Miksi lähihoitajat luulevat itsestään aina liikoja?
Huvittavaa suorastaan, miten aina ne alikoulutetut ja työpaikan nokkimisjärjestyksessä alimpina olevat luulevat itsestään liikoja ja ovat olevinaan niin kauhean korvaamattomia. Just ne lähärit, siistijät, kaupan kassat, tms duunarit, joilla ei oikeasti ole minkäänlaista päätäntävaltaa yhtään mihinkään, tekevät itsestään kuitenkin turhantärkeitä ja besserwisseröivät kuin viimeistä päivää.
Onko kyseessä jonkinlainen defenssimekanismi? Voi ressukoita. Suorastaan huvittaa. Moni vasta pari vuotta lähihoitajana ollut antaa puheissaan ymmärtää kuin olisi tehnyt uraa vastaavana ylilääkärinä jo viimeiset 30 vuotta...
Kommentit (69)
olen se henkilö, joka kuuntelee äidin mietteitä. Minuun syliini kuoli pieni down-poika. Surin monta päivää ja äitinsä pyysi minut hautajaisiin. Kiitos hänelle siitä. Se oli minulle kunnia.
Olen kuunnellut monen vanhuksen tarinoita heidän lapsistaan, joita ei näy. Kuuntelen, kuinka viime yönä ei uni tullut kun on mietitty kuolemaa ja tytön elämää ja pojan selviämistä, vaikka ovat aikuisia.
Eräässä paikassa istuin masentuneen tytön sängynlaidalla kuuntelemassa, kuinka ei jaksaisi elää kun isä hakkaa kotona ja ryyppää ja äiti katoaa aina ryyppyreissuille. Kuinka monena yönä tyttö on herännyt täristen pelosta kun vanhemmat ryyppäävät. Olen pitänyt tyttöä kainalossa ja yrittänyt olla edes tukena kun muuta ei osaa.
Ei, minulla ei ole aikaa miettiä, kuinka pohjalla olen nokkimisjärjestyksessä. Eikä minulla ole aikaa miettiä, mitä muut ajattelevat ammatistani. Kun otan syliini nuoren, joka hajoaa palasiksi paniikkikohtauksessaan, ei liikuta, mitä joku palstamamma minun koulutuksestani ajattelee.
Minä olen hyvä työssäni ja toivon, että olisin osannut vuosien varrella tehdä edes jotain sellaista pientä työssäni, että se olisi auttanut jotain ihmistä eteen päin.
Enkä oikein tajua miten se kehtaa koko ajan hehkutella joka paikassa ja kaikille kuinka taas on saanut jostain tentistä kiitettävän... hei haloo LÄHIHOITAJAKOULUTUKSESSA! Vielä sellaisessa työvoimapoliittisessa koulutuksessa, johon on raahattu kaikki mahdollinen yhteiskunnan pohjasakka, mt-potilaat ja alko-ongelmaiset. Ei sellaiseen koulutukseen "pääseminen" vaadi yhtään mitään.
No, keväällä hän valmistuu, eikä tarvitse enää esittää niin kovin kiinnostunutta hänen höpöhöpökoulutuksestaan.
Ja joo, kyllä lähärit on tärkeitä, ihan yhtä ärsyttävää olisi kenen tahansa keuliminen. Se vaan on usein niin, että oikeasti vaativaa koulua käyvän tai vaativaa työtä tekevän ei tarvitse itseään ylentää.
Ei todellakaan ole mikään vasemmalla kädellä tehtävä läpihuutojuttu!
Hemmetti että voi ärsyttää sun kaltaiset ihmiset! Ehkä se sille sun kaverilles on TÄRKEÄ asia, että saa ammatin. Etpä ole kummoinen kaveri ja toivottavasti hänkin sen tajuaa.
Se lähihoitaja joka yövuorossa yksin ollessaan sai elvytettyä äitini ennen ambulanssin tuloa. Tarvitseeko edes kertoa sitä lämpöä jota häntä kohtaan tunnen.
Verratkaa vaikka: Muusikot = ei mitään koulutusta Toimittajat = ei mitään koulutusta Urheilijat = ei mitään koulutusta Valokuvaajat = ei mitään koulutusta Näyttelijät = ei mitään koulutusta Lista on oikeastaa loputon ja lähärit on huippukoulutettuja tuohon porukkaan verrattuna
Kaikkiin luettelemiisi ammatteihin koulutetaan yliopistossa. Kyllä hoitsunkin työtä voi tehdä ilman koulutusta.
