Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

mistä tietää jos liian vähän lapsivettä?

Vierailija
04.12.2005 |

siis voiko sitä mistään muusta päätellä kun siitä että käy ultrassa ja että siinä toetaan????

Kommentit (3)

Vierailija
1/3 |
04.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

itse olen tuntenut siitä, että vauvan liikkeet tekevät välillä kipeää ja ovat hyvin teräviä. Kokonaisvaltaiset liikkeetkään eivät tunnu sellaisina pehmeinä muljahduksina vaan tuntuvat kovin vaivalloisilta ja tosiaan tuntuvat kipeinä. En tiedä, kertooko pieni vatsa suoranaisesti vähäisestä lapsivedestä, mutta mulla ainakin meni aina sf-mitta alakäyrillä.

Vierailija
2/3 |
04.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla menee nyt alakäyrän alapuolella reilusti ja silti kaikki (lääkäri ja neuvolan täti) sanoo että on sitä riittävästi.

Edellisessä raskaudessa minulla lapsiveden määrä väheni loppuraskaudesta, jotain viikoilla 37-38. Ja sitä sitten jouduttiin ultralla mittaamaan. Ei sitä minusta muuten kyllä huomannut. Ei tuntunut kipeiltä liikkeet tms mitä kakkonen mainitsi.

Ultrassa lääkäri sanoi että ei anneta mennä lasketun ajan yli. Oli tuolloin viikkoja 38+6 ja sitten seuraavana yönä lapsi sitten syntyikin itse. Eli ei käynnistettykään.

Jotain muistelen että lapsiveden määrän prosenteiksi sanoi se lääkäri 11. Ja käsittääkseni se riittävän raja on 10.

Ei sitä kyllä sitten paljoa ulos tullutkaan. Tämä oli kuitenkin jo 4. synnytys joten verrattuna edellisiin oli vettä tosi vähän.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/3 |
04.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

neuvolalääkäri sanoi vatsanpäältä tunnustellessaan että lapsivettä on vähän. Ei kuitenkaan sanonut mitään siitä enempää enkä tajunnut edes kysyä. Nyt jälkeenpäin jäi vähän mietityttämään. Liikkeet tuntuvat hyvin mahanläpi jopa jalka näkyy kun se liikkuu ja mahanikin on aika pieni. Liikkeet ovat nyt vasta ruvenneet tuntumaan tältä sillä aiakaisemmin niitä ei niin hyvin tuntunut. Sf mitasta ei ole tietoa koska sitä ei viimeksi nyt edes mitattu. Ehkäpä pitää odottaa seuraavaa neuvolakäyntiä ja kysyä sieltä. Esikoista odottaessani en muista että olisi ollut tällaista...

T:ap

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kahdeksan kolme