Ketkä joutuvat viettämään joulunsa yksin/kahdestaan nuoren lapsen kanssa?
Yksinäinen joulu voi olla jotain surullista.
Itse en onneksi moista joudu viettämään, sillä menemme mieheni ja kahden lapsemme kanssa mieheni vahemille kylään, hyvät välit kaikilla. Vihatuilla YH:lla jotka joutuvat olemaan joulun yksin, on varmaan aika kurjaa. Ei käy kade. No, itseaiheutettu tila joten ei käy sääliksikään.
Kommentit (13)
En ole yh vaan ihan vanhapiika. Minusta on ihan mukavaa viettää joulu itsekseni.
Enkä voisi keksiä mitään parempaa. Olemme viettäneet sukujouluja jo aika monet ja nyt minusta on ihana tehdä joulua VAIN meille kahdelle.
Saan valita ruuuat yms. asiat. Joulupukki tulee käymään ja menautimme rauhasta, toisistamme ja hyvästä ruuasta! IHANAA!
Enkä voisi keksiä mitään parempaa. Olemme viettäneet sukujouluja jo aika monet ja nyt minusta on ihana tehdä joulua VAIN meille kahdelle.
Saan valita ruuuat yms. asiat. Joulupukki tulee käymään ja menautimme rauhasta, toisistamme ja hyvästä ruuasta! IHANAA!
Joulupukki YH:n kotiin; virolainen mieshuora, eiks heh ;). Ei siinä mitään pahaa toki ole. Pitäähän yhnkin munaa saada, vaikka vain kerran vuodessa ja karvaista maksullista, "joulun rakkautta"...:DDD
Vietän joulun yksin - omasta tahdostani! Tähän asti olen päässyt nauttimaan joulusta ison suvun kanssa ja pääsisin tänäkin jouluna, ellen olisi päättänyt, että haluan nyt erilaisen joulun. Johon kuuluu nyt tällä kertaa se, että aion viettää aivan koko joulun ihan vaan omassa seurassani.
Vanhapiika olen minäkin. Vaikka olisin yhkin, en usko, että minua kauheasti surettaisi viettää joulua kaksin pienen lapsen kanssa kotona. Päinvastoin voisi olla ihanaa ihan vaan rauhoittua kotona ja rakentaa meidän omia jouluperinteitä sen mitä pieni nyt ymmärtää sensijaan, että pyhät menee autossa istuessa ja riepottaessa lasta sukulaiselta toiselle (mulla laaja ja ympäri suomea hajaantunut suku...).
Heillähän voi olla miten rauhallinen ja ihana joulu hyvänsä. Viettävät sen rauhassa syöden hyvin, leikkien lapsen/lasten kanssa. Nauttien siitä, että se humalainen ukko on jossain huitsin nevadassa. Tai että kenenkään ei tarvitse riidellä kenenkään kanssa.
Surullinen ja huono provo. Osoittaa sun pienuutesi ihmisenä.
Itse en onneksi moista joudu viettämään, sillä menemme mieheni ja kahden lapsemme kanssa mieheni vahemille kylään, hyvät välit kaikilla. Vihatuilla YH:lla jotka joutuvat olemaan joulun yksin, on varmaan aika kurjaa. Ei käy kade. No, itseaiheutettu tila joten ei käy sääliksikään.
Mun käy melkein sua sääliksi, mutta tuo sun ilkeys kyllä tappaa hyvin sen säälin.
lasten kanssa thaimaassa, hajoo sä tänne suomeen
Minulla on ihan hyvät välit omiin vanhempiini ja sisariini. Tämä yh ja lapsi viettävät siis perinteistä sukujoulua.
Olen leski ja näin ollen yksinhuoltaja.
Jouluaatoksi lupasin lapsen tosin miehelle sinne mutta joulupäivän aamuna saan hakea lapsen kotiin ja sen jälkeen vietämme loput joulunpyhät kahdestaan. Mies viihtyy omien vanhempiensa kanssa emmekä muutenkaan ole 9 yhteisestä joulustamme viettäneet kuin yhden yhdessä.
En koe että olisin yksinäinen koska siis tosiaan miehen vanhemmat ovat vihoviimeiset ihmiset keiden kanssa haluaisin joulua viettää.
Minun vanhempiani emme tapaa siitä syystä että sinne tulee siskoni jota en halua tavata. Eipä sikäli, parempi vaan, kun siellä tuppaa aina tulemaan joku konflikti.
Olen leski ja näin ollen yksinhuoltaja.
Myrkytit miehes, eikös niin? :D
Mä olen kateellinen niille, ketkä voi viettää joulun ihan lasten kanssa keskenään. En viitsi loukata vanhempiani, joten pakko mennä lasten kanssa jouluksi sinne. Se on tärkeää varsinkin omalle isälleni. Ja tottakai se on lapsillenikin tärkeää, mutta haluaisin välillä olla ihan keskenään oman perheen kanssa :)
Et pärjäisi elämässä päivääkään itsenäisenä ihmisnä, toisin kuin haukkumasi yksinhuoltajat. Mies kainalosauvanasi linkutat anopille jouluksi. Surullista. Kateus loistaa kirjoituksestasi pitkälle - voi kun minäkin uskaltaisin, mutta ei.
Hyvää joulua kuitenkin!
Sairaalta vaikuttaa onnellinen elämäsi näin lyhykäisyydessään.