisen.. Itselläni olisi kohta tarkoitus lopettaa imetys, lapsi täyttää ihan pian 1-v. Herää nykyään kerran yössä ja sorrun silloin antamaan rintamaitoa, mutta yöimetys olis kans tarkoitus lopettaa.. Tai siis myös imetyskin kokonaan, kun en jaksa enää imettää, kun lapsi on niin tissin perään..

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme yhdeksän neljä