HAHAHAHAHA. TOIMITTAJA OPISKELLUT YLIOPISTOSSA MITÄ ???? KIRJOITTAMISTA HAHAHAHAHAHA. VITTU MITÄ PASKAA.NäYTTELIJÄ OPISKELLUT YLIPISTOSSA MITÄ??? BUAHAHAHAHA
MUUSIKKO OPISKELLUT YLIOPISTOSSA MITÄ ??? LAULAMISTA BUAAAAAAAAAHAHAHAAH
VALKOUVAAJA OPISKELLUT YLIPISTOSSA MITÄ???? VALOKUVAAMISTA BUAAHHHHHHHHHHHHHHAAAAAAAAAAAAAAAAAAA
URHEILIJAT RUHAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAHA
Kyllähän noiltakin aloilta varmaan itseoppineita löytyy, mutta oletko sä koskaan kuullut
Sibelius akatemiasta?
Viestinnän opinnoista (yliopisto tai amk)?
Teatterikorkeakoulusta?
Taideteollisesta korkeakoulusta (taitaa nyk. olla osa Aalto-yliopistoa)?
olen se henkilö, joka kuuntelee äidin mietteitä. Minuun syliini kuoli pieni down-poika. Surin monta päivää ja äitinsä pyysi minut hautajaisiin. Kiitos hänelle siitä. Se oli minulle kunnia.
Olen kuunnellut monen vanhuksen tarinoita heidän lapsistaan, joita ei näy. Kuuntelen, kuinka viime yönä ei uni tullut kun on mietitty kuolemaa ja tytön elämää ja pojan selviämistä, vaikka ovat aikuisia.
Eräässä paikassa istuin masentuneen tytön sängynlaidalla kuuntelemassa, kuinka ei jaksaisi elää kun isä hakkaa kotona ja ryyppää ja äiti katoaa aina ryyppyreissuille. Kuinka monena yönä tyttö on herännyt täristen pelosta kun vanhemmat ryyppäävät. Olen pitänyt tyttöä kainalossa ja yrittänyt olla edes tukena kun muuta ei osaa.
Ei, minulla ei ole aikaa miettiä, kuinka pohjalla olen nokkimisjärjestyksessä. Eikä minulla ole aikaa miettiä, mitä muut ajattelevat ammatistani. Kun otan syliini nuoren, joka hajoaa palasiksi paniikkikohtauksessaan, ei liikuta, mitä joku palstamamma minun koulutuksestani ajattelee.
Minä olen hyvä työssäni ja toivon, että olisin osannut vuosien varrella tehdä edes jotain sellaista pientä työssäni, että se olisi auttanut jotain ihmistä eteen päin.
Kiitos, että sinun kaltaisia ihmisiä on olemassa! Ole ylpeä työstäsi ja KOULUTUKSESTASI!
Minä ainakin arvostajan ja korkealle!
Kiitos, että sinun kaltaisia ihmisiä on olemassa! Ole ylpeä työstäsi ja KOULUTUKSESTASI!
Minä ainakin arvostajan ja korkealle!
Mä arvostan eniten duunareita. Korkeasti koulutetuille on kusi noussut päähän.
Voi olla, että viime vuosituhannen alkupuolella pääsi toimittajaksi, valokuvaajaksi, näyttelijäksi tai muusikoksi ilman koulutusta, mutta edes 1980-luvulla ei vakituista uutistoimittajan työpaikkaa käytännössä voinut saada ilman akateemista loppututkintoa, päällikönpaikkaan piti olla ylempi tutkinto. Valokuvaajan, näyttelijän ja muusikon opinnot ovat nykyäänkin niitä, joihin on kaikkein vaikeinta päästä. Ja urheiluakin voi käsittääkseni opiskella ylempään akateemiseen tutkintoon asti, joskaan sitä ei vaadita, vaan tulos ratkaisee.
Kummankahan ammattitaito se tässä maailmassa on tärkeämpi ja kumman ammattikunnan puuttuminen olisi täysi katastrofi.
Verratkaa vaikka:
Muusikot = ei mitään koulutusta
Toimittajat = ei mitään koulutusta
Urheilijat = ei mitään koulutusta
Valokuvaajat = ei mitään koulutusta
Näyttelijät = ei mitään koulutustaLista on oikeastaa loputon ja lähärit on huippukoulutettuja tuohon porukkaan verrattuna
Salli mun nauraa!! Tän em. tekstin on täytynyt tulla lähihoitajalta! Oletko kuullut koskaan vaikkapa näyttelijänkoulutuksesta? Siis se on se ala, josta valmistuu ylemmän korkeakoulututkinnon omaavia. Tai oletko kuullut toimittajakoulutuksesta? Esim Treen yo:lla?
Ja oikein toimittajakoulutus HAHAHJAHA
BUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUAHAHHAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAA. VOI VITTU MITÄ PASKAA. LUULETKO OLEVASI SUURIKIN NERO KUN OPISEKELET OIKEIN TAMPEREEN YLIOPISTOSSA TOIMITTAJAKSI???????????????
¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨
RUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUAHHAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAA
toimenpide, jota ei ollut koskaan tehnyt! Sellainen, jonka jokainen lähihoitaja osaa tehdä.
Verratkaa vaikka:
Muusikot = ei mitään koulutusta
Toimittajat = ei mitään koulutusta
Urheilijat = ei mitään koulutusta
Valokuvaajat = ei mitään koulutusta
Näyttelijät = ei mitään koulutustaLista on oikeastaa loputon ja lähärit on huippukoulutettuja tuohon porukkaan verrattuna
Salli mun nauraa!! Tän em. tekstin on täytynyt tulla lähihoitajalta! Oletko kuullut koskaan vaikkapa näyttelijänkoulutuksesta? Siis se on se ala, josta valmistuu ylemmän korkeakoulututkinnon omaavia. Tai oletko kuullut toimittajakoulutuksesta? Esim Treen yo:lla?
RUYUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAHAAA
ETTÄ OIKEIN NÄYTTELIJÄKOULUTUS!!!!
LUULETKO ETTÄ OLET SUURIKIN NEOR KUN OLET OIKEIN NÄYTTELIJÄKSI LUKENUT???
BUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAA
Olen lähihoitaja ja teen töitä sairaanhoitajien ja lääkärin kanssa yhteistyössä. Kukaan ei sylje kenenkään naamalle, kaikkien työpanosta ja havaintoja arvostetaan. Nyt päät pois perseestä joka apina ja lakataan luokittelemasta ihmisiä koulutuksen mukaan! Hoitoalan henkilöstön PITÄÄ pystyä saumattomaan yhteistyöhön, että tärkein eli POTILAAT saadaan näillä paskaresursseilla hoidettua! No joo, itse aloitan lähihoitajan työn ohessa sh-opiskelut tammikuussa ja jos jostain käsittämättömästä syystä alkaa kusi nousta päähän, työkaverini palauttavat minut maan pinnalle vaikka avokämmenellä.
sairaanhoitajien eduksi! Siis ne toimenpiteet, joita sairaanhoitajat saavat tehdä verrattuna lähihoitajiin ;) On "hieman" monipuolisempaa työtä nimittäin.
Lähihoitaja otti sydänfilmejä, antoi injektioita ihon alla ja lihakseen, katetroi, hoiti suonensi säisiä lääkityksiä, otti verinäytteitä ym. Tämä paikassa, jossa olin vastikään työharjoittelussa. Sairaanhoitajia oli kyllä paikalla joka vuorossa, mutta näin siellä vaan toimittiin. Ja minun siskoni ambulanssissa toimii kyllä myös aikatavalla vastuullisesti. Kun se työpari on myös lähihoitaja ja niitä hoitotason autoja on vain pari koko kaupungissa.
Tärkeintä heille on vain oma hyvinvointi!
Tärkeintä heille on vain oma hyvinvointi!
Suurin osa elämästä tapahtuu muualla kuin töissä, joten on ihan järkevää huolehtia ensisijaisesti omasta hyvinvoinnista jo perheen takia.
Verratkaa vaikka: Muusikot = ei mitään koulutusta Toimittajat = ei mitään koulutusta Urheilijat = ei mitään koulutusta Valokuvaajat = ei mitään koulutusta Näyttelijät = ei mitään koulutusta Lista on oikeastaa loputon ja lähärit on huippukoulutettuja tuohon porukkaan verrattuna
Kaikkiin luettelemiisi ammatteihin koulutetaan yliopistossa. Kyllä hoitsunkin työtä voi tehdä ilman koulutusta.
HAHAHAHAHA. TOIMITTAJA OPISKELLUT YLIOPISTOSSA MITÄ ???? KIRJOITTAMISTA HAHAHAHAHAHA. VITTU MITÄ PASKAA.NäYTTELIJÄ OPISKELLUT YLIPISTOSSA MITÄ??? BUAHAHAHAHA
MUUSIKKO OPISKELLUT YLIOPISTOSSA MITÄ ??? LAULAMISTA BUAAAAAAAAAHAHAHAAH
VALKOUVAAJA OPISKELLUT YLIPISTOSSA MITÄ???? VALOKUVAAMISTA BUAAHHHHHHHHHHHHHHAAAAAAAAAAAAAAAAAAA
URHEILIJAT RUHAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAHA
Kyllähän noiltakin aloilta varmaan itseoppineita löytyy, mutta oletko sä koskaan kuullut
Sibelius akatemiasta?
Viestinnän opinnoista (yliopisto tai amk)?
Teatterikorkeakoulusta?
Taideteollisesta korkeakoulusta (taitaa nyk. olla osa Aalto-yliopistoa)?
buaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaahaaAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAA
mIHIN VITTUU SITÄ KO9ULUSUTA SITTEN TARVITAAN????????????+ ruUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUAAAAAAAAAAAAAAAAAAHHA
Tai vain muuten vajaa. Huoks. Mene nukkumaan.
Mun mielestä lähihoitajan tutkinto on aika hieno ja monipuolinen! Sitä pitäisi nimenomaan arvostaa enemmän.
sitten kun teillä on hätä. Jätän pätemisen sikseen ja esitän tyhmää, ok